• Anonym (-)
    Äldre 19 Dec 23:07
    2294 visningar
    12 svar
    12
    2294

    Blev besviken på mina föräldrar, dom hörde inte av sig

    Hej!

    Känslig som jag är så kanske jag överreagerar nu men jag har idag känt en besvikelse gentemot mina egna föräldrar.

    Vi bor ganska långt ifrån varandra. Dom bor i södra Sverige och jag norra. Båda har fyllt år så jag skickade lite grejor på posten. Blommor och lite smått och gott. Skrev även en personlig hälsning att jag älskar dom med mera.

    Pappa skickade ett sms när dom hade fått grejorna igår och var överväldigad. Han skrev att han och mamma blev så glada och att han till och med hade fällt en tår. Jag vet att dom skulle bort över helgen nu men är inte säker på vilken dag. Jag ville se hur paketet blev och då skrev pappa att han skulle skicka bild till mig när dom kom hem.

    Sen skickade jag sent på kvällen igår och frågade om dom var hemma men fick inget svar. Idag har jag inte hört någonting ifrån dem. Mamma skickade inte ens ett tack eller nåt samtidigt som pappa igår.

    Jag fick dock ett meddelande från henne nu för någon timme sen en bild på bakverk hon hade gjort som jag ska få smaska på när jag kommer hem över jul. Men hon skrev ingenting mer?

    Jag tycker det är konstigt. Men jag vet också att jag är känslig. Men mamma brukar ju skicka sms så jag tyckte det var konstigt att det var bara pappa som hörde av sig och dom har inte ringt eller hört av sig på hela dagen idag förutom nu för en timme sen men då skrev hon ju om helt andra saker :(

    Är det jag som är känslig? Överreagerar jag i och med att pappa faktiskt skickade ett meddelande igår om hur glada dom var?

  • Svar på tråden Blev besviken på mina föräldrar, dom hörde inte av sig
  • Äldre 19 Dec 23:09
    #1
    +2

    Ja, du överreagerar kraftigt.

  • Äldre 19 Dec 23:13
    #2

    Kan bara hålla med föregående talaren.

  • Äldre 19 Dec 23:38
    #3

    Håller med, du överreagerar.

  • Äldre 20 Dec 02:34
    #4

    Japp, församlingen är entydig.

  • Äldre 20 Dec 17:27
    #5

    Din pappas sms kanske var från båda.

  • Äldre 20 Dec 17:29
    #6

    De har ju tackat? Bara för att de har varsin mobiltelefon betyder väl inte det att de måste skicka tack-sms båda två?

    De blev glada och tacksamma, och du överreagerar. Släpp det nu :)

  • Äldre 20 Dec 20:09
    #7
    +1

    Du överreagerar. Uppenbarligen är du inte en person man vill ha presenter från, eftersom du sedan förväntar dig att man ska kräla i stoftet och kyssa dina fötter av tacksamhet över att du nedlät dig. 

  • Påven Johann­a
    Äldre 20 Dec 20:11
    #8

    Ville se hur paketet blev? Så om paketet innehöll en tavla så måste de genast spika upp den, båda gråta av tacksamhet samtidigt men i två separata sms samt posta bild på det uppsatta konstverket till dig? 

    Och du undrar om du överreagerar? 

  • eslah
    Äldre 20 Dec 20:12
    #9

    Du överreagerar rätt kraftigt, vad vill du mer att dina päron ska göra för dig? Föda dig på nytt och föra dig fram till altaret med en kastratkör som sjunger ave Maria? Nej vet du vad, föräldrar är människor också och tackar och bugar på samma sätt som oss andra vanliga dödliga. Väx upp!

  • Anonym (Oj)
    Äldre 20 Dec 20:18
    #10

    Kraftig överreaktion, och då är jag även superkänslig själv.

  • Äldre 20 Dec 20:21
    #11

    Men jösses! Vad är det du är missnöjd över??

  • Anonym (-) Trådstartaren
    Äldre 21 Dec 00:05
    #12

    Oj jag kanske var ledsen av andra anledningar än detta märker jag nu.

    Jag tyckte bara att det var konstigt att dom inte ringde och sa tack eftersom vi bor så långt ifrån varandra. Det var det jag ville att dom skulle göra. För det är alltid jag som ringer dom annars men nu trodde jag att dom skulle ringa.

    Men då överreagerade jag är vi rätt tydliga med :)

Svar på tråden Blev besviken på mina föräldrar, dom hörde inte av sig