• Anonym (Ung man)
    Äldre 20 Dec 19:06
    3258 visningar
    14 svar
    14
    3258

    Varför är man så kåt som ung man?

    Unga kvinnor kan naturligtvis också vara det, men generellt så är unga män väldigt kåta.

    Oavsett hur man "löser" det så är det väldigt besvärande att gå runt och vara kåt hela tiden.

    Någon som känner igen detta?

  • Svar på tråden Varför är man så kåt som ung man?
  • IsaacS­on95
    Äldre 20 Dec 19:21
    #1

    Jag känner igen mig. Är kåt praktiskt taget hela tiden, finns inget att göra. Hormoner är antagligen anledningen. Själv tränar jag och bygger därför upp mycket testosteron som knappast hjälper mot kåtheten - tvärtom ökar det istället något enormt.

  • Anonym (Ung man) Trådstartaren
    Äldre 20 Dec 19:26
    #2
    IsaacSon95 skrev 2014-12-20 19:21:11 följande:

    Jag känner igen mig. Är kåt praktiskt taget hela tiden, finns inget att göra. Hormoner är antagligen anledningen. Själv tränar jag och bygger därför upp mycket testosteron som knappast hjälper mot kåtheten - tvärtom ökar det istället något enormt.


    Ändå är du "bara" 19, jag är 25. Men hur löser du det då?
  • IsaacS­on95
    Äldre 20 Dec 19:37
    #3
    Anonym (Ung man) skrev 2014-12-20 19:26:29 följande:
    Ändå är du "bara" 19, jag är 25. Men hur löser du det då?
    Om du är 25 så skulle jag tvärt om se det som ett positivt tecken. Jag menar virilitet räknas ju som något bra och 'manligt', så länge du kan hålla kåtheten i styr.
    Hur jag löser det? Oftast gör jag inte det utan fortsätter normalt oavsett hur kåt jag än blir för annars skulle all min tid ganska bokstavligen gå åt på att ha samlag.. vilket är lite löjligt. Vanlig onani gör susen, eller ha sex.
  • Anonym (Ung man) Trådstartaren
    Äldre 20 Dec 19:42
    #4
    IsaacSon95 skrev 2014-12-20 19:37:55 följande:

    Om du är 25 så skulle jag tvärt om se det som ett positivt tecken. Jag menar virilitet räknas ju som något bra och 'manligt', så länge du kan hålla kåtheten i styr.

    Hur jag löser det? Oftast gör jag inte det utan fortsätter normalt oavsett hur kåt jag än blir för annars skulle all min tid ganska bokstavligen gå åt på att ha samlag.. vilket är lite löjligt. Vanlig onani gör susen, eller ha sex.


    Skiter i manlighet. Däremot är det sant att kåtheten på män avtar drastiskt vid typ 30. Har ingenting att göra åt det förutom onani, men ändå jobbigt att tänka på sex när det inte ens är nödvändigt ibland.

    Ok, du har alltså en KK som "hjälper" dig?
  • Äldre 20 Dec 19:49
    #5

    Testosteron produktionen peakar i 25-års åldern. Det är ju våra sexhormoner. Då ligger vi på 100%(kvinnor ligger då ungefär på 60%). Kvinnors estrogen produkltion peaker när dom är i 35-års åldern. Då har våran testosteron produktion mattats av lite och vi ligger på ungefär 90%.

    Sexdrift och kåthet handlar ju inte bara om hormoner förstås, det finns ju saker som kan ha negativ inverkan psykisk ohälsa till exempel.

  • Anonym (Ung man) Trådstartaren
    Äldre 20 Dec 20:00
    #6
    MEE83 skrev 2014-12-20 19:49:28 följande:

    Testosteron produktionen peakar i 25-års åldern. Det är ju våra sexhormoner. Då ligger vi på 100%(kvinnor ligger då ungefär på 60%). Kvinnors estrogen produkltion peaker när dom är i 35-års åldern. Då har våran testosteron produktion mattats av lite och vi ligger på ungefär 90%.

    Sexdrift och kåthet handlar ju inte bara om hormoner förstås, det finns ju saker som kan ha negativ inverkan psykisk ohälsa till exempel.


    Tack för informationen. Egentligen är det inte konstigt att 40-åriga kvinnor klagar på män utan lust.
  • Anonym (Linn)
    Äldre 20 Dec 23:10
    #7

    Jag är en en kvinna på 35 år och jag har nog aldrig varit så kåt som nu. Har dock ett helt underbart sexliv med min tio år yngre pojkvän. <3

  • Anonym (Ung man) Trådstartaren
    Äldre 20 Dec 23:41
    #8
    Anonym (Linn) skrev 2014-12-20 23:10:06 följande:

    Jag är en en kvinna på 35 år och jag har nog aldrig varit så kåt som nu. Har dock ett helt underbart sexliv med min tio år yngre pojkvän. <3


    Det är helt logiskt. I din ålder är kvinnor jättekåta. Och män i 25-årsåldern är också kåta.
  • Äldre 21 Dec 00:24
    #9

    Fyller 40 snart. Kåtare än någonsin! Det blir fan bara värre! Klart att det var lugnare med kåtheten när ungarna var små och man inte fick sova normalt! Runkar eller knullar helst varje dag. Ok det som har lugnat sig är att det räcker med en gång om dagen nu för tiden!

  • Anonym (Linn)
    Äldre 21 Dec 01:20
    #10
    Anonym (Ung man) skrev 2014-12-20 23:41:26 följande:
    Det är helt logiskt. I din ålder är kvinnor jättekåta. Och män i 25-årsåldern är också kåta.
    Ja, det passar mig utmärkt. Men nu passar vi tack och lov varandra även på andra sätt också, inte bara sexuellt. Hade en två år äldre man innan denna, men han var lite... trött. Inte samma aptit som jag. :P
  • Anonym (hmm)
    Äldre 21 Dec 01:37
    #11

    Hormoner troligen ja! ^^ 

    Min man var 26 när vi träffades och ville ha sex hela tiden, han sa att han varit sån sen sin debut när han var 17. Men efter 27 har det dalat, så intresset försvinner väl till slut :p 

  • Anonym (Ung man) Trådstartaren
    Äldre 21 Dec 01:40
    #12
    Anonym (Linn) skrev 2014-12-21 01:20:14 följande:

    Ja, det passar mig utmärkt. Men nu passar vi tack och lov varandra även på andra sätt också, inte bara sexuellt. Hade en två år äldre man innan denna, men han var lite... trött. Inte samma aptit som jag. :P


  • Anonym (Ung man) Trådstartaren
    Äldre 21 Dec 01:41
    #13
    Anonym (hmm) skrev 2014-12-21 01:37:44 följande:

    Hormoner troligen ja! ^^ 

    Min man var 26 när vi träffades och ville ha sex hela tiden, han sa att han varit sån sen sin debut när han var 17. Men efter 27 har det dalat, så intresset försvinner väl till slut :p 


    Fullständigt logiskt, ja. Också logiskt att kvinnor längtar bort. Dock helt moraliskt förkastligt med otroheter, men.
  • Anonym (Fiami­a)
    Äldre 21 Dec 01:45
    #14

    För att besvara frågan i rubriken: Det är Guds sätt att kompensera er för alla kommande år med vinballe, surkärringar, cockblockande ungar, prostatacancer och slutligen den kroniska impotensen. Knulla som kaniner pojkar, medan ni kan!

Svar på tråden Varför är man så kåt som ung man?