• Anonym (Orolig)

    Konstig mens efter uttag av k-spiral

    Hej!

    I början av november tog jag ut min kopparspiral, samma dag hade jag ÄL enligt mina uträkning. Jag får som mensvärk vid (vad jag trott varit) ÄL och det började kvällen innan jag tog ut den. När mensen skulle komma, kom istället en brun/beige flytning istället. Den märktes mest efter toalettbesök. På dag 3 kom en riktigt mensblödning istället.

    Ungefär 16 dagar efter den rikligare blödningen startade hade jag min "ÄL-värk" igen och jag trodde jag hade fått min ÄL. 10 dagar därefter började en brun/beige flytning igen och den har nu hållit på i 5 dagar. Den kommer och går. Igår tog jag 2 graviditetstest som visade VÄLDIGT svagt positivt. Har nu ont i magen, som mensvärk och testet jag tog i morse visar negativt, utan någon förnimmelse om något plus alls.

    Min mens har alltid varit regelbunden och lagom riklig. Med kopparspiralen blev den starkare och jag fick även mer mensvärk. Har aldrig haft problem med mellanblödningar eller såna här bruna flytningar innan.

    Vad händer med min kropp? Kopparspiralen ska ju inte påverka hormonerna? Varför ballar mensen ur utan kopparspiralen?

    Jag har varit gravid en gång tidigare, men gjorde abort efter ett först misstänkt MA. Det var 4 år sedan. Därefter hade jag stora problem med acne på ryggen, bröstet och i ansiktet i nästan ett år. Har även fått lite grövre hårväxt på låren, på brösten och längs käklinjen. Kan jag ha fått nån hormonrubbning då som kopparspiralen har dolt i dessa år?!

    Hjälp :( 

  • Svar på tråden Konstig mens efter uttag av k-spiral
Svar på tråden Konstig mens efter uttag av k-spiral