• Anonym (Ledse­n)
    Äldre 20 Dec 10:03
    1313 visningar
    2 svar
    2
    1313

    Dåligt förhållande efter vi fick barn

    Vi har en dotter som är 1 år och 4 mån och ända sen vi fick henne har vårt förhållande gått utför. Korta stunder är det bättre, men det krävs inte mycket för att det ska bli skit igen. Vi bråkar om minsta lilla småsak, är irriterade på varandra hela tiden och vi har typ aldrig sex mera.

    En stor orsak till våra problem är min mans förhållande till alkohol. Han har dock insett själv att han har problem, men har ändå inte kommit sig för att göra något åt det.

    Jag vet inte riktigt varifrån våra svårigheter kommer (förutom alkoholen, men det är inte endast det). Jag är hemma med vår dotter ännu, men planerar att återgå till arbetslivet snart. Min man jobbar väldigt mycket och reser en hel del i jobbet. Det är förstås påfrestande och antagligen en bidragande orsak till våra problem.

    Finns det andra som har haft det jobbigt i förhållandet efter att ha fått barn och hur har ni isf kommit er ur det?

    Jag har egentligen ingen att prata med om detta, inga nära kompisar där vi bor.. ????

  • Svar på tråden Dåligt förhållande efter vi fick barn
  • Äldre 20 Dec 10:38
    #1

    Han och ni måste få hjälp att få honom på rätt bana igen, alkohol är ingen lätt sak att ta sig ur! Kram!

  • Anonym (Anna)
    Äldre 20 Dec 11:07
    #2

    Att skaffa barn är en prövning i alla förhållanden.

    Man måste ta sig tid att prata med varandra.

    Har själv barn i 1 års åldern och det är inte alltid lätt men man får försöka att ta sig tid för varann. En kram då o då, en puss eller en komplimang gör underverk i vardagen.

    Låt någon passa barnet så att ni kan få komma iväg ensamma en stund och hitta på någonting ni tycker är roligt!

    kram till dig. Hoppas ni kan få det att fungera.

Svar på tråden Dåligt förhållande efter vi fick barn