• Äldre 19 Dec 21:45
    6952 visningar
    40 svar
    40
    6952

    Korta killar

    Är 23år och 165cm och undrar egentligen vad ni tjejer tycker om oss korta killar?

    Att tjejer är så ytliga att pengar osv lockar är en MYT! Driver ett företag där jag i år gjort sjusiffrig vinst, åker en sprillans ny bil av finare modell har ett bra boende som jag betalat kontant. Faktum är att företagandet kostade mig mitt förhållande för 3år sedan(har en underbar dotter från det förhållandet). Börjar bli jäkligt less efter 3år som singel, har många vänner killar som tjejer så jag kan varken va ett svin eller socialt inkompetent. Har ganska lätt att få kontakt med tjejer som brukar resultera i några nattliga besök innan dom blir just bara vänner.

    Har en känsla av att det är just längden som gör att dom bara blir vänner. Får ofta höra att jag är kort, speciellt från tjejer! Precis som att jag Inte visste det! Haha

  • Svar på tråden Korta killar
  • Anonym (struk­turell­t)
    Äldre 19 Dec 21:49
    #1
    Ando skrev 2014-12-19 21:45:55 följande:
    Är 23år och 165cm och undrar egentligen vad ni tjejer tycker om oss korta killar?

    Att tjejer är så ytliga att pengar osv lockar är en MYT! Driver ett företag där jag i år gjort sjusiffrig vinst, åker en sprillans ny bil av finare modell har ett bra boende som jag betalat kontant. Faktum är att företagandet kostade mig mitt förhållande för 3år sedan(har en underbar dotter från det förhållandet). Börjar bli jäkligt less efter 3år som singel, har många vänner killar som tjejer så jag kan varken va ett svin eller socialt inkompetent. Har ganska lätt att få kontakt med tjejer som brukar resultera i några nattliga besök innan dom blir just bara vänner.

    Har en känsla av att det är just längden som gör att dom bara blir vänner. Får ofta höra att jag är kort, speciellt från tjejer! Precis som att jag Inte visste det! Haha
    Du måste börja inse makroskopiska läget istället för att fokusera på dig själv. Inse att det finns ungefär 20 % fler killar än tjejer ute på marknaden just nu. Det skapar en enorm obalans. Dessutom är många "tjejer" i Sverige muslimer. Muslimska tjejer får inte bli ihop med vanliga svennar (detta påstående är en muslimsk tjej som sa till mig, det svär jag på, på heder och samvete), så minskas marknaden ännu mer för din del. Sen därtill är du kort. Ja du förstår läget själv eller?
  • Anonym (struk­turell­t)
    Äldre 19 Dec 21:51
    #2

    Får jag fråga vad just ditt företag är inriktat på?

    Jag är också sjusiffrig pga investeringar.

  • Anonym (tyvär­r)
    Äldre 19 Dec 22:13
    #3

    Ja, vissa kvinnor bryr sig om längden. Andra inte.

    Jag har själv varit gift med en kortare man och det gick ju bra men jag kände mig inte så kvinnlig.
    Det har väl lite att göra med något slags arv från neandertalarna eller nåt, att mannen ska vara stor och stark för att kunna beskydda sin kvinna och även förse henne med kött.

    Det handlar nog också om mannen utstrålar en kompetens att kunna ta hand om kvinnan.
    En lite kortare man måste nog utstråla mer kompetens än en längre man.

    Pengar attraherar en viss typ av kvinnor och såna kanske inte du har träffat

    Men det finns ju gott om kvinnor som är kortare än du, min bästa vän är 154, dock 20 år äldre än du

  • Äldre 19 Dec 22:42
    #4
    Anonym (strukturellt) skrev 2014-12-19 21:49:05 följande:

    Du måste börja inse makroskopiska läget istället för att fokusera på dig själv. Inse att det finns ungefär 20 % fler killar än tjejer ute på marknaden just nu. Det skapar en enorm obalans. Dessutom är många "tjejer" i Sverige muslimer. Muslimska tjejer får inte bli ihop med vanliga svennar (detta påstående är en muslimsk tjej som sa till mig, det svär jag på, på heder och samvete), så minskas marknaden ännu mer för din del. Sen därtill är du kort. Ja du förstår läget själv eller?


    Antar att oddsen inte förbättras av att jag bor i Norrlands inland heller! Haha
  • Äldre 19 Dec 22:53
    #5
    Anonym (tyvärr) skrev 2014-12-19 22:13:01 följande:

    Ja, vissa kvinnor bryr sig om längden. Andra inte.

    Jag har själv varit gift med en kortare man och det gick ju bra men jag kände mig inte så kvinnlig.

    Det har väl lite att göra med något slags arv från neandertalarna eller nåt, att mannen ska vara stor och stark för att kunna beskydda sin kvinna och även förse henne med kött.

    Det handlar nog också om mannen utstrålar en kompetens att kunna ta hand om kvinnan.

    En lite kortare man måste nog utstråla mer kompetens än en längre man.

    Pengar attraherar en viss typ av kvinnor och såna kanske inte du har träffat

    Men det finns ju gott om kvinnor som är kortare än du, min bästa vän är 154, dock 20 år äldre än du


    Tack för svar (y)

    PS:

    Antar att ett hemlarm och en älg i frysen inte är nått som lurar arvet från neandertalarna? :)
  • Anonym (H)
    Äldre 19 Dec 22:56
    #6
    För mig är det väldigt viktigt att killen är länge än mig, inte lång bara längre. Men, jag är 150 cm (21 år) och då är det väl kanske inte så konstigt att jag vill ha någon längre Flört så i mina ögon har du perfekt längd!
  • Anonym (tyvär­r)
    Äldre 19 Dec 23:02
    #7
    Ando skrev 2014-12-19 22:53:35 följande:
    Tack för svar (y)

    PS:

    Antar att ett hemlarm och en älg i frysen inte är nått som lurar arvet från neandertalarna? :)
    Hahahaha, hemlarmet skulle inte locka mig iaf, men älgen kanske :-P

    Jag spånade bara, men vet att många tjejer jag har diskuterat detta med (en hel del då jag undrat själv varför det varit så viktigt för mig att hitta en man längre än jag efter skilsmässan) har sagt samma sak; de vill känna sig 'omhändertagna' och att de känner sig mer feminina med en man 'större' än de själva.
    Själv gillar jag höga klackar, men är lång, och jag ogillar att sväva ½ till ett helt huvud ovanför alla andra, så åtminstone min man vill jag ska var ai jämnhöjd med mig eller helst längre även när jag har klackar.

    Men, så blev jag kär i en man som inte var så lång som jag helst hade velat så nu kan jag 'bara' ha 6 cm klackar på mig om han inte ska bli kortare.
  • Anonym (tycke­r)
    Äldre 20 Dec 00:53
    #8

    Glöm det. Klyschan att kvinnor föredrar långa män är överdriven. Det finns många kvinnor som sållar bort de män som är för långa relativt dem själva, särskilt de som samtidigt är smala och inte så tränade. Längd i sig är en man föga behjälpt av om han inte samtidigt uppfyller alla de andra kraven.
    Eget företag, splitterny lyxbil och låg ålder är däremot oerhört potenta kvinnomagneter, så du TS har ingen anledning att bekymra dig.

  • Anonym (struk­turell­t)
    Äldre 20 Dec 03:11
    #9
    Anonym (tycker) skrev 2014-12-20 00:53:24 följande:
    Glöm det. Klyschan att kvinnor föredrar långa män är överdriven. Det finns många kvinnor som sållar bort de män som är för långa relativt dem själva, särskilt de som samtidigt är smala och inte så tränade. Längd i sig är en man föga behjälpt av om han inte samtidigt uppfyller alla de andra kraven. Eget företag, splitterny lyxbil och låg ålder är däremot oerhört potenta kvinnomagneter, så du TS har ingen anledning att bekymra dig.
    Vad tycker du det finns för mansmagneter då?
  • lindal­icious
    Äldre 20 Dec 03:58
    #10

    Jag hade nog förutfattade meningar om mig själv tidigare. Gick från min pojkvän (ex nu) som är 2.04 lång och bredaxlad, till att börja dejta en kille som var 169 lång och spinkig. Tänkte "hur ska det här gå, det kommer ju kännas som jag är ute och går med en liten pojke" och tänkte på hur det såg ut när vi gick bredvid varann då jag inte är smal.

    Det tog dryga två dejter sen hade jag släppt alla såna fåniga tankar. Han var mer man än de flesta jag träffat tidigar och jag kände mig alltid så trygg i hans sällskap. Han utstrålade liksom trygghet och lugn hela killen.

    Jag tänkte aldrig på hans längd efter det, den hade varken negativ eller positiv inverkan. Vi fortsatte inte dejta visserligen men det hade inget med längden att göra haha...

    Och även om jag vid första tanken föredrar en lite längre kille, skulle jag aldrig tacka nej eller inte ge en trevlig man en chans pga att han är kort. Längden skulle inte röra mig i ryggen alls idag sålänge jag känner mig trygg och bekväm i hans sällskap samt att vi har roligt ihop. Precis det jag önskar hitta hos en man oavsett om han är lång/kort, sitter i rullstol eller springer maraton, vit eller svart. Blir man kär så blir man, helt enkelt :)


    Don't get mad, get even.
Svar på tråden Korta killar