• Anonym (Hm)
    Äldre 20 Dec 13:16
    1025 visningar
    3 svar
    3
    1025

    bara min mage som fortsätter krångla trots att gallblåsan är bortopererad?!

    Opererade bort gallblåsan akut för 4.5år sen lite drygt, men har ändå tidvis stora problem med liknande gallanfall! Om jag äter för oljig mat/snask! Får då jätteont lätt feber och frossa samt uppblåst mage med kramper och diarré!

    Inser ju såklart att jag måste tänka på kosten men ändå! Och när jag för ett år sen åkte in akut så var läkaren helt oförstående och sa att jag ABSOLUT måste vara magsjuk!
    Jag hade ett gallanfall! Eller ja gallgångsanfall antar jag.. Hade då festat och druckit torrt vin samt ätit chips..
    Kan tydligen inte heller dricka torra viner för då får jag också jätteont! :O fått samma sak andra gånger med!

    Märker också att det blir värre under hormonella förändringar som vid ägglossning, pms och mens men även nu när jag är gravid! :O

    Någon mer? Finns det något att göra??

  • Svar på tråden bara min mage som fortsätter krångla trots att gallblåsan är bortopererad?!
  • Äldre 20 Dec 16:03
    #1

    Jag är också gravid och opererade bort gallblåsan för ca 3 år sedan. Jag har helt enkelt accepterat att jag inte kan dricka större mängder alkohol (2 glas vin max) eller flottiga livsmedel, såsom pommes. Vilket iofs bara är bra! Jag har sällan problem nu för tiden. Testa gör en detox, ät ingen fet mat och dra ned på alkoholen så ska du nog se att det blir bättre. Just nu är min mage extremt trög, men det är ju normalt under graviditeten. Hoppas det blir bättre!

  • Anonym (Hm (ts))
    Äldre 20 Dec 17:55
    #2
    Olga89 skrev 2014-12-20 16:03:32 följande:

    Jag är också gravid och opererade bort gallblåsan för ca 3 år sedan. Jag har helt enkelt accepterat att jag inte kan dricka större mängder alkohol (2 glas vin max) eller flottiga livsmedel, såsom pommes. Vilket iofs bara är bra! Jag har sällan problem nu för tiden. Testa gör en detox, ät ingen fet mat och dra ned på alkoholen så ska du nog se att det blir bättre. Just nu är min mage extremt trög, men det är ju normalt under graviditeten. Hoppas det blir bättre!


    Dricker väldigt sällan som tur är ???? och ja jag måste få in i huvudet att jag INTE kan äta chips, alls. ????

    Gillar liksom inte godis osv utan föredrar chips... Men men de gör mig ju sjuk! :(

    Tack för ditt svar!
  • Anonym (babs)
    Äldre 20 Dec 18:22
    #3

    Opererade bort gallblåsan - 09 och får även jag ont (nästan som ett anfall) om jag dricker rödvin, ett glas kan gå bra men sen e de kört. Har dock inga känningar av annan föda. Konstigt är det.

Svar på tråden bara min mage som fortsätter krångla trots att gallblåsan är bortopererad?!