• Svar på tråden Någon som blev gravid första försöket?
  • 2pågar
    Längtanefterettbarn skrev 2014-12-20 12:43:58 följande:

    Är det någon som blev gravid på första försöket? smile1.gif hur gjorde ni för att lyckas? Hur gamla är ni?


    Hej :) har ALLA gånger blivit gravid på första försöket :) har även ett p-piller barn. är gravid nu efter ppillerstopp utan att min egna mens kommit igång.

    Jag är 31 och sambon 25 år.

    Vi är nog bara väldigt fertila av oss :)
  • fannybk

    Vi blev det. Slutade med p-ring och använde kondom tills första "p-fria" mensen kom. Använde äl-tester efter det för att se så kroppen kom igång med äl och det gjorde den. Hade sex varannan till var tredje dag oavsett vad testerna visade. Vi var 25 år båda två.

  • Jw83

    Vi blev till och med gravida första gången vi hade sex oskyddat! Dagen efter vårt bröllop :)

  • Jw83

    Vi är 30+, lever som vanliga människor. Äter gott och dricker gott ;) Speciellt dagen innan jag blev befruktad..

  • Längtanefterettbarn

    Åh vad härligt att höra att ni alla blev gravida första försöket. då finns det hopp med andra ord. Jag har alltid längtat efter ett barn. Jag och min sambo har nu inseminerat oss och hoppas på det bästa. BIM är i början av januari. Har ni fört era barn eller är ni gravida än?

    Kul att ni svarade!

  • Längtanefterettbarn

    Längtanefterettbarn

    Åh vad härligt att höra att ni alla blev gravida första försöket. då finns det hopp med andra ord. Jag har alltid längtat efter ett barn. Jag och min sambo har nu inseminerat oss och hoppas på det bästa. BIM är i början av januari. Har ni fört era barn eller är ni gravida än?

    Kul att ni svarade!

  • SL77

    Första barnet blev till på andra försöket (jag var 33 år och han 38).

    Andra barnet blev till på första försöket (jag 37 år och han 41). Andra barnet är inte fött än, har BF 5 april.

Svar på tråden Någon som blev gravid första försöket?