• Anonym (Besvi­ken)
    Äldre 20 Dec 23:17
    18264 visningar
    116 svar
    116
    18264

    Vill kräva ursäkt från barnmorskan!

    Jag födde mitt första barn för 8 månaders sen och förlossningen blev en katastrof. Inte enbart för att den slutade med ett katastrofsnitt -det värsta var timmarna innan operationen då jag låg på förlossningen. Barnmorskan hade en dålig dag på jobbet och trots att jag skrivit i förlossningsbrevet att jag behövde mycket kommunikation och stöd så valde hon att helt och hållet ignorera och köra över mig. Jag blev mer eller mindre statist under min egna förlossning! Upplevelsen var fruktansvärd och jag drabbades av en krisreaktion som jag fortfarande försöker bearbeta. Trots att jag går till psykolog samt har fått ursäkt från chef och läkare så kommer jag inte vidare. Kom på tanken att jag kan ringa upp henne och be om ursäkt, dock blir det till henne privat då hon gått i pension nu. Min fråga är om det är ok? Kan hon anmäla mig eller nått för att jag kontaktar henne privat? Kommer inte hota henne på nått vis. Vill bara få en ursäkt eller åtminstone en förklaring till varför hon gjorde som hon gjorde. Tyvärr förstörde hennes dåliga dag min livs viktigaste dag. Men känner att jag behöver ett avslut på detta nu så jag kan fokusera på mitt barn och vår framtid. Tänkte om tillfället kan vara gynnsamt att ringa nu dagarna innan jul... eller vad tror ni?

  • Svar på tråden Vill kräva ursäkt från barnmorskan!
  • Los
    Äldre 20 Dec 23:19
    #1

    Tycker du absolut ska kontakta henne, men vet dock inte om du gör något brottsligt. Min tanke är den att det inte finns någon som är ute efter att göra något dumt och därför borde det inte vara en stor grej för hennes del. Det kanske kan sluta i något fint över en fika?

  • Ambula­nsliv
    Äldre 20 Dec 23:22
    #2

    Med tanke på den höga belastning och vidriga arbetsmiljö de flesta barnmorskor jobbar i idag, lär hon väl knappt ens komma ihåg dig vid det här laget. Och har hon gått i pension har hon ju inte heller tillgång till journaler. 
    Skulle bli vansinnig om en patient kontaktade mig på mitt privata nummer. Ta kontakt med hennes fd chef så får den lösa situationen.
    Och ordet KRÄVA får mig att se rött. Skall jag få en ursäkt av någon vill jag att den skall vara seriöst menad, hur ska den bli det om man kräver? Ta det med psykologen. 

  • Äldre 20 Dec 23:29
    #3
    +1

    Men lägg av! Har hon gått i pension kan du absolut inte ringa henne privat!

    Som BM är hon på jobbet..... då kontaktar man hennes jobb, inte privat!

  • Äldre 20 Dec 23:31
    #4

    Gå vidare med ditt liv bara..

  • Anonym (Sjuks­köters­ka)
    Äldre 20 Dec 23:35
    #5
    Tines skrev 2014-12-20 23:29:56 följande:

    Men lägg av! Har hon gått i pension kan du absolut inte ringa henne privat!

    Som BM är hon på jobbet..... då kontaktar man hennes jobb, inte privat!


    Håller helt med! Hade blivit fruktansvärt arg om någon gammal patient kontaktade mig privat. Även om jag gått i pension. Kontaka dennes tidigare chef och kolla om hen kan kontakta din bm och se OM hon vill ens prata med dig.
  • Anonym (Besvi­ken) Trådstartaren
    Äldre 20 Dec 23:36
    #6

    Ok tack för feedback. Ville bara ventilera mina tankar lite. Då får jag försöka att blicka framåt och gå vidare. Hon skulle troligtvis ändå inte förstå mig för vi kommer helt enkelt inte överens.

  • Längta­nsBlåa­Blomma
    Äldre 21 Dec 00:06
    #7

    Kontakta sjukhuset istället.

    Hon var inte där som privatperson så att kontakta henne privat och anklaga henne för att utfört sitt jobb mindre bra en arbetsdag för mer än ett halvår sen. Det är överspelat. Du måste gå vidare. Jag tror du lägger skulden för din förlossningsupplevelse på henne, fast det säkert var flera faktorer som spelade in, än att hon inte kommunicerade med dig på det sätt du behövde. Jättetråkigt och säkert jobbigt, men du måste gå vidare utan henne. Hon är inte i tjänst längre.


    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Äldre 21 Dec 00:32
    #8

    Herregud människa , gå vidare och stör inte en pensionerad bm, vem tror du att du är ? 
    Hela jävla världen kretsar inte runt dig!! 
    Å vad arg jag blir, vet du hur många kvinnor som föder barn per dag? Du är knappast unik {#emotions_dlg.djavulsk}


    Goodness me
  • Äldre 21 Dec 01:06
    #9

    Varför kontakta henne? Trots att du anser att hon gjorde ett dåligt jobb tycker jag du ska låta saken bero och gå vidare. Haka inte upp dig på det. Släpp och blicka framåt!

  • Äldre 21 Dec 01:09
    #10

    Dessutom, detta hände 8 månader sedan. Om du ville klaga (kräva ursäkt) skulle du ha gjort det då och inte komma flera månader senare...

Svar på tråden Vill kräva ursäkt från barnmorskan!