• KaffeTös

    BF Augusti, Helsingborg med omnejd

    Några fler här som har BF i Augusti och bor runt omkring Helsingborg? 
    Hade varit kul att följas åt och dela tankar och känslor. 

    Är idag enligt beräkningen i v4 (3+6) och har fått tid hos barnmorskan i början på januari. 

    Hoppas sååå att detta ska gå hela vägen! 

  • Svar på tråden BF Augusti, Helsingborg med omnejd
  • Maglizz

    Vet inte om jag egentligen tillhör Helsingborg med omnejd, men bor i Eslöv :) beräknad till 20/8, första hälsokontroll 7/1.

  • KaffeTös

    Äsch Eslöv är ju inte jättelångt :)

    Själv bor jag i Ängelholm och är beräknad 30augusti. Har inskrivning hos BM den 5/1. Längtar!! :)

  • Maglizz
    KaffeTös skrev 2014-12-22 13:52:04 följande:

    Äsch Eslöv är ju inte jättelångt :)

    Själv bor jag i Ängelholm och är beräknad 30augusti. Har inskrivning hos BM den 5/1. Längtar!! :)


    Förstår att du längtar :) är det första?
  • KaffeTös
    Maglizz skrev 2014-12-23 01:22:09 följande:

    Förstår att du längtar :) är det första?


    Ja det är den första :) din med eller har du barn sen tidigare?
  • larangirl

    hej tjejer, här är en klippan tös! första barnet och jag tror att jag är i v11 däromkring iallfall(ska boka tid efter helgerna)plusade i november, men med lite oregelbunden mens så är det lite svårt att räkna ut, bf ungefär 30/7 så nästan augusti, är första barnet. jag blir snart 29 så lite äldre än er ;)

  • Maglizz
    larangirl skrev 2015-01-01 11:29:37 följande:

    hej tjejer, här är en klippan tös! första barnet och jag tror att jag är i v11 däromkring iallfall(ska boka tid efter helgerna)plusade i november, men med lite oregelbunden mens så är det lite svårt att räkna ut, bf ungefär 30/7 så nästan augusti, är första barnet. jag blir snart 29 så lite äldre än er ;)


    Hejsan, kul med en till ju! :) spännande. Har du gjort första hälso-checken? Jag har min i nästa vecka vilket känns skönt. Haha, åldern är bara en siffra ;)
  • KaffeTös

    Jag ska till MVC nu på måndag. Ska bli väldigt spännande att se vad det pratas om osv, hoppas att man kanske får höra hjärtslagen iallafall, även om jag tror att det inte kommer ske. 

  • larangirl

    jag ska ringa i morgon och prata med Capio här,  vi gifte oss i mellandagarna 27/12 (planerat bröllop sen 1 år) så jag har precis landat och sista gästerna åkt hem, tänkte ringa i morgon och förhoppningsvis får jag tid relativt snart :)

  • Maglizz
    larangirl skrev 2015-01-07 15:21:13 följande:

    i morgon ska jag på inskrivning ;) spännande :)

    hur gick det för dig?@kaffetös

    hur mår ni annars?


    Var hos barnmorskan, jättetrevlig och rar barnmorska som var totalt stöttande och lugn i allting runt frågor osv :) inskrivning den 26/1... Däremot väldigt otrevligt i väntrummet då ena tjejen satt och typ halvspydde och den andra grät så tårarna sprutade... Övrigt mår jag okej, förutom att jag spyr när illamåendet tilltar.. Hur är det för er?
  • KaffeTös
    larangirl skrev 2015-01-07 15:21:13 följande:

    i morgon ska jag på inskrivning ;) spännande :)

    hur gick det för dig?@kaffetös

    hur mår ni annars?


    Det var bara ett hälsosamtal nu, inskrivning den 11 februari :) Barnmorskan verkade okej, svårt att avgöra efter första samtalet men förhoppningsvis kommer jag trivas med henne.

    När får ni göra UL? Jag måste vänta till rutinultraljudet i vecka 18 ungefär och det känns som en hel evighet tills dess..

    Har inte så mycket symptom och mår väldigt bra faktiskt. Mest ont i brösten som är jobbigt och humörsvängningar, men har hittills sluppit illamående.
  • larangirl

    här är lite dött tjejer :) vart på rul nu och blev flyttad från 28 juli som bm trodde till 4 augusti, troligen en liten tjej om läkaren fick gissa, hen låg på sidan och hade de bra,smekte sin kind och rörde på handen tillslut ville den vända sig lite, men fortfarande inte riktigt visa, dock såg han ingen pung iallfall, så vi utgår från flicka, :) men kommer inte köp för mycket rosa för de ialla de såg fel, haha..
     Min moderkaka var väldigt långt ner och i framvägg så nytt ul i maj nån gång skulle jag tro..   fö att se hur den liger, eventuellt ett i slutet på juli med, risken finns för ks... huuuuua;(

    v18 är jag nu i :) min man är sååå stolt. första tjejen i hans släkt på väldigt länge, svärmor grät igår när hon fick se bilden hon har bara söner själv ;)

Svar på tråden BF Augusti, Helsingborg med omnejd