• Anonym (undran)

    Hur känns de när man får en gallstensanfall?Eller någon som vet vad jag får för anfall?

    Jag undrar hur de känns när anfallen kommer?

    Jag får 4-5 anfall i månadern, jag vet inte vad de är för något.

    De börjar med att jag får ont i mitten mellan brösten som känns som magkatarr, bränner o sen blir de bara värre o värre smärta som övergår i ett anfall o jag gråter o kryper ihopp o kan inte ligga o inte stå eller göra ett skit för att de gör så fruktansvärt ont.. Värre en förlossningsverkarna är i slutet.

    Någon som vet vad de kan vara för anfall jag får???

  • Svar på tråden Hur känns de när man får en gallstensanfall?Eller någon som vet vad jag får för anfall?
  • Lindsey Egot the only one

    Man önskar att man dör omedelbart. Det är troligen gallanfall. Det går som en båge från solar plexus ut mot höger sida.

  • Olga89

    Ja, det är en fruktansvärd smärta. Jag opererade bort odågan (gallblåsan) för ca 3 år sedan. Sedan dess har jag sluppit helvetet :)

  • L i n n

    Så pass ont att jag fått åka ambulans in varje gång, och spytt av smärta.

    Efter fyra långa år med förjävliga anfall blev den äntligen bortopererad.

  • nozpa

    Kanske, kanske inte. Min erfarenhet är att man inte alls kan vara stilla. Det gör för ont liksom. Och det är väl ett vanligt tecken också. Men det betyder inte att alla reagerar så såklart.

    Håller med om att det är värre än förlossningssmärtan. Absolut. Kolla upp det, be om ultraljud.

  • Anonym (Z.)

    Jag fick ont i ryggen, och magen.. började som eb illa magkatarr och spred sig åt leverns håll. Sedan neråt mot äggstockarna så gjorde så sjukt j*vla ont! Läkarna visste först inte vad det var eftersom mesta av smärtan var mot äggstockarna.

    Kom en stund efter att jag ätit men inte varje gång eller dag i början. Svårt att diagnostisera någon så här, prata med en läkare!

Svar på tråden Hur känns de när man får en gallstensanfall?Eller någon som vet vad jag får för anfall?