• kotten86

    Göra abort bakom min killes rygg?

    Jaf fattar inte men på nåt sett har jag lyckas bli gravid igen trots minipiller denna gång.


    Är 4 dagar sen med mensen och upptäckte idag att jag var positiv på grav testet.Tankar far om jag ska behålla eller inte. Gjorde en abort i juli som jag fick göra om 3ggr pga resterna ville inte bort och fick en kraftig infektion.


    Problemet är min kille vill inte ha barn, så arg som han blev sist så vågar jag inte berätta.


    Plus en sak till, idag fick jag även veta att jag har haft borrelia i 5månader. Vilket påverkar kroppen. Så att både vara gravid och ha borrelia är nog väldigt utmanande för kroppen. Och med tanke på att borrelia kan överföras till fostret och dra på sig autism (enligt amerikanska forskare) så känns det som att det inte var meningen att jag skulle behålla barnet.


    Känns inget snällt att behålla det med risk att den får borrelia och måste gå på antibiotika kurer efter. Och kanske utveckla nåt mer än de.


    Samt tänker jag också på sig själv. Kommer min kropp verkligen palla ? Troligen inte. Så abort känns mest skonsamt mot mig och fostret.


     


    Frågan är vet inte om jag ska prata med min kille och stå ut att han stöter bort mig och blir arg. Eller ska jag göra aborten i hemlighet?

  • Svar på tråden Göra abort bakom min killes rygg?
  • Anonym (NEJ)

    Om din kille blir arg på dig för att ni blir med barn, för att ni har sex med varandra är han knappast någon keeper! Att behöva gå igenom en abort själv för att man är rädd att ens kille ska bli sur låter sjukt. Dumpa aset! Han är inte värd det. 

  • Anonym (jul)

    Det är väl ganska givet att du bör göra aborten i smyg. För varken du eller vi vill ju såklart att du ska åka på spö för en abort.

    God jul och lycka till med liv.

  • Alvina

    Vad är det för idiot som blir arg för att du blir gravid?! Man kan faktiskt bli det trots att man äter minipiller. Nä, han verkar inte vara mycket att ha. Du ska inte göra abort för att han vill det. Vill du behålla fostret, gör det!

  • Anonym (Jjjj)

    Killen verkar ju som en jävla idiot om han blir arg för att du blir gravid!

  • Anonym (Jjjj)

    Och om du vill ha barnet behåll det, men tycker isånnfall stt du ska lämna honom om han tänker va arg över det, skit i han!

    Godjul!

  • Anonym (Tjej)

    Berätta men säg att du har tänkt göra abort. Det kan han väl inte bli arg för? Det är ju inte ditt fel att du blir gravid och sedan gör du ju en abort mycket för hans skull.Han borde ju vara tacksam liksom tänker man...

  • Anonym (jul)
    Anonym (Tjej) skrev 2014-12-25 19:45:30 följande:

    Berätta men säg att du har tänkt göra abort. Det kan han väl inte bli arg för? Det är ju inte ditt fel att du blir gravid och sedan gör du ju en abort mycket för hans skull.Han borde ju vara tacksam liksom tänker man...


    Killen verkar inte helt frisk. Och dessutom kan man aldrig på förhand veta vad såna människor som ts kille tänder på.

    Det absolut bästa är därför att aldrig berätta någonting av vikt över huvud taget för såna individer. På det sättet slipper man få stryk mest.

    Men vad vet jag, vissa gillar ju att leva farligt. Då kan man ju givetvis chansa.
  • Anonym (-)

    Det du ska fundera över ts är inte bara din graviditet utan även det förhållande du är i.

    Man ska inte vara rädd för att berätta att man är gravid oavsett vilket beslut man sen tar.

Svar på tråden Göra abort bakom min killes rygg?