• Äldre 19 Dec 12:26
    1032 visningar
    4 svar
    4
    1032

    HJÄLP! CB veckor visar fel vecka?! Eller mf??

    Behöver hjälp av er kära FL-are! Jag är sååå orolig.. 

    Jag plussade imorse på två stickor från testlagret och det blev två STARKA fina streck som ni ser på bilden. Bestämde mig för att ta ett CB digital med veckoindikator också, och till min förvåning stod det "Gravid 3+"! 

    Alltså blev jag befruktad för minst 3v sen och är i v5 eller längre. MEN, jag hade mens för 4v sen som varade i 5dagar?! Rikligt med blod men ingen mensvärk eller andra besvär..

    Jag är så orolig att det var ett mf då men min vän som har flera mf och MA bakom sig säger att mina tester inte hade varit så starka nu 4 veckor senare. 

    Kan indikatorn visa fel? Har jag kanske bara väldigt höga hcg-halter men inte är så långt gången ändå? Om inte, kan det ha varit mf när jag hade "mens" eller kanske bara en vanlig blödning i graviditeten? 

    Jag är livrädd just nu, när jag egentligen borde vara överlycklig över mina fina pluss! Försök kontakta MVC men de hade inte telefontid nu men ringer upp om de får tid.. 
  • Svar på tråden HJÄLP! CB veckor visar fel vecka?! Eller mf??
  • Äldre 19 Dec 14:38
    #1

    Det kan ju helt enkelt vara så att du har varit gravid längre än du tror. En del får blödningar i början av graviditeten, så du var förmodligen gravid även när du hade blödningen.

    Sedan finns ju möjligheten att det skulle kunna vara mer än ett foster. Har förstått det som att hcg kan stegra snabbare då.

  • skeppa­rbarn
    Äldre 19 Dec 19:04
    #2
    KaffeTös skrev 2014-12-19 12:26:11 följande:

    Behöver hjälp av er kära FL-are! Jag är sååå orolig.. Jag plussade imorse på två stickor från testlagret och det blev två STARKA fina streck som ni ser på bilden. Bestämde mig för att ta ett CB digital med veckoindikator också, och till min förvåning stod det "Gravid 3+"! Alltså blev jag befruktad för minst 3v sen och är i v5 eller längre. MEN, jag hade mens för 4v sen som varade i 5dagar?! Rikligt med blod men ingen mensvärk eller andra besvär..Jag är så orolig att det var ett mf då men min vän som har flera mf och MA bakom sig säger att mina tester inte hade varit så starka nu 4 veckor senare. Kan indikatorn visa fel? Har jag kanske bara väldigt höga hcg-halter men inte är så långt gången ändå? Om inte, kan det ha varit mf när jag hade "mens" eller kanske bara en vanlig blödning i graviditeten? Jag är livrädd just nu, när jag egentligen borde vara överlycklig över mina fina pluss! Försök kontakta MVC men de hade inte telefontid nu men ringer upp om de får tid.. 


    Den kan i te mäta exakt vilken vecka du är i :) om du hade riktig mens så är det troligaste att du har höga nivåer av hcg. Det är ju det enda som tester mäter :)
  • Cherry­baby
    Äldre 21 Dec 01:03
    #3

    CB räknar inte från senaste mensens första dag, utan från ägglossningen :)

    3+ betyder således att du är i vecka 5/äl+3 veckor

  • Äldre 21 Dec 09:39
    #4
    Cherrybaby skrev 2014-12-21 01:03:15 följande:

    CB räknar inte från senaste mensens första dag, utan från ägglossningen :)

    3+ betyder således att du är i vecka 5/äl+3 veckor


    Ja, jag förstod det efter att ha pratat med BM, idag gick jag in i v 5 (4+0) enligt dem.

    Tack så mycket för alla svar :)
Svar på tråden HJÄLP! CB veckor visar fel vecka?! Eller mf??