• Äldre 20 Dec 23:49
    240 visningar
    2 svar
    2
    240

    Sömnproblem

    Vi har en son på snart 7 månader som de senaste tre månaderna vaknar konstant 6-7 ggr/natt. Vi håller på att bli knäppa och vet inte vad vi ska göra. Känns som om vi provat allt, egen säng, sova med oss, sova med bara mamma, sova i sovpåse osv. Vi har slut på idéer... Blir inte bättre av att han vägrar ta flaska eller äta mat. Han spottar ut allt. Jag känner mig maktlös och mamman går omkring som en zombie. Han är dock världens gladaste unge. Dagarna sover han bra på men nätterna fungerar inte alls. Nån som haft problem med liknande och har tips/idéer vad vi kan göra?

  • Svar på tråden Sömnproblem
  • Äldre 20 Dec 23:55
    #1

    Dra ned på sovandet på dagen.

  • Äldre 21 Dec 00:03
    #2

    Det här låter kanske trist och ineffektivt, men mitt bästa råd är att helt enkelt vänta ut honom. För en 7-månadersunge är det helt normalt att vakna så där ofta och småäta. Vanligtvis blir det som värst runt 8 månader, och sedan vänder det. Jag skulle göra det så enkelt och lättsamt som möjligt och ha honom hos mig i sängen, för att slippa kliva upp varje gång. Man kan amma i sömnen och på det sättet knappt tappa någon sömn alls.

Svar på tråden Sömnproblem