• Anonym (Less)

    Känner någon igen mina symptom? Desperat.

    Till en början: Givetvis förstår jag att jag inte kan få någon diagnos via ett forum, det jag söker är att möjligtvis få lite ?kött på benen?. Någon som känner igen något eller har samma problem..


    Jag kommer här lista alla mina symptom jag har upplevt under de senaste tre månaderna, vissa kanske inte har med saken att göra alls men men, here goes:


    (Jag är kvinna, 19 år, 170 cm lång och väger 67 kg. Graviditet och könssjukdomar är uteslutet då jag aldrig har haft sex. Ingen sjukdomshistoria förutom en tarmoperation för tarmvred för 1.5 år sedan. Äter bra, rör på mig och sover tillräckligt.)


    Urinläckage: Har pågått i ca ett år men är väldigt varierande, vissa dagar rejält vått andra knappt inget alls. Sker kontinuerligt (dvs inte länkat till ansträngning). Under de senaste veckorna har den emellanåt dock varit mycket mörkare = orange/brunt. Men när jag väl kissar som vanligt är det ljust.


    Illaluktande utsöndring: När jag onanerar och då blir våt märker jag att det luktar ganska ruttet, instängt. Utsöndringen är ofta (ljus)gulaktig (Luktar urin.).  


    Läckage från analen: Har skett ett par få gånger men varit väldigt lite.  Men vid onani har jag vid flera tillfällen märkt efteråt att jag läckt ett gulaktigt slem?


    Kräktes vitt skum: Hände för ca 2 veckor sedan. Hade haft en pluggnatt för att hinna klart med en uppgift och under den tiden tagit en koffeintablett vid ca 23. Runt lunchtid följande dag fick jag ont i ryggen och tog en Alvedon. Mådde strax väldigt illa och kräktes upp MYCKET vitt skum ett par timmar senare. Detta har aldrig hänt tidigare.  


    ?Menssmärtor?: En smärta i ländryggen som påminner om menssmärta, kommer ofta efter att jag gått på toaletten. Har den just nu och ska inte ha mens förrän om två veckor.


    Smärta i magen: ÖVERJÄVLIGA ?kramper? i magen, precis under vänster revben. Släpper efter cirka en timme och kan komma närsomhelst. Kan inte koppla det till något jag ätit eller något jag gjort.


    Jag har under hösten varit på 3 läkarbesök och de har gjort ett par undersökningar men inget större. Först på VC för remiss, senare en gyn undersökning (uteslöt cystor) och ett läckage test. Jag fick även ett test jag gjorde hemma där jag skulle mäta urinen och fylla i på ett papper. Skickade in det för ca 1.5 månad sen. Jag vet att det kan dröja 3 månader innan man får ett svar men jag funderar på att söka mig till VC igen. För jag orkar inte.


     Jag vill veta vad det är för fel på mig. Jag vill inte behöva ha inkontinensskydd. Jag är 19 år gammal och jag vill ha sex med min pojkvän. Jag vill vara bekväm när han tar på mig och inte vara rädd att han ska känna skyddet. Jag vill kunna vara spontan. L


    ÄR DET NÅGON SOM KÄNNER IGEN?!   

  • Svar på tråden Känner någon igen mina symptom? Desperat.
  • Anonym (Trebarnsmamma)

    Tror inte riktigt att alla symptom hänger ihop.

    När du kräktes vitt skum var det Alvedonen du kräktes upp.

    Eftersom du haft mens för två veckor sen gissar jag att smärtan i ländryggen är ägglossningen. Jag får mensvärk och ont i ländryggen vid äl, ibland värker äggstockarna så att det gör ont vid varje steg.

    Jag lider av urinläckage efter min senaste graviditet/förlossning och har insett att det kommer mer i samband med äl och strax före mens.

    Jag kan erkänna att jag själv inte sökt hjälp för mina problem, tycker det är jättebra att du gjort det! Klart du som 19-åring inte ska behöva ha det så! Kanske dum fråga men du gör väl knipövningar?

Svar på tråden Känner någon igen mina symptom? Desperat.