• essy81

    Bonus son med adhd

    Jag har ett bonusbarn som är 10år som har fått adhd diagnos för ca 1,5år sen och sedan dess har han provat många olika mediciner.

    Men nu är jag jätte orolig över honom. Han har nästintill slutat prata han svarar bara på ja och nej frågor eller med ett umm. Han vill inte leka el åka bort, åker man och hälsar på någon vill han bara hem. Sitter bara och spelat tv-spel. Han har börjar prata med sig själv och lixom fastar i saker helt maniskt. Jag är så orolig han är så liten och smal och tom i blicken och han har alltid varit livlig lekt tills han somnat pratat och skrattat busat och varit full i liv och nu bara sitter han och tittar på saker.

    Snälla kan någon skriva något jag känner mig så maktlös ingen lyssnar ska det värklligen bli så här av son medicin

  • Svar på tråden Bonus son med adhd
  • MammAmma

    Man kan bli lite apatisk i början när man håller på att ställa in dos etc, men så extremt ska det inte bli. Vet du vad det är för läkemedel han tar nu?

  • essy81

    [quote=74552901][quote-nick]MammAmma skrev 2014-12-20 20:05:35 följande:[/quote-nick]

    Man kan bli lite apatisk i början när man håller på att ställa in dos etc, men så extremt ska det inte bli. Vet du vad det är för läkemedel han tar nu?

    Elvanse 50mg

  • MammAmma
    essy81 skrev 2014-12-20 20:08:05 följande:

    Elvanse 50mg


    Okej, jag har själv inte tagit Elvanse men har hört om mest bra effekter av det, de flesta upplever ganska positiva effekter i form av att de t ex blir klarare och mer sociala (beror ju lite på vad man har för problem). 50 mg låter dock lite mycket för ett barn kan jag tycka. Är han stor till växten eller? Vad säger hans föräldrar? Vad säger hans läkare framförallt?
  • essy81

    Han har alltid varit normal smal men nu är han mycket smal. Efter att min sambo skrev över vårdnaden så började allt detta och han får inte ta del av något. Hans diagnos tog bara någon vecka och sen åt han adhd medicin. Vi får inte veta var han har varit vem läkaren är som skrivit ut medicin.

  • Långbenopluto
    essy81 skrev 2014-12-20 20:55:53 följande:

    Han har alltid varit normal smal men nu är han mycket smal. Efter att min sambo skrev över vårdnaden så började allt detta och han får inte ta del av något. Hans diagnos tog bara någon vecka och sen åt han adhd medicin. Vi får inte veta var han har varit vem läkaren är som skrivit ut medicin.


    Men varför skrev han över vårdnaden om sitt eget barn??
Svar på tråden Bonus son med adhd