• MrsFreud

    Namn i liknande stil

    Från att ha haft en enorm lista med namn är vi nu nere på 6 st flicknamn. Problemet är att jag/vi just nu inte känner att något utav dem känns helt rätt, och vi skulle därför uppskatta om vi kunde få förslag på namn i liknande stil. Helst ingenting från top 100 listan, där kan vi kolla själva. ;)

    Namnen vi just nu har kvar på listan är: Alice Agnes Emmeline Ellen Klara Stella

    För att ge er ytterligare tips på vilken typ av namn vi gillar så kan jag säga att vi även har funderat på Leonora, Elsie, Elisa, Elvira, Amelia, Nova, Minea...

  • Svar på tråden Namn i liknande stil
  • Nyfiken gul

    Eleonore, Hedvig, Isabelle/Isabella


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Abbe83

    Förslag:
    Adina
    Alea
    Alvina
    Amalia
    Cornelia
    Diana
    Elin
    Elicia
    Elise
    Elsa
    Emilia
    Emmy
    Felicia
    Hilma
    Ines
    Junia
    Laura
    Leona
    Lilja
    Lovis
    Luna
    Malva
    Minna
    Naomi
    Nora
    Ofelia
    Ottilia
    Smilla
    Thelma
    Vendela

  • fluu

    Jag tycker mig se både brittiskt inspirerade namn och "svenska" allmogenamn(dock inte för "gamla"):

    Alicia
    Adele
    Alba
    Amelie
    Beatrice
    Bianca
    Celia
    Corinne
    Carla
    Daisy
    Dahlia
    Delia
    Eloise
    Elodie
    Elvina
    Edvina
    Ester
    Flora
    Hilla
    Hilda
    Iris
    Isla
    Irma
    Julie
    Lea
    Lilly
    Livia
    Leanna/Leanne
    Mira
    Selma
    Teodora
    Vilhelmina


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • MrsFreud
    Nyfiken gul skrev 2014-12-20 17:19:17 följande:

    Eleonore, Hedvig, Isabelle/Isabella


    Isabelle heter jag själv i andranamn, så det och Isabella går bort. Hedvig har vi funderat kring. Det är helt okej, lite hårt kanske. Tåls att fundera mer på.
    KakanSmakan skrev 2014-12-20 17:22:07 följande:

    Alvira då?


    Nä. Gillar inte. Men kanske Alvina. 
    Abbe83 skrev 2014-12-20 18:09:03 följande:

    Förslag:
    Adina
    Alea
    Alvina
    Amalia
    Cornelia
    Diana
    Elin
    Elicia
    Elise
    Elsa
    Emilia
    Emmy
    Felicia
    Hilma
    Ines
    Junia
    Laura
    Leona
    Lilja
    Lovis
    Luna
    Malva
    Minna
    Naomi
    Nora
    Ofelia
    Ottilia
    Smilla
    Thelma
    Vendela


    Gillar Alvina, Elise, Elsa, Emilia (heter dottern), Leona, Lilja, Lovis, Luna, Malva, Nora, Ofelia, Ottilia

    Många av namnen du föreslog har vi funderat kring. Även äldsta dotterns namn finns med på listan Ska fundera mer på Alvina, Elise, Elsa, Lilja, Lovis och Ofelia

  • MrsFreud
    fluu skrev 2014-12-20 18:43:50 följande:

    Jag tycker mig se både brittiskt inspirerade namn och "svenska" allmogenamn(dock inte för "gamla"):

    Alicia
    Adele
    Alba
    Amelie
    Beatrice
    Bianca
    Celia
    Corinne
    Carla
    Daisy
    Dahlia
    Delia
    Eloise
    Elodie
    Elvina
    Edvina
    Ester
    Flora
    Hilla
    Hilda
    Iris
    Isla
    Irma
    Julie
    Lea
    Lilly
    Livia
    Leanna/Leanne
    Mira
    Selma
    Teodora
    Vilhelmina


    Ja det är rätt blandad stil på namnen. Maken tycker att "ju äldre, desto bättre", medan jag själv föredrar moderna och gärna internationella namn. Hade han fått bestämma hade vi troligtvis haft en Gunhild och Bruno vid det här taget.

    Av dina förslag gillar jag Alba, Amelie (för likt dotterns namn), Elodie, Iris, Lea och Lilly.
  • race

    Namnen vi just nu har kvar på listan är: Alice Agnes Emmeline Ellen Klara Stella

    Astrid, Adele, Elise, Alisa, Alissa, Elisa, Eli, Ellie, Esther, Estelle, Elna, Elin, Elin, Nike, Lova, Lovis, Alde, Alva, Mia, Maud, Thea, Tintin, Signe, Sofia, Liv, Livia, Siv, Tilly, Melina, Mathilde, Simone, Tilda, Hilda, Hilma, Hedda, Hedvig, Ulrika, Milva, Melva, Malva, Elina, Alina, Fanny, Nova, Nora, Tuva, Tora, Liah, Lea, Mea, Nea, Saga, Stina, Sara, Nelina, Jolie, Sina, Maja, Amanda, Alvida, Angelina, Alba, Bella,  Isa, Ida, Ebba, Anna, Sara, Martina, Mikaela, Victoria, Veronica, Andréa, Allis, Sophie, Sofia, Béa, Milou, Minou, Josephine, Nellie, Noomi, Nola, Lycka, Sigrid, Siri, Liva, Vida, Vera, Vega, Thera, Theija, Juni, Allie, Olga, Margit, Minna, Asta

    Eleonora, Eleonore, Leana, Leane, Leona, Leonie, Leonina, Elsa, Ella, Elda, Elva, Enya, Emmy, Etel, Edith, Erin, Alvira, Alvida, Elvida, Elvin, Elvina, Amalia, Ofelia, Othilia, Amilia, Emilia, Gerda, Gerta, Gabriella, Ela, Ena, Enna, Milea, Malou, Neomie, Naomie, Nemi
    Jonna, Lina, Linn, Barbro, Else, Eldi, Pia, Janja, Miha, Cilinne, Nicole, Elodie, Celine, Celina, Selena, Jamila, Joline, Tilma, Evelyn, Li, Lo, Maj, Nour, Emm, Jill

  • Leonie88

    Elma, Alivia, Adela, Adelia, Adelin, Tyra, Tuva, Tove, Hilma, Lova, Nora, Vera, Mira, Line, Linn, Ida, Olivia, Ella, Minna.

  • MrsFreud

    Våra barn har namn från top 100 listan, förutom minstingen som heter Heylie. 
    Många fina förslag, vi har funderat på flera av dem redan. Men ska fundera lite till på bland annat Olivia, Ella, Thea, Alina, Ebba och en del andra. :)

  • MrsFreud
    Vokalissan skrev 2014-12-23 13:00:27 följande:

    Lovisa, Linnea, Miranda, Cornelia, Frida, Josefine är mina favoriter!


    Tycker namnen är fina - på andras barn. Tycker inte om den tillräckligt mycket för att själv använda dem...
Svar på tråden Namn i liknande stil