• bee
    Äldre 20 Dec 08:02
    4423 visningar
    6 svar
    6
    4423

    Adoptionscentrum chockhöjer sina adoptionsavgifter

    Adoptionscentrum har valt att höja sina adoptionsavgifter. Adoptionscentrum låg redan över de övriga organisationerna, men hanmar nu på 50 000 över för Kina t ex. Bra för er som är i början av processen. Dessutom drabbar detta er som redan gjort en första inbetalning och väntar på barn.

  • Svar på tråden Adoptionscentrum chockhöjer sina adoptionsavgifter
  • Äldre 20 Dec 10:50
    #1

    Här finns en förklarande text till avgiftshöjningen.
    www.adoptionscentrum.se/sv/Nyhetsarkiv/Adoptionsavgifter-tertial-1/

  • bee
    Äldre 20 Dec 14:27
    #2

    Det är ju deras tolkning. 

    Andra organisationer sköter ju sin verksamhet förträffligt. Med färre anställda och lägre avgifter. 

  • Äldre 20 Dec 18:03
    #3

    Ojojoj VILKA höjningar. Allt går ju att lösa på olika sätt och situationen är nog lika pressad för alla organisationer just nu. Men att höja på detta sätt känns inte alls medlemscentrerat.


    Angla - mamma till slut
  • bee
    Äldre 20 Dec 18:25
    #4

    Ja det är inte bra för familjerna, och i förlängningen barnen. det värsta är att de som är mitt i processen drabbas, de får också höjningen - trots att deras första inbetalning är låst. Adoptionscentrum valde denna lösning framför att minska personalen eller deras löner. Något är konstigt för Andra organisationer har mindre personal och gör, enligt mig, ett bättre jobb. 

  • Äldre 23 Dec 21:05
    #5

    Nja, jag håller inte med om att andra organisationer alltid gör ett bättre jobb. Min erfarenhet är att när något krånglar så är AC betydligt stabilare att ha att göra med. Mycket säkert tack vare deras kompetenta personal. Det stöd vi fick av BV i samband med vår förra adoption var absolut inte mycket att hänga i julgranen. 

  • Äldre 28 Dec 01:18
    #6
    bee skrev 2014-12-20 14:27:12 följande:

    Det är ju deras tolkning. 

    Andra organisationer sköter ju sin verksamhet förträffligt. Med färre anställda och lägre avgifter. 


    OCH BETYDLIGT FÄRRE ADOPTIONER PER ÅR ....
Svar på tråden Adoptionscentrum chockhöjer sina adoptionsavgifter