• Dr Mupp

    Varför är inre socialen inkopplad?

    Sitter och tittar på Arga Snickaren och jag blir mörkrädd. Varför är inte socialen inkopplat i familjerna? Massor med barn lever ju i ren misär. Det är skitigt, kallt, saknas duschmöjligheter och livsfarlig el. 

    Om man som vuxen väljer att leva så fine, men barn ska inte behöva ha det så. I många familjer har det ju varit misär i flera år. Varför har inte nån reagerat? 


    Eller är det så att så länge man säger att man renoverar så får det vara vilken misär som helst?


    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Svar på tråden Varför är inre socialen inkopplad?
  • nozpa
    Dr Mupp skrev 2014-12-19 21:56:09 följande:

    Sitter och tittar på Arga Snickaren och jag blir mörkrädd. Varför är inte socialen inkopplat i familjerna? Massor med barn lever ju i ren misär. Det är skitigt, kallt, saknas duschmöjligheter och livsfarlig el. 

    Om man som vuxen väljer att leva så fine, men barn ska inte behöva ha det så. I många familjer har det ju varit misär i flera år. Varför har inte nån reagerat? 


    Eller är det så att så länge man säger att man renoverar så får det vara vilken misär som helst?


    Jag har tänkt på samma sak. Både arga snickare, lyxfällan mm. Varför reagerar dom inte?
  • Dr Mupp
    Tines skrev 2014-12-19 21:59:45 följande:

    Socialen reagrar inte för att dom vet inte att familjerna finns.... nån måste kontakta soc först.


    Jag tänker mest på vänner och släkt. Bryr de sig inte?
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • SupersurasunkSara

    Tror inte de tar hem folk och så tror jag att folk drar sig för att anmäla släkt/vänner om de i övrigt är bra med barnen.

    Men det var väl något program för ett eller ett par år sen där familjen faktiskt hade fått en viss tid på sig att ordna upp i röran annars skulle de mista barnen har jag för mig.

Svar på tråden Varför är inre socialen inkopplad?