• NilsEr­ik
    Äldre 21 Dec 00:56
    1305 visningar
    9 svar
    9
    1305

    Gör jag rätt som stannar kvar? 25 årig kille med 25 årig tjej

    Hej!

    Jag har varit tillsammans med en tjej sen 6,5 år tillbaka. Vi är förlovade och går ihop bra i personligheterna.

    Nu till problemen. För två år sedan raserade min värld då jag fick veta att hon inlett ett förhållande med en studiekamrat till henne. Detta fick jag veta då jag såg sms där de skrev att de älskade varandra bara dagar innan julafton 2012 då vi tillsammans med min familj skulle resa utomlands.

    Jag försökte reda ut vad som hänt innan vi åkte och kände att hon var ärlig med mig då hon sa att det enda de gjort var att ge varandra en puss.

    Utlandsresan var ett helvete då mitt känslomässiga tillstånd var allt annat än bra och jag konstant oroade mig för vad som skulle hända väl hemma. När vi så kom hem såg jag att hon använt min telefon för att stämma träff med denne man för att "studera" med honom samt att hon skickat intima mail från min telefon till honom.

    Givetvis exploderar jag då jag får veta detta och kräver en förklaring från hennes sida om hon överhuvudtaget vill ha mig längre. Efter många tvister kommer vi överrens om att hon vill ha mig och att vi ska försöka reparera vårt förhållande.

    Tiden som följer är allt annat än bra omän jag hela tiden börjar lita mer på henne. Vi hamnar i någon sorts dvala fram till slutet av maj då jag inser att hon fört mig bakom ljuset och under falskt namn skapat en mailadress för att fortsatt hålla kontakten med denna man. Återigen brister hela min tillvaro och jag hamnar i en sorts dvala där jag inte längre vill vara med henne men heller inte ser någon framtid utan henne. Detta var våren 2013.

    Tiden som gått sedan dess har jag verkligen försökt komma över det som hänt men jag vaknar fortfarande av mardrömmar ang detta. Min morfar och farfar har också hunnit gå bort under denna period och jag är verkligen känslomässigt i spillror fortfarande 1,5 år efter den senaste händelsen med falsk email.

    Anledningen att jag stannar kvar är att jag känner att jag investerat så stor tid av min ungdom i henne och vi har trots allt många fina minnen tillsammans. När hon nu börjar prata om att skaffa barn och gifta sig känner jag att det låser sig för mig och det enda jag ser framför mig är en skilsmässa om X antal år.

    Utöver det så är hon väldigt passiv i vårt sexliv, något hon alltid varit, och skulle inte jag verkligen anstränga mig skulle vi inte ha sex mer än varannan vecka.

    Jag önskar att jag skulle få objektiva svar från personer som varit i samma sits som mig.

    Finns det någon framtid i vårt förhållande?

    Kommer jag komma över det hon gjort mot mig?

    Och isåfall hur ska jag gå tillväga för att komma över detta?

  • Svar på tråden Gör jag rätt som stannar kvar? 25 årig kille med 25 årig tjej
  • Anonym (lämna­)
    Äldre 21 Dec 01:12
    #1

    Lämna, lämna, lämna ,lämna. 

    Du kommer få nya minnen med någon som är värd dig. Den tiden med henne kommer inte betyda ett piss när du träffat din drömmis, som inte går bakom dig rygg....!

  • Äldre 21 Dec 01:40
    #2

    Investera inte mer tid i detta förhållande. Det låter inte som av du kommer att återfå tilliten till henne och hon har bevisat att hon inte är värd den heller, flera gånger.

    Fundera också på vad det gör med dig. Jag antar att du ifrågasätter dig själv och vad du känner redan. Du ska sträva efter ett förhållande där du känner dig bekräftad, accepterad och älskad.

  • Anonym (Anna)
    Äldre 21 Dec 02:45
    #3

    Varför är du med någon som inte respekterar dig? Varför är du med någon som du inte kan lita på?

  • Anonym (man med klös)
    Äldre 21 Dec 06:58
    #4

    a l d r i g      i      l i v et

  • Äldre 21 Dec 07:53
    #5

    Vi gör alla mindre bra investeringar då och då i livet. Det viktiga är väl att vi lär oss av våra erfarenheter? Varför fortsätta investera i något som inte verkar bra? 

    Du är 25 år. Du har massor av år att skaffa nya minnen och nya känslor med någon som inte för dig bakom ljuset. 


    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (Gå)
    Äldre 21 Dec 08:53
    #6

    Jag har vart i den här sitsen med mitt ex min sons pappa! Det började nästan exakt lika dant. Den hör tjejen han var otrogen med var häller inte den enda det fanns flera! Det slutade aldrig. Jag vart paranoid kollade hans Facebook mobil abonnemang vilka han sms med osv men det hjälpte inte. Jag kom som tur är ut ur det här tyvärr 7 år senare än vad jag borde.

    Det kommer aldrig att bli bättre en gång otrogen alltid otrogen. Det på grund att du "förlåtit" henne och hon har dig fortfarande kvar och det vet hon.

    Rädda dig själv och gå där ifrån

  • Anonym (t)
    Äldre 21 Dec 10:41
    #7

    Stannar du kvar med henne investerar du ännu större del av din ungdom med henne. Kom ihåg det.

  • dirty8­8
    Äldre 21 Dec 10:47
    #8

    Antingen lämnar du med din stolthet intakt eller så stannar du kvar och blir en mjuk, lavenderdoftande liten pojke som låter sig bli överkörd.

  • NilsEr­ik
    Äldre 21 Dec 21:55
    #9

    Tack allihop för att jag fått höra era åsikter. Jag känner igen det du förklarar "gå" och förstår hur det känns att vara så..!

    Hoppas ni får en trevlig julhelg så ska jag ta mig en ordentlig funderare över mig själv och mitt liv.

    Tack igen.

Svar på tråden Gör jag rätt som stannar kvar? 25 årig kille med 25 årig tjej