• Äldre 20 Dec 22:45
    1388 visningar
    2 svar
    2
    1388

    Progesteronkräm - hur ofta ska man smörja in sig?

    God afton!
    Sedan ett par månader tillbaka har min sambo använt progesteronkräm från Mia Lundin för att få bukt med infertilitet och PCOS. Nu har hon åter börjat få lite mens igen, men är bekymrad över att hon inte använder krämen på rätt sätt. Hittills har hon smort in sig morgon och kväll varje dag, men när vi läser på verkar det som att man endast ska använda den när ÄL kommit igång och fram til mensen.
    Är det någon av er här som har erfarenhet av hur man ska använda den här typen av kräm för maximal effekt?

    Tack på förhand,

  • Svar på tråden Progesteronkräm - hur ofta ska man smörja in sig?
  • Äldre 20 Dec 23:02
    #1

    Jag smorde morgon och kväll, som det stod i bipacksedeln. Vilken dag man ska börja smörja på beror på hur lång menscykel man har. Om man t.ex. har en cykel på 28-30 dagar ska man börja smörja på dag 12 och sluta kring beräknad mens (jag slutade 3 dagar innan). Har man en längre cykel så ska man börja smörja 14 dagar innan beräknad mens.


    Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • Äldre 20 Dec 23:04
    #2

    Hur det är när man har PCOS kan jag inte svara på, men min kommentar ovan är om man har regelbunden mens. Jag antar att din sambo inte har det med tanke på PCOS. 


    Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
Svar på tråden Progesteronkräm - hur ofta ska man smörja in sig?