• Boll86

    Folk tror att jag är ett barn :(

    Är 28 år gammal, och har i princip sedan jag passerade 20-strecket blivit misstagen för väldigt mycket yngre. När jag var 21 jobbade jag som croupier, och folk ifrågasatte ständigt om jag verkligen fick arbeta i krogmiljö då de antog att jag var runt 15-16 år gammal. Blev aldrig tagen på allvar i arbetssammanhang och har haft ett par halvpedofiler (hebefiler?) efter mig efter mig så sent som för ett par år sedan.

    Vad gör jag för fel? Är jag så omogen, eller ser jag bara barnslig ut?

    cdn08.dayviews.com/112/_u5/_u9/_u3/_u2/u59321/11135_1398616388.jpg

    Kanske låter otacksam nu, vet att många vill se unga ut och sådär. Allt jag någonsin önskat är dock att få se ut som min egen ålder. Tycker jag ser äldre ut nu, men det kanske är någonting annat, någonting jag gör som får folk att uppfatta mig som yngre? Någon som har varit/är i samma situation?

  • Svar på tråden Folk tror att jag är ett barn :(
  • Lindsey Egot the only one

    Det har hänt några gånger att jag inte blivit insläppt på krogen fast jag passerat trettio men på systemet har jag köpt ut sedan jag var 18.

  • Anonym (Här också)

    Känner igen mig, och tycker inte att det är speciellt kul. På pappret solklart "vuxen". På systemet alltid, utan undantag, bemött med skepsis. Okej om man är sextio men ser ut som fyrtio, men att vara en trettiofemårig trebarnsmamma och bli tagen för tonåring är verkligen inte roligt. Men jag kan ju inte direkt göra något åt saken.

  • GrönaDruvan

    Ja, du ser ung ut. Jag har oxå alltid sett väldigt ung ut och tyckt att det varit rätt jobbigt. Jag vet precis vad du menar.

    Jag började "åldra till mig" vid 30 när jag fick barn, men nu är jag 36 och blir typ fortfarande tagen för typ 25....

    Dock så har det gått från att jag gillar att se ung ut nu eftersom jag har fått grym åldersnoja!

  • Boll86
    GrönaDruvan skrev 2014-12-19 16:51:09 följande:

    Ja, du ser ung ut. Jag har oxå alltid sett väldigt ung ut och tyckt att det varit rätt jobbigt. Jag vet precis vad du menar.

    Jag började "åldra till mig" vid 30 när jag fick barn, men nu är jag 36 och blir typ fortfarande tagen för typ 25....

    Dock så har det gått från att jag gillar att se ung ut nu eftersom jag har fått grym åldersnoja!


    Skönt att höra! Jag väntar mitt första barn nu så förhoppningsvis "åldrar jag till mig" lite nu också då :)
  • Anonym (Här också)
    Boll86 skrev 2014-12-19 16:53:52 följande:
    Skönt att höra! Jag väntar mitt första barn nu så förhoppningsvis "åldrar jag till mig" lite nu också då :)
    Håhå, hoppas inte för mycket! Jag blev tagen för storasyster till min nyfödda trea (på BB!). Då var jag 34. Men det var faktiskt rätt roligt.
  • En PantherTant

    Inget fel alls att se ung ut, men vill du ändå bli sedd mer som vuxen så tror jag det räcker med mörkare hårfärg. Din blondering framhäver på något vis vissa barnsliga drag i ditt ansikte.

  • Camillapunktslut

    Jag fyller 27 i mars och behöver visa leg på hemköp när jag köper öl och cider därifrån

  • Abbe83

    Jag är 31 år, 32 år om några månader och på min förra arbetsplats trodde nån att jag var 23 år och nån annan att jag var 25 år. Jag har alltid blivit misstagen för att vara rätt så mycket yngre än vad jag är. När jag säger hur gammal jag är tror folk för det mesta att jag skämtar eller ljuger. 
    Tror att folk tror att jag är så ung för jag har ett ungdomligt ansikte, långt blont hår och är kort och smal. Sen kanske det att jag inte fått barn än och att jag varken dricker eller röker gör att jag ser ung ut. Men kanske åldrar till mig om jag får barn nån gång.

    Min mamma har också alltid fått höra att hon ser yngre ut men min syster har alltid fått höra att hon ser ut som sin ålder. 

Svar på tråden Folk tror att jag är ett barn :(