• Anonym (Mats)
    Äldre 21 Dec 02:15
    6908 visningar
    140 svar
    140
    6908

    Hur mycket skiter du i könsnormerna?

    Jag öppnar dörren åt både män och kvinnor, frågar kvinnor jag äter på restaurang med om de kan stå för notan, låter kvinnor ta initiativet på nätdejting, bland mycket annat.

    Hur mycket skiter du i normerna?

  • Svar på tråden Hur mycket skiter du i könsnormerna?
  • Sexig bi man
    Äldre 21 Dec 02:18
    #1
    Anonym (Mats) skrev 2014-12-21 02:15:04 följande:

    Jag öppnar dörren åt både män och kvinnor, frågar kvinnor jag äter på restaurang med om de kan stå för notan, låter kvinnor ta initiativet på nätdejting, bland mycket annat.

    Hur mycket skiter du i normerna?


    Frågar du kvinnan om att hon ska betala? Ja, du skiter i könsrollerna. Du lever i din feministiska flum-värld. Du är ingen man enligt mig.
  • Anonym (Emeli­e)
    Äldre 21 Dec 02:27
    #2

    Oj vad pinsamt att fråga den andre om han eller hon kan stå för notan! Tycker att den som bjuder ut ska betala för notan. Man ska även vara beredd på att få betala för sig själv, men då tycker jag att den som bjuder ut verkar snål.

  • Anonym (Mats) Trådstartaren
    Äldre 21 Dec 03:56
    #3
    Sexig bi man skrev 2014-12-21 02:18:04 följande:

    Frågar du kvinnan om att hon ska betala? Ja, du skiter i könsrollerna. Du lever i din feministiska flum-värld. Du är ingen man enligt mig.


    Som sagt, jag skiter i könsrollerna. Hittills fungerar det bra, så det är naturligtvis en myt att alla tjejer vill ha en "riktig" man.
  • Anonym (Mats) Trådstartaren
    Äldre 21 Dec 03:58
    #4
    Anonym (Emelie) skrev 2014-12-21 02:27:23 följande:

    Oj vad pinsamt att fråga den andre om han eller hon kan stå för notan! Tycker att den som bjuder ut ska betala för notan. Man ska även vara beredd på att få betala för sig själv, men då tycker jag att den som bjuder ut verkar snål.


    Jag bjuder inte heller, naturligtvis. Konservativ skit bara att mannen skall vara den som bjuder ut. Men säger hon nej så betalar vi var för sig. Är det en främmande tanke för dig att kvinnor kan pröjsa?
  • Äldre 21 Dec 05:08
    #5

    Jag skiter fullständigt i könsrollerna. Men så vet halva min bekantskapskrets inte om jag är man eller kvinna heller....


    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Anonym (Mats) Trådstartaren
    Äldre 21 Dec 05:16
    #6
    Aniiee skrev 2014-12-21 05:08:52 följande:

    Jag skiter fullständigt i könsrollerna. Men så vet halva min bekantskapskrets inte om jag är man eller kvinna heller....


    Är du androgyn?
  • Anonym (Mats) Trådstartaren
    Äldre 21 Dec 05:18
    #7
    Aniiee skrev 2014-12-21 05:08:52 följande:

    Jag skiter fullständigt i könsrollerna. Men så vet halva min bekantskapskrets inte om jag är man eller kvinna heller....


    Du har en jävligt skum visningsbild förresten.
  • Äldre 21 Dec 05:22
    #8
    Anonym (Mats) skrev 2014-12-21 05:16:45 följande:
    Är du androgyn?
    Yupp. Och kei.
    Anonym (Mats) skrev 2014-12-21 05:18:47 följande:
    Du har en jävligt skum visningsbild förresten.
    Tycker du? Hur så?
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Anonym (Emeli­e)
    Äldre 21 Dec 06:26
    #9
    Anonym (Mats) skrev 2014-12-21 03:58:18 följande:

    Jag bjuder inte heller, naturligtvis. Konservativ skit bara att mannen skall vara den som bjuder ut. Men säger hon nej så betalar vi var för sig. Är det en främmande tanke för dig att kvinnor kan pröjsa?


    Förstår inte riktigt vad du menar? Jag sa ju att den som bjuder ut ska helst betala, man eller kvinna spelar ingen roll. Eller är det en främmande tanke för dig att kvinnor kan bjuda ut?
  • sextio­talist
    Äldre 21 Dec 08:04
    #10

    Jag är inte fast i några könsroller, men är väl förankrad i min könsidentitet.

    Men jag gillar uppvaktning och gentlemän.

    Ja, jag uppvaktar själv också

Svar på tråden Hur mycket skiter du i könsnormerna?