• Anonym (julto­mten)
    Äldre 20 Dec 00:23
    2327 visningar
    24 svar
    24
    2327

    När klär ni granen?

    Lite nyfiken på hur ni andra gör. När brukar ni klä granen? Har ni något fast datum då? Eller gör ni det när som helst, när andan faller på?

    Ni får gärna även berätta om andra julgranstraditioner ni har. Eller vad som helst som är julgransrelaterat.

    Och, har ni plastgran eller äkta?

  • Svar på tråden När klär ni granen?
  • Äldre 20 Dec 00:58
    #1

    Planerar att klä den nu i helgen men funderar på att framöver klä den en vecka innan jul så att man har möjlighet att njuta av den mysa stämningens om en gran medför.

    Har endast äkta gran och helst kungsgran då den barrar mindre och enligt mig är mer "fyllig" och fin än en vanlig svensk gran. Väljer hellre bort en gran helt än att släppa in ett åbäka till plastgran innanför dörrarna. =P

  • Äldre 20 Dec 01:05
    #2

    Äkta gran och klär den alltid kvällen före julafton.

  • Äldre 20 Dec 01:08
    #3

    Plastgra, klär den andra advent.

  • Anonym (julto­mten) Trådstartaren
    Äldre 20 Dec 01:13
    #4
    lövet2 skrev 2014-12-20 01:05:46 följande:

    Äkta gran och klär den alltid kvällen före julafton.


    I min familj när jag växte upp brukade vi också klä granen dagen innan julafton. Det är nog därför det känns som mysigast och "rättast".

    Men håller med Threezool att det kan vara värt att göra det långt innan bara för att få njuta av granen en längre period.
  • Äldre 20 Dec 01:22
    #5

    Har en plastgran med lampor, kottar och bär redan där när den fälls upp. Den behover ju inte alls kläs upptäckte jag i år. Tänkte vänta tills pojken frågar efter att vi ska klä granen, men det har ännu inte hänt. Har bara hängt upp de julgranssaker han fått hem från skolan nu infor julen, och några små inslagna presenter kom att hamna dit. Tror inte det blir nåt mer faktist.

  • Anonym (julto­mten) Trådstartaren
    Äldre 20 Dec 01:26
    #6
    Tow2Mater skrev 2014-12-20 01:22:36 följande:

    Har en plastgran med lampor, kottar och bär redan där när den fälls upp. Den behover ju inte alls kläs upptäckte jag i år. Tänkte vänta tills pojken frågar efter att vi ska klä granen, men det har ännu inte hänt. Har bara hängt upp de julgranssaker han fått hem från skolan nu infor julen, och några små inslagna presenter kom att hamna dit. Tror inte det blir nåt mer faktist.


    Gissar på att du är man. Och lever utan kvinna. För det där skulle knappast godkännas av en kvinna ;)

    (Inte illa menat.)
  • Äldre 20 Dec 01:29
    #7
    Anonym (jultomten) skrev 2014-12-20 01:26:46 följande:
    Gissar på att du är man. Och lever utan kvinna. För det där skulle knappast godkännas av en kvinna ;)

    (Inte illa menat.)
    ha ha ha!
  • Anonym (julto­mten) Trådstartaren
    Äldre 20 Dec 01:34
    #8
    Tow2Mater skrev 2014-12-20 01:29:20 följande:

    ha ha ha!


    Önskar dig en riktigt god jul! :)
  • Äldre 20 Dec 03:29
    #9
    Anonym (jultomten) skrev 2014-12-20 01:34:44 följande:
    Önskar dig en riktigt god jul! :)
    God Jul på dig med!
  • Anonym (?)
    Äldre 20 Dec 03:42
    #10
    Threezool skrev 2014-12-20 00:58:53 följande:

    Planerar att klä den nu i helgen men funderar på att framöver klä den en vecka innan jul så att man har möjlighet att njuta av den mysa stämningens om en gran medför.

    Har endast äkta gran och helst kungsgran då den barrar mindre och enligt mig är mer "fyllig" och fin än en vanlig svensk gran. Väljer hellre bort en gran helt än att släppa in ett åbäka till plastgran innanför dörrarna. =P


    Är du homosexuell?
Svar på tråden När klär ni granen?