• Anonym (S)

    Ni som inte använder kondom..

    Ni som inte använder kondom eller femidom....

    Vilket p-medel använder ni istället?
    P-piller, minipiller, p-stav, p-ring, p-plåster, p-spruta, hormonspiral, pessar...etc..?

    Vad är anledningen till att ni inte använder kondom eller femidom?

    Har ni blivit gravida trots att ni använt preventivmedel?

    Ni som har kört med avbrutet samlag... Hur många av gångerna har det fungerat 1/10, 3/10 etc...?

    Om du fick bestämma preventivmedel, skulle ni fortsätta med det som ni redan har eller vilket p-medel skulle du i så fall välja istället?

  • Svar på tråden Ni som inte använder kondom..
  • Anonym (3barnsmamma)

    hormonspiral - funkar jättebra - ingen mens och inga oönskade graviditeter ( än så länge ) 

  • Anonym (Hej)

    Vi har varit ett par i 8 år. Jag åt p-piller i 7 av dem. Slutade med dem för jag kände mig onaturlig och olustig i kroppen, svampinfektioner om och om igen etc. Nu kör vi avbrutet. Vi planerar inte att bli gravida idag, men vi har båda trygga anställningar och pengar på banken så det skulle inte göra något om vi blev gravida nu.

  • Anonym (...)

    Vi har kört avbrutet i....10 år tror jag. Vi har aldrig blivit ofrivilligt gravida. Och svårt att bli gravida har vi inte heller för på fyra aktiva försök så har vi tre barn. 

  • mellimalli

    Ätit p-piller i snart 7 år. Har aldrig blivit gravid. Kör inte med kondom för att vi båda tycker nästan all känsel försvinner med kondom. Inte lika skönt alls.

    Har funderat på att byta till typ pstav eller spiral men jag gillar att jag kan kontrollera mensen. Jag har mens var tredje månad det är inga problem. Känns skönt att "rensa ut". Tycker också det verkar lite obehagligt med en pinne i armen eller spiralen mellan benen. Ppiller är enklast enligt mig.

  • Mika86

    Använt kanske 10-15 kondomer, varit tillsammans i 13 år.

    Väntar femte barnet.

    Ätit p-piller o blev gravid.

    Haft kopparspiral, mini-piller o p-stav

  • Anonym (P)

    P-piller (kombination) fungerar bra, märker inga bieffekter. Fick jag skälv välja skulle det bli kondom för jag tycker det är sjukt sexigt och tänder på att ha sex med kondom. Men sambon kan inte komma med kondom så få kör jag hellre utan.

  • Fröken36

    Använder inte kondom, kör på s.k. säkra perioder och sedan dubbelkollar med ett graviditetstest en gång i månaden för säkerhets skull. Tycker inte om kondomer. Vill inte ha barn.

  • Anonym (S)
    Fröken36 skrev 2014-12-19 12:24:58 följande:

    Använder inte kondom, kör på s.k. säkra perioder och sedan dubbelkollar med ett graviditetstest en gång i månaden för säkerhets skull. Tycker inte om kondomer. Vill inte ha barn.


    Har du blivit gravid när du har kört med den metoden? I så fall hur många gånger?
  • Fröken36
    Anonym (S) skrev 2014-12-19 12:34:45 följande:
    Har du blivit gravid när du har kört med den metoden? I så fall hur många gånger?
    Har aldrig blivit gravid. Är jag minsta osäker så blir det inget sex eller isf får man köra med kondom i "krisfall".
  • Anonym (Ano)

    Använder p-dator (dvs säkra perioder). de "röda" dagarna (som inte är mensdagar utan runt ägglossning) används kondom om lusten faller på. 


    Hormoner var ingenting för mig. har bara haft problem med allt som jag har prövat.
    P-dator fungerar jättebra för mig hittills iallafall :)

  • Anonym (Tjej)

    Kör avbrutet och gjort det i 6 år av våra 7,5 år tillsammans. Kondom hade vi bara i början. Testade utan och gick aldrig tillbaka sen. Förstör hela sexet för vår del. Vill inte använda något annat p-medel heller, så avbrutet och säkra perioder har det blivit här.
    Har två barn och tredje på väg. Alla barn väl planerade och de två sista tog sig direkt. För oss har det fungerat, så vi är nöjda.
    Mina föräldrar har kört avbrutet i 25 år och mamma har bara blivit gravid när de ville ha barn.

  • Anonym (Anna)

    Jag har en p-stav, bästa köpet i mitt liv! Har inte haft mens på två år, har noll biverkningar och slipper använda kondom. Har en fast relation där vi båda är testade, så vi behöver inget barriärskydd.

  • fluu

    Har hormonspiral. Med tanke på att jag inte ska ha hormoner egentligen så funkar det underbart bra. Kör inte med kondom pga att jag tidigare blivit gravid vid noggrant kondomanvändande. Jag inser att risken att det ska hända igen är minimal, men jag kan bara inte slappna av efter det.
    Körde med avbrutet förr. Tog lite mer än ett år och sedan var jag gravid.
    Hade jag fått välja helt fritt så hade sambon kunnat ta p-piller. Annars är jag rätt nöjd som det är.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Dr Mupp

    Första barnet är slarv med kondomen.


    Efter det testade jag p-piller och fick kramper
    Mini-piller och gick ner i en depression och noll sexlust
    Kopparsprial gav inga biverkningar, men jag blev gravid.

    Numera är jag steriliserad och helt nöjd med det.


    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (Fia)

    Har använt kopparspiral och sedan pessar. Funkar fint.

  • Anonym (mammaT)

    Använde p.piller i 6 år, varav 2 år med min sambo och vi kombinerade inte med kondom

    Sen 2 år med säkra perioder och kondom vid minsta osäkert, 6 månader försökte vi sen bli gravida men blev inge då, avbröt försöken och gick tillbaka till säkra perioder MEN så räknade jag fel, vi hade ett oskyddat försoningssex och jag blev gravid och vi har en son idag ^^

    Älskade p.piller, vill ta dom igen men får inte pga. Övervikt..

Svar på tråden Ni som inte använder kondom..