• BengtH

    Familjelivet ordnar sig alltid för kvinnorna, men männen har det är inte lika lätt.

    Jag har kommit underfund med att kvinnor alltid får man och barn om de vill (såvida inga biologiska hinder finns) medan många män förblir ungkarlar livet ut.

    Exempel 1:

    En tjej här i stan jag känner till: Blond, ser bra ut men är inget ljushuvud, snudd på blåst, bekräftelsesökande men väldigt glad och social. Tjejen var lite av en vandringspokal i tonåren, men så träffade hon en kille och när hon var 20 blev hon med barn, fadern är halvkriminell invandrare (får man skriva så?). Förhållandet gick iaf åt pipan. Sen dröjde det inte länge för hon träffade sin svärmorsdröm, han är rågblond, äppelkäck och tjänar bra. Han pluggade och jobbade hårt, medans hon blondinen festade på krogen och gick på a-kassa. Nu fick hon ytterligare 2 barn med kille nr 2, han ville ju också ha barn då han inte hade några tidigare, så ska de bygga hus i fina villaområdet också.

    Inte illa för en ensam mamma som knappt haft nåt jobb innan 25.

    Exempel 2: Också en kvinna jag känner till. Runt 40 år, jobbar på kontor. Glad öppen social, ser bra ut. Tröttnade på karln och skilde sig, 2 barn. Sen blev det Harrys 4 dar i veckan och vips, ny karl på kroken. Högavlönad så klart, tidigare ogift och barnlös. Så blev hon mamma igen efter 40. Han ville ju också ha barn, så då fick hon ställa upp i elfte timmen.

    Då lyder frågan om dessa 2 damer hade varit män, hade de haft det lika lätt att bilda familj på nytt och hitta snygg, välutbildad barnlös kvinna ?  Jag hävdar att kvinnor har det väldigt lätt på äktenskapsmarknaden. De har inte lika höga krav på sig som männen vad det gäller utbildning, lön och relationshistorik.

    Jag känner till flertalet män över 45 som är barnlösa och aldrig bott ihop med en kvinna, just pga av att de inte levt upp till kraven som ställs på dagens män, samt att de ansetts vara för blyga.  Känner också till många barnlösa män som är ihop med separerade 2-barnsmammor, männen tar ansvar för bonusbarnen och ser dem som sina då de själva aldrig fått egna barn då de inte hamnade i nån relation förräns senare i livet.

  • Svar på tråden Familjelivet ordnar sig alltid för kvinnorna, men männen har det är inte lika lätt.
  • Anonym (...)

    Buhu..

    Om dina kompisar har svårt att träffa tjejer är det antagligen för att de är lika inskränkta och sexistiska som du är. Kvinnor gillar inte sånt överlag.

    Bölar du inte över att tjejer ligger runt för mycket så är det för att de hittar en partner för lätt. Sluta hata kvinnor och döma dem så hårt så kanske du också kan ha normal relationer.

    Av med offerkoftan farbrorn och skaffa en normal kvinnosyn.

  • Anonym (Allvetande)

    Det stämmer bra det. Men i den ekvationen måste du tillsätta en bra sak. Den där vandringspokalen var snygg och den där 40+ kärringen var inte så dum heller. Annars hade det inte blivit något.

    Men man kan lugnt säga att kvinnor som har barn har det lättare än män som har barn. Det är en medveten politik som förts i Sverige att försöka överföra den sexuella makten till kvinnorna (genom att importera fler män till Sverige och samtidigt förbjuda prostitution i alla former och massa andra åtgärder). Det svänger snart igen men räkna 10-15år till sen kommer männen ha betydligt större sexuell makt igen.

    Fula kvinnor och väldigt fattiga män har i alla tider haft det svårt.

  • SupersurasunkSara

    Flertalet män är ute efter att bli omhändertagna, därför blir de ungkarlar hela livet. Om de istället lärde sig att ta hand som sig själva och sköta hushållet så de kunde fortsätta göra det när de väl hittat någon så skulle det bli enklare.
    Är de dessutom inte lyhörda i sängen så är det kört.

    Hänger man mamma i kjolarna för länge blir det aldrig bra.

  • Anonym (skolfröken)

    En person som är 45 år, blyg och aldrig levt i en relation är väl inte direkt något som är lockande.
    Det är ingen skillnad mot förr det fanns massor med ungkarlar och ungmör, lärarinnor och sjuksköterskor fick inte ha någon familj långt in på 40-talet.

  • BengtH
    Anonym (...) skrev 2014-12-19 23:11:46 följande:

    Buhu..

    Om dina kompisar har svårt att träffa tjejer är det antagligen för att de är lika inskränkta och sexistiska som du är. Kvinnor gillar inte sånt överlag.

    Bölar du inte över att tjejer ligger runt för mycket så är det för att de hittar en partner för lätt. Sluta hata kvinnor och döma dem så hårt så kanske du också kan ha normal relationer.

    Av med offerkoftan farbrorn och skaffa en normal kvinnosyn.


    Det finns inskränkta sexistiska män, de får vara ungkarlar-ja. Men så finns det vanliga, lite blyga män som tex. bonden Peter i senaste "Bonde söker fru"  Dessa män lägger kvinnorna aldrig märke till. I unga år festar kvinnorna och deras uppmärksamhet riktas mot charmörerna, som kan vara rätt ansvarlösa. Sen när festen är slut, charmören fått sitt och kvinnan lekt klart så ställer hon in radarn på den hårt arbetande pålitliga svärmorsdrömmen, dvs han som är ansvarsfull och kan försörja familjen. 

    På mitt förra jobb fanns det ett 20-tal kvinnor som jag lärde känna mer eller mindre, de var i alla åldrar från 20-60 årsåldern. Inga av dessa kvinnor var ensamma. Alla hade make/sambo/pojkvän. Däremot fanns det flera män som var ungkarlar.
  • BengtH
    Anonym (...) skrev 2014-12-19 23:11:46 följande:

    Buhu..

    Om dina kompisar har svårt att träffa tjejer är det antagligen för att de är lika inskränkta och sexistiska som du är. Kvinnor gillar inte sånt överlag.

    Bölar du inte över att tjejer ligger runt för mycket så är det för att de hittar en partner för lätt. Sluta hata kvinnor och döma dem så hårt så kanske du också kan ha normal relationer.

    Av med offerkoftan farbrorn och skaffa en normal kvinnosyn.


    Det finns inskränkta sexistiska män, de får vara ungkarlar-ja. Men så finns det vanliga, lite blyga män som tex. bonden Peter i senaste "Bonde söker fru"  Dessa män lägger kvinnorna aldrig märke till. I unga år festar kvinnorna och deras uppmärksamhet riktas mot charmörerna, som kan vara rätt ansvarlösa. Sen när festen är slut, charmören fått sitt och kvinnan lekt klart så ställer hon in radarn på den hårt arbetande pålitliga svärmorsdrömmen, dvs han som är ansvarsfull och kan försörja familjen. 

    På mitt förra jobb fanns det ett 20-tal kvinnor som jag lärde känna mer eller mindre, de var i alla åldrar från 20-60 årsåldern. Inga av dessa kvinnor var ensamma. Alla hade make/sambo/pojkvän. Däremot fanns det flera män som var ungkarlar.
  • Anonym (Equity)

    Det beror väl på hur man ser det hela?

    Kvinna 1: Snygg, vältränad, jurist, men kan inte dansa och hatar uteställen. Väldigt vaksam på män som dricker och blev singel efter dålig relation. Hon har levt som singel säkert 8 år av de senaste 12 och vill aldrig vara mer än särbo. Paroll: "Mitt hem är min borg"

    Kvinna 2: Sexspråkig diplomat, modellsnygg, springer maraton och bestiger berg. Fortfarande singel efter 40 eftersom alla män i hennes omgivning tycks vara europeiska mansgrisar som bara vill en sak oavsett som de är gifta på hemmaplan eller ej, medan hon har en svensk uppväxt med vissa krav på jämställdhet, förutom att hennes karriär är lika krävande som deras. Paroll: "Jag kan betala för att dina skjortor blir strukna men jag kommer aldrig att göra det själv".

    Kvinna 3: Ingenjör, reser mycket, talar i EUs paneler ibland, flyger på kongresser över hela världen, ser alltid perfekt ut. Hon verkar skrämma skiten ur 99% av alla män och hon är den effektivaste människa jag vet. Och singel. Hon skilde sig för han var för slarvig och försenad jämt. Paroll: "Fem hela minuter, men då hinner jag betala räkningarna, fixa naglarna och boka biljetter till lördag".

    --
    Det handlar inte om att bara få någon för en kompetent kvinna, det handlar om att få någon som matchar in i teamet. Varför ska någon som är topp 3% nöja sig med första bästa bara för att hon är kvinna?

  • BengtH
    SupersurasunkSara skrev 2014-12-19 23:15:52 följande:

    Flertalet män är ute efter att bli omhändertagna, därför blir de ungkarlar hela livet. 


    Hmmm. Du skulle bara veta hur många kvinnor det finns som är ute efter att bli omhändertagna, speciellt separerade 2 barnsmammor med dålig ekonomi.
Svar på tråden Familjelivet ordnar sig alltid för kvinnorna, men männen har det är inte lika lätt.