• Anonym (Flickvän)

    Hur ska vi göra i hans etta?

    Hej. Jag är en 20 årig tjej som har en tre år äldre pojkvän. Innan vi träffades så flyttade han till sin etta där även jag har ''flyttat in'' kan man säga. 
    Nu till problemet, vardagsrummet och ''sovrummet'' hänger tillsammans så vi har alltid svårt att kompromissa hur vi ska göra. Jag gillar att vara hos han men det är det dära extra rummet som fattas som man kan stänga in sig när han har vänner hemma. Vill jag vara för mig själv en stund får jag antingen gå ut eller gå till badrummet och sitta där ett tag alt ta en dusch. 

    Har han sina vänner så blir det lätt stökigt och jag kan knappt koncentrera mig. Gillar tex och ta det lugnt i soffan med datorn men då får inte hans vänner plats när dom ska spela eller kolla på tv. 

    Slutar alltid med ett suck och att jag går ut en runda eller sticker hem till någon kompis tills dom har gått. 

    Någon som har en bra lösning på detta problemet? Vi har inte råd att flytta tillsammans till något större än så alla tips är välkommna. 

    Tack! :)

  • Svar på tråden Hur ska vi göra i hans etta?
  • Cilla93

    Försök dela av rummet med hyllor eller draperi så blir det lite avskilt. 

  • Aspie

    Min pojkvän träffar mest vänner borta och är de här så blir jag delaktig. Vi har varsin etta, men spenderar mest tid i hans. Vill jag vara själv kör jag dock på badrummet jag med... Hemma hos mig har jag en stor bokhylla som väggavskiljare från sovrum/vardagsrum till kontor, så då kan vi dela upp det på så vis. Men det blir ju inte mer privat än att vi inte ser varandra, Vi är ju fortfarande 2 meter ifrån varandra och hör minsta tandgnissling.

Svar på tråden Hur ska vi göra i hans etta?