• emilge­bl
    Äldre 20 Dec 02:14
    411 visningar
    3 svar
    3
    411

    Arbeta inom vård och omsorg.. samt utbildning som behövs

    Hallå, nu är det så att jag är väldigt intresserad av att arbeta inom vård och omsorg, det verkar som ett socialt och roligt arbete samt att man får hjälpa andra människor!

    Men jag har ingen utbildning, och det jag undrar är om jag skulle t.ex gå vård och omsorg utbildningen på komvux är det möjligt att få ett arbete efter det? och vad exakt är det man kan arbeta med efter? kan man arbeta på ett väldigt sjukhus?

    Är det någon här som har gått en vård och omsorg utbildning på komvux och sedan börjat arbeta? 

  • Svar på tråden Arbeta inom vård och omsorg.. samt utbildning som behövs
  • Äldre 20 Dec 03:32
    #1

    Vet inte om man räknas som undersköterska efter den utbildningen men det borde man ju göra. Som undersköterska kan man arbeta på sjukhus, gruppboenden, äldreomsorg, personlig assistent mm. Många sådana jobb kan du få även utan utbildning då tex äldreomsorg och personlig assistans typ skriker efter folk. Jag skulle även råda dig till att försöka plugga inom en spec inriktning om det går. Jag tog tex utveclingstörning och funktionshinder och jobbar nu på ett gruppboende

  • Äldre 20 Dec 03:40
    #2

    Hej! Jag läser den utbildningen nu, i utbildningen väljer man inriktning den sista terminen. Och man blir utbildad till undersköterska:) och man kan jobba med det som ovan säger:) däremot är det många som vill att man ska ha utbildningen för att man ska få jobba. Jag har arbetat som personlig assistent utan att ha läst detta, men på tex äldreboende får jag inte ens vikariera förns jag är färdig med utbildningen, bara sommarjobba.

  • Äldre 20 Dec 13:53
    #3

    Är också undersköterska efter att ha läst vård och omsorg på komvux och ja de finns jobb ð???

Svar på tråden Arbeta inom vård och omsorg.. samt utbildning som behövs