• MedlemFV

    Böter på 5 tusen. Betala med sin framtidkonto. problem?

    Jag har talat om att jag inte har mer pengar än vad jag får på studiebidrag och bostadsbidrag.

    Men om jag betalar mina böter med min sparkonto. Liksom framtidkonton. Blir det ett problem? I mitt privat konto. Har jag endast 2 900 kr. Och de pengarna skall jag betala min internathyra på 2 500 kr.

    Jag måste ju betala med min sparkonto.

    Jag undrar också - Framtidskonto. Den är ju inte fast. Alltså jag skall kunna ta ut pengar när jag vill. Eller?

    Försökte göra det på Swedbank.se. Men såg inte alternativ av att jag kunde välja det kontot. Varför det?

    Har för mig att det gick förut. . .

    Tack på förhand!

    Övrigt: Jag undrar också hur man kan överklaga en dom. Jag har råkat utför dataintrång vilket jag vill överklaga på.

    Samt överklaga min egna dom som jag har fått. Det står bl.a att jag förstört saker som jag inte har gjort. . .

    Känner mig lite orättvist behandlad..

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Böter på 5 tusen. Betala med sin framtidkonto. problem?
  • LängtansBlåaBlomma

    Gå in på internetbanken och öppna Kontoinformation - där kan du se villkoren inkl hur många uttag du får göra. Det var ett tag sen jag hjälpte en vän kolla men tror det ska stå när du loggar in och specifikt läser villkoren för det konto / form du valt.


    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • sportpappa

    Framtidskonto på Swedbank har ett fritt uttag per år så du förlorar inget på att göra ett uttag varje år.
    Om jag förstår dig rätt så kunde du inte välja att betala med det kontot och så kan det säkert vara eftersom det väl inte är tänkt att man ska betala med ett Framtidskonto. Gör då så att du för över pengarna till ett konto som går att betala med.

    Hur du överklagar en dom ska vara beskrivet i domen.
    Läs här: www.domstol.se/Brott--straff/Overklaga-domen-till-hovratten/

  • zZzZz

    Swedbanks framtidskonto måste vara ett skämt med en usel ränta?

    Ränta för närvarande 0,15 % från första kronan.

    likabra och ha sina pengar på sparkonto hos SBAB där man får över 1% 1,4% har vi... :)

Svar på tråden Böter på 5 tusen. Betala med sin framtidkonto. problem?