• Anonym (osedd)

    okej beteende?

    Både jag och min kille är rätt mycket på insta, han kollar mest men lägger inte ut så mycket själv även om det händer, själv både kollar jag och lägger ut en del. Eftersom jag vet att han kollar hela tiden stör det mig att han inte gillar och kommenterar mina bilder utom i undantagsfall, jag har tagit upp det och det faktum att det är en så enkel grej att göra för att få mig att bli lite glad och bekräftad och att han ändå inte kan bjussa på det stör mig.

    Nu har jag sett att han gillat och kommenterat andras bilder bla en tjej där han gillat fyra bilder upplagda på en dag.

    Det känns bara så pissigt och det hade vart samma sak oavsett om det varit nån annan, det är liksom det faktum att han aktivt väljer att inte göra det för mig som sårar mig.

    Det känns fånigt "du gillar inte mina bilder på insta men xxx bilder" men samtidigt tycker jag faktiskt det är elakt och känns som att han medvetet trycker ner mig genom beteendet.

    Vad säger ni?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden okej beteende?
  • eslah

    Jag tror på att man äger känslan, du mår inte bra av det och det är det viktiga i den här frågan. Skitsamma vad som är rätt och fel egentligen och vad andra tycker är okej eller inte, så ta det med honom. Gå inte upp i falsett och var anklagande, var konkret och rak. Kanske förstår han, om han inte gör det så är det bara att inse att han faktiskt inte riktigt bryr sig.

  • Anonym (osedd)

    Jag är förvånad över att flera tycker det är okej, är det för att det är töntigt med gillanden på insta?

    För mig handlar det om att han låter bli att göra nåt för mig som han vet att jag uppskattar men väljer att lägga ner den omtanken på någon annan. Som om vi jobbat på samma företag och han nästan aldrig hämtar kaffe till mig men gör det till andra i parti och minut. För mig handlar det om att han inte gör för mig det han är villig att göra för andra och då ska jag vara den han älskar och valt att leva med.

    Tack för svar!

  • Anonym (?)

    Är det sexbilder som han tittar på och som du lägger ut, eftersom tråden ligger under sex och samlevnad?

  • Anonym (naken)
    Anonym (?) skrev 2014-12-21 08:59:03 följande:

    Är det sexbilder som han tittar på och som du lägger ut, eftersom tråden ligger under sex och samlevnad?


    Då förstår jag TS besvikelse. Hennes kille gillar inte och kommenterar inte hennes nakenbilder på insta, men kommentarer och gillar andra tjejers nakenbilder.

    Han är helt enkelt otrogen. Nä dumpa grisen och skaffa en kille som är dig trogen på insta. För det är ju trotts allt på de sociala medierna vi lever våra liv. Vem bryr sig om hur folk agerar irl?
  • panicorion

    Det kanske är så att han hellre uppskattar att diskutera med dig ang ev synintryck och upplevelser. Han kanske anser att det ger mer i den situationen än att få en bekräftelse på internet... Om det nu är så jätte jobbigt så ta bort varandra på sociala nätverk och sluta kontrollera varandras gillningar

  • Anonym (Tjej)

    Är det bilder på dig och på andra tjejen så förstår jag dig absolut. Man vill ju att killen ska gilla ens bilder. Däremot om andra tjejen lägger ut bilder på tex snygga bilar som killen gillar medan du lägger ut bilder på tex gulliga djur som han inte gillar så tycker jag inte att det gör något. Men är det bilder på er som personer så förstår jag dig.

  • Anonym (osedd)
    Anonym (Tjej) skrev 2014-12-22 13:27:58 följande:

    Är det bilder på dig och på andra tjejen så förstår jag dig absolut. Man vill ju att killen ska gilla ens bilder. Däremot om andra tjejen lägger ut bilder på tex snygga bilar som killen gillar medan du lägger ut bilder på tex gulliga djur som han inte gillar så tycker jag inte att det gör något. Men är det bilder på er som personer så förstår jag dig.


    Det är i huvudsak bilder på mig och henne. Men ärligt talat så känns det mer som att han skiter I mig för när vi bråkar och han vill smöra så gillar han och skriver nåt gulligt, så han är juinte omedveten om det... tyvärr.
  • Morning Star

    Antagligen tänker han att han träffar dig irl och ger dig uppmärksamhet och bekräftelse då, så att han inte behöver gilla allt du lägger ut på insta, men med de han inte träffar är ju instagillandena kanske det enda sättet att hålla lite kontakt.

  • Anonym (tycker)

    Jösses! Måste man alltid ta omvägen via internet för att kommunicera och bekräfta varandra nuförtiden? Vad gör ni IRL då? Sitter tigandes med ryggarna vända mot varandra i samma rum och pillar på era aj-fånar?


    Bekräftelse uttrycks hundra gånger bättre med beröring, ömhet, blickar, mimik, talade ord (röst och tonläge) och en mängd mer eller mindre subtila signaler som ej kan förmedlas elektroniskt. 

  • Anonym (Sofi)

    Jag kan inte tycka att detta är något stort problem. Man ska ju gilla en bild för att man faktiskt gillar den...inte för att någon ska känna sig nöjd i gilla-hetsen. Jag tycker faktiskt att det är riktigt fånigt att bli arg över. Vad är det som gör att du blir upprörd över detta? Är det svartsjuka? Ta isf upp det med din kille. Men jag tycker inte att det är ok att bli sur på någon för att denne inte gillar ens bilder.

Svar på tråden okej beteende?