• smultronhesten

    Vi singlar som planerar barn under 2015!

    Hej på er! Jag är i startgroparna för att skaffa mig ett knytt på egen hand under kommande år. Efter många år av funderingar, överväganden och kärleksförhållanden som bara blivit trassliga, känns det helt rätt att påbörja nästa kapitel i livet :)

    Tänkte att det måste finnas fler på FL som går i samma tankar? Kanske kan vi följas åt i en tråd?

    Planerande singlar, oavsett om man tänker privat donator, Danmark, IVF eller något annat tillvägagångssätt, alla är välkomna!

  • Svar på tråden Vi singlar som planerar barn under 2015!
  • smultronhesten

    Kan börja med att presentera mig själv...

    27 år, bor i Mellansverige, jobbar ideellt med barn och ungdomar och älskar det jag gör.

    Har haft stark barnlängtan i säkert 7-8 år. Har varit singel i 4 år. Försökt skaffa barn med partner, men det tog sig inte...

    Har tidigare varit medlem i Femmis och tänker bli medlem snart igen :D

    Planen är att använda mig av en privat donator. Läser just nu på mycket om faderskapssituationen som kommer att uppstå, både ur laglig aspekt, hos socialstyrelsen och utifrån barnkonventionen. Bollar gärna faderskapstankar med andra!

  • Miini

    Är 27 år, bor i "jättenorra" Sverige (typ där isbjörnarna knackar på dörren ;P)

    Fick barn som ensamstående vid 22 år ("olycka"). Har haft två förhållanden sedan han föddes, varav försökte skaffa barn i ett. Såhär i efterhand kan jag undra vad fan jag tänkte med då vi inte alls hade samma åsikter om barnuppfostran mm. Samtidigt känner jag att sannolikheten att jag ska träffa någon som "passar" och som har samma inställning till barnuppfostran som mig (attatchment parenting/nära föräldraskap) är ganska nära noll. Att gå utanför normen hör inte till vanligheterna här uppe.

    Så jag gå all in på att vara ensamstående, vilket jag faktiskt trivs med (om man bortser från bristen på sovmorgon). Har fått kontakt med en privat donator och ska göra första försöket nu i januari.

    Försöker också läsa så mycket som möjligt om faderskapsgrejjen. Blir lite förbannad över att det ska vara så omoraliskt och komplicerat att göra privat donation. Det är ju i princip samma sak som att använda anonym donator på klinik, och mycket mer planerat och önskat än ett engångsligg från krogen.

  • grodansmamma

    Hej! Jag är också en singeltjej som försöker bli gravid på egen hand med hjälp av privat donator. Har gjort mitt 4:e försök och har bim 30/12 så ska snart börja testa tänkte jag :)

    Är 30 år, har en son på halvtid sen ett tidigare förhållande, dock inte jag som bar honom så är väldigt spännande att förhoppningsvis få uppleva en graviditet :)

  • EttLitetSteg

    Hej är då också singel och har ett tag planerat barn. Jag gör det privat nu, gjorde ett försök i augusti, efter det kom inte min mens igång igen, förs förra månaden. Tanken var att göra nästa försök denna månad men julen kom i vägen för min donator.

    Så nästa försök kommer att bli i januari :) Bor i norrköping :)

  • smultronhesten

    Åh, härligt att vi är fler, tjejer! :) ska bli roligt att följas åt.

    Jag kommer att "kartlägga" min ägglossning i januari, dvs. med äl-stickor, mens-app, kalender osv, för att träffa min donator för ett försök i början av februari.

    Hoppas sååå att det ska ta sig så fort som möjligt, såklart ;)


    grodansmamma skrev 2014-12-25 13:20:45 följande:

    Hej! Jag är också en singeltjej som försöker bli gravid på egen hand med hjälp av privat donator. Har gjort mitt 4:e försök och har bim 30/12 så ska snart börja testa tänkte jag :)

    Är 30 år, har en son på halvtid sen ett tidigare förhållande, dock inte jag som bar honom så är väldigt spännande att förhoppningsvis få uppleva en graviditet :)


    Lycka till grodansmamma, uppdatera oss när du testar! Håller tummarna!!
  • Masquerade

    Singel, 36 år och på väg till Danmark. Har tid för blodprover i veckan, tyvärr samtidigt som trolig ägglossning. Så i februari bär det av till Vitanova! 

  • Masquerade

    Glömde tillägga att jag bor i Malmö. 
    Gjorde ett försök i november med en privat donator. Försöket misslyckades och jag kommer inte försöka så igen. Inget fel på donatorn, han var trevlig och väldigt snäll, men jag hade en sjuk ångest över hela aspekten med socialen och vad jag senare skulle säga till barnet. Sen måste jag erkänna att hela inseminationsprocessen kändes ganska vidrig. ...Inte riktigt samma sak som att ha sex. :)

  • grodansmamma

    Tyvärr lyckades inte försöken denna gång heller... nu är mensen över och jag väntar på att börja testa med äl-tester.

  • Masquerade
    grodansmamma skrev 2015-01-05 22:24:22 följande:

    Tyvärr lyckades inte försöken denna gång heller... nu är mensen över och jag väntar på att börja testa med äl-tester.


    Beklagar!
Svar på tråden Vi singlar som planerar barn under 2015!