• Anonym (Vill vara anonym så inga nära får veta)

    Vill bara klippa av mitt fett

    Jag väger 67 kg (är ca 167 cm lång) och är 19 år gammal, jag har ett behov av att äta saker. Jag vill liksom bara ha och ha hela tiden. Jag älskar mat, det är som en typ av hobby för mig känns det som.. ;P asså jag tycker att jag är jättetjock för jag vill också vara så som alla mina andra vänner. Jag vill sluta äta helt, eller ja kanske dra ner till 500 kalorier om dagen eller kanske till och med 200. Mitt mål är att gå ner till 40 kg! Varje gång jag kollar mig i spegeln så börjar jag gråta. Kommer ihåg när min mamma köper kläder till mig ibland och när dom inte passar.. Hon väger till och med mindre än mig och det skäms jag över. Känner någon likadant som mig?

  • Svar på tråden Vill bara klippa av mitt fett
  • Anonym (sköldpaddan rör sig)

    Vill du på allvar gå ner till 40 kilo är du redan ätstörd och borde söka psykologhjälp.

    Min mamma är 1.65 och vägde innan 52 kg, nu är hon jätteglad över sina 54 kg.

    Hon har fått svår benskörhet p.g.a. mycket strulande med ätandet och magen under livet, och har nu fått läkares order att gå upp minst 3 kilo och ännu hellre 5-6 kg.

    När man väger så lite kan man inte effektivt återbygga sitt skelett ens med medicin, viktbelastningen blir nämligen för låg för att gång och löpning ska kunna stimulera benbildningen tillräckligt.

    Jag är fullkomligt nöjd med att vara normalviktig och väga mer än min mamma. Jag vill inte som hon bli dödssjuk av en influensa eller magsjuka och jag vill definitivt inte riskera benskörhet som äldre genom att hålla på med idiotdieter.

    Ju knepigare diet desto fortare kommer du att explodera uppåt i vikt när du inte kan hålla den längre och ballar ur med ätandet. Jag har hållit vikten stabil i många år genom att ligga på kanske 3-400 kcal mindre om dagen än jag behöver och träna 2-3 ggr i veckan när jag behöver tappa vikt. Det går långsamt men man kan fungera utan problem under tiden, och om man lär känna sin energibalans ska man inte behöva vara på diet mer än max några veckor per år.

  • Inte jag

    Då kommer du vara rejält underviktig om du ska gå ner till 40 kg. Du kommer ha ett bmi på 14,3 så jag avråder dig att gå ner till 40 kg! 

  • Scoops

    Varför inte prova den där 5:2 dieten? Då får du ju liksom ditt matbehov 5 av 7 dagar :)
    40 kg låter hemskt lite. Jag väger lika mycket och är ungefär lika gång som du är (169 cm) och jag är galet snygg. Det skulle säkert passa dig att gå ner 3-4 kg, men mer kommer bara att se fånigt ut.

  • Anonym (sköldpaddan rör sig)
    40 kilo- REST IN PEACE

    Anna Carolina Reston Macan
    (June 4, 1985 ? November 15, 2006) was a Brazilian fashion model.

    At the time of her death, Reston weighed just 40 kg (88 lbs) at a height of 1.73 m (5 ft 8 in), and had been hospitalized since October 25, 2006, for kidney malfunction due to anorexia nervosa and bulimia nervosa, which included a diet consisting only of apples and tomatoes. She had a body mass index (BMI) of only 13.4, well below the index value of 16 which the World Health Organization considers to be severe thinness.[1] Her condition became more serious and deteriorated into generalized infection that led to her death at the age of 21.
  • Jag är bara jag

    Sök hjälp snälla du för du har en ätstärning och ett mycket snedvridet tankesätt vad gäller mat och vikt! Du är inte tjock,möjligen kan du gå ner nåt kilo,men 40 är ju grav undervikt som kräver sjukhusvård.

Svar på tråden Vill bara klippa av mitt fett