• Anonym (förvirrad)

    hur gör man?

    Fick just värsta utskällningen. Jag är fan inte förtjänt den, det vet jag. Hur vi hamnat här vet jag inte. Jag får så mycket skit. Vad gör man? Hur gör man för att hålla det ifrån sig? Jag gråter, han är helt oberörd. Inget ovanligt. Jag kan tycka vid det här laget att han nån gång skulle känna att han inte vill att jag är ledsen men alltid oberörd. Och då är det inte så att jag medvetet gråter inför honom men nog måste han sett att jag är rödögd, snuvig, nedstämd. Jag vet inte hur jag ska göra. Jag fattar ju att han måste sett att jag blev ledsen, ändå är det han som beter sig som jag varit dum. Hur gör man?

  • Svar på tråden hur gör man?
  • Los

    Du får nog utveckla lite innan det går att ta ställning. Får mycket skit - typ vad?

  • Anonym (förvirrad)

    Att han skäller, inte vill försöka förstå. Jag vet inte, just nu vill jag nog veta hur jag gör för att hålla det ifrån mig, inte bli så ledsen. Jag orkar inte med hans fördömande attityd.

  • Långbenopluto
    Anonym (förvirrad) skrev 2014-12-20 23:56:56 följande:

    Att han skäller, inte vill försöka förstå. Jag vet inte, just nu vill jag nog veta hur jag gör för att hålla det ifrån mig, inte bli så ledsen. Jag orkar inte med hans fördömande attityd.


    Men varför är du ihop med nån som får dig att må så dåligt?
  • Anonym (förvirrad)
    Tines skrev 2014-12-21 00:12:16 följande:

    Men varför är du ihop med nån som får dig att må så dåligt?


    Vi bor ihop, har två små barn, inget jag kan lämna nu på direkten. Jag vet ärligt inte när det började men har väl blivit sämre över tid.

    Det här med att gråta, om jag gråter då är jag ledsen men eftersom han är helt oberörd undrar jag om han tror att jag fejkar. Jävligt irriterande. Om han inte tror mig på att jag blir ledsen hur kommer man vidare då?

    Är så trött på detta och andra saker som händer, vill bara hitta ett sätt där jag inte känner så jävla mycket och kan hålla det ifrån mig.
  • Anonym (va?)

    Han skäller, du gråter o han bryr sig inte. Låter som ett bra förhållande. Stackars barn.

    Vad skäller han om då?

  • Anonym (förvirrad)
    Tines skrev 2014-12-22 10:35:45 följande:

    Vill du verkligen stanna med han så tycker jag ni ska prova familjerådgivning.


    Har testat. Rann ut i sanden. Men visst behövs det mer.
    Anonym (va?) skrev 2014-12-22 11:23:10 följande:

    Han skäller, du gråter o han bryr sig inte. Låter som ett bra förhållande. Stackars barn.

    Vad skäller han om då?


    Ja man vill ju inte att de ska växa upp med en gråtande morsa.

    Ja, vad skäller han om? Nu har det gått några dar men handla om att jag inte lät han prata färdigt tydligen. Vet inte om jag tycker det är mycket till samtal om jag ska sitta och bara lyssna. Dessutom när det denna gång var något som handlade om just mig, ska jag inte få säga nåt då heller...

    Vet inte om det handlar om prestige. Hur kommer man bort från det isåfall?
  • Anonym (va?)
    Anonym (förvirrad) skrev 2014-12-22 21:26:07 följande:
    Har testat. Rann ut i sanden. Men visst behövs det mer.
    Anonym (va?) skrev 2014-12-22 11:23:10 följande:

    Han skäller, du gråter o han bryr sig inte. Låter som ett bra förhållande. Stackars barn.

    Vad skäller han om då?


    Ja man vill ju inte att de ska växa upp med en gråtande morsa.

    Ja, vad skäller han om? Nu har det gått några dar men handla om att jag inte lät han prata färdigt tydligen. Vet inte om jag tycker det är mycket till samtal om jag ska sitta och bara lyssna. Dessutom när det denna gång var något som handlade om just mig, ska jag inte få säga nåt då heller...

    Vet inte om det handlar om prestige. Hur kommer man bort från det isåfall?
    Vadå rann ut i sanden? Du måste ju säga till honom att du blir ledsen av hur han håller på. Barnen märker ju att mamma gråter o pappa skäller.

    Undrar också över andra saker som händer (#5), vad handlar det om?
  • Anonym (förvirrad)
    Anonym (va?) skrev 2014-12-23 10:51:32 följande:

    Vadå rann ut i sanden? Du måste ju säga till honom att du blir ledsen av hur han håller på. Barnen märker ju att mamma gråter o pappa skäller.

    Undrar också över andra saker som händer (#5), vad handlar det om?


    Ja, jag borde men jag tycker nog kanske att han borde märka och bli berörd av att jag är ledsen. Naivt? Hur gör ni?

    Andra saker? Jag vill väl nu säga att barnen märker en mamma som är ledsen ibland, glad ibland, arg och sur ibland, skriker ibland (usch!).

    Han skäller egentligen inte som jag sa, eller jo, delvis. Men mest är det hans överlägsna beteende. Och han har betett sig riktigt dumt oavsett barns närvaro.

    Jag vill kunna prata med honom.
  • Anonym (va?)
    Anonym (förvirrad) skrev 2014-12-23 16:55:18 följande:

    Ja, jag borde men jag tycker nog kanske att han borde märka och bli berörd av att jag är ledsen. Naivt? Hur gör ni?

    Andra saker? Jag vill väl nu säga att barnen märker en mamma som är ledsen ibland, glad ibland, arg och sur ibland, skriker ibland (usch!).

    Han skäller egentligen inte som jag sa, eller jo, delvis. Men mest är det hans överlägsna beteende. Och han har betett sig riktigt dumt oavsett barns närvaro.

    Jag vill kunna prata med honom.


    Alltså. Bara för att du inte lät han prata färdigt eller avbröt, så tycker han sig ha rätt att skälla på dig (eller vara överlägsen) tills du börjar gråta. O du ska bara sitta där o få höra av honom hur värdelös du är, utan att få en syl i vädret, så tolkar jag det.

    Gissar att det var han som avbröt familjerådgivningen. Vet inte om du är naiv, men kanske otydlig om hur ledsen du blir. Fråga honom, vill du verkligen göra mig så här ledsen? Om han inte bryr sig då så är han en skit.

    Säg till honom det du skriver här, att du vill kunna prata med honom o helst inte i barnens närvaro.
Svar på tråden hur gör man?