• begrundaren

    Var tar alla EU pengarna vägen, som vi skickar till Rumänien?

    De är över allt. De sliter och utmanar ditt samvete dagligen. Men Rumänien är ett EU land, som får flera miljarder i stöd, av andra EU länder. Men var tar dessa pengar vägen? För det verkar ju inte som om det landet tar hand om sina invånare, och byggar en infrastruktur, och ett socialt samhälle, så man inte behöver vara så jävla fattig?

    Trodde faktiskt att det fanns lite krav på de EU ländernas "infrastruktur" som de skulle uppfylla om de ville ha EU pengar?

    Jag ger dem pengar ibland, förstår inte hur en människa kan sitta 10 timmar och frysa, mwed en liten burk fram för sig. De lever ju inte?

    Om de bor någonstans, är det antagligen under usla förhållanden.

    Sedan finns det ju ju en massa romare som har lyckats att etablera sig här, har jobb och lägenheter, bilar och allt. Men hur lever de som sitter och tiggar hela dagen? De vekrkar så jävla skumt. Om man tx. går in på gogelmaps, och snurrar runt lite där, då hittar man inte de extemt fattiga byarna, utan ser ett land som är lite välmående? Så vem är de? Dem som sitter och fryser häcken av sig, och bor i "skyl"?

  • Svar på tråden Var tar alla EU pengarna vägen, som vi skickar till Rumänien?
  • Gert

    Pengarna går väl till byråkraterna i Bryssel. Upplös EU så slipper vi andra länders problem.


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Rataxes

    Det finns inget som helst skäl att stödja utländska medborgares verkliga eller spelade misär, den gör sig bättre i sitt hemland och blir inte bättre för att den sprids i Europa.
    Det är uteslutande bara skit och elände med tiggeriet och för min del är ingen tiggare välkommen till detta land.
    Huruvida de gör pengar eller ej, de svälter eller ej, de är goda, de är onda, de är organiserade eller ej, sånt är helt egalt, de har inte i detta land att göra och vi skall inte låtsas att de har det.
    Vi kan inte stoppa den fria rörligheten och tyvärr är tiggeriet icke förbjudet men man behöver åtminstone inte gynna eländet.


    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • begrundaren
    Rataxes skrev 2014-12-21 12:07:19 följande:

    Det finns inget som helst skäl att stödja utländska medborgares verkliga eller spelade misär, den gör sig bättre i sitt hemland och blir inte bättre för att den sprids i Europa.
    Det är uteslutande bara skit och elände med tiggeriet och för min del är ingen tiggare välkommen till detta land.
    Huruvida de gör pengar eller ej, de svälter eller ej, de är goda, de är onda, de är organiserade eller ej, sånt är helt egalt, de har inte i detta land att göra och vi skall inte låtsas att de har det.
    Vi kan inte stoppa den fria rörligheten och tyvärr är tiggeriet icke förbjudet men man behöver åtminstone inte gynna eländet.


    Men jag bor ju här, jobbar och betalar skatt, och en del av mina skattepengar går ju till just Rumänien, Bulgarien, osv, eller hur? Jag bara undrade var fan de skattepengarnarna tar vögen som EU ösar in i dessa länder, och trode att det fanns vissa krav at uppfylla för ett land, om de skall bli EU medlemmer/ medborgare?

    För dem som sitter här, och sitter här under ett paraply i ösregnet, i upp till 10 timmar om dagen, varför är de inte i sitt land, och tar del av våra EU skattemiljarder då? Suger deras regeringar hela skiten och bygger lyxvillor till sig själva, och guldslott på Teneriffa?

    Begriper inte varför vi i Sverige stöttar sådana länder då??

    Men jag vet ju varför att snart hela Östeuropa är med i EU. Så jävla falskt, Makten.Skrikandes
    Sverige och EU suger. Bättre att släppa in länder som kan tillföra resurser, och få ett bra pris. Aj, Aj. Men jag mår ändå illa när jag ser dem sitta där och frysa.Rynkar på näsan
  • dondon123

    Felet är att våra journalister inte gör sitt jobb.

    Istället för att utföra undersökande journalistik har man full upp med att försöka hjärntvätta oss med dessa HBT- frågor.Den våta drömmen för journalistkåren verkar vara ett land fullt med könslösa " hen's" utan en tanke på att det för flertalet människor i Sverige och andra länder är ett scenario som får många att tappa livslusten Inte en nyhetssändning utan att det inslag med anknytning till dessa frågor. Eller hata och trakassera alla som på minsta sätt ifrågasätter nivån på invandringen.

    Om EU penningpolitik inte ett knyst.

    Skärpning journalister och far ner i Europa och utför grävande journalistik .Rota och redovisa för medborgarna vart tar EU pengarna vägen - krona för krona!

    Nu, det är bråttom ! Se bara vad som händer i Grekland Här har EU utan att blinka pumpat in så ofattbart många milliarder till ett land som är korrupt och en priviligierade tjänstesektor har roffat åt sig. Hur kan detta har fått ske i det fördolda Var har ni journalister håll hus? Skäms på er!!!

  • Flash Gordon

    Pengarna kommer huvudsakligen tillbaka eftersom det normalt krävs medfinansiering av det aktuella landet. Pengar som landet ofta inte har, eller inte vill avsätta.

    Då tar Bryssel tillbaka slantarna.

    Vart de sedan tar vägen, tillbaka till Sverige eller i något annat stödprogram - det vet jag inte.

    Vore intressant att få reda på.

  • Humans

    Pengarna går väl i vanlig ordning till dom som inte behöver dom, "ÖverklassPsykopaterna" som finns i alla länder! De utan samvete som alltid får makten, för att de rädda och och kuvade inte vågar ifrågasätta, så dessa psykopater kan fiffla och fortsätta lura och bedra, och ta emot bidrag trots sitt överflöd, precis som det börjat bli i Sverige; Medans andra,(romer) får dö i svält och obehandlade sjukdomar i förtid. Medellivslängden bland romer är ca runt 40- 45 år! Och många dör innan dess, för de får ingen hjälp eller behandling om de blir sjuka! Det är en fet lögn att de är så många som fejkar, de flesta jag har mött fejkar inte! Då jag har mk kunskap i detta, då vet jag att vissa rörelsemönster, sjukdomar och funktionsnedsättningar är omöjliga att fejka och imitera, och under en längre tid! Dessutom de som sprider dessa lögner har ingen kunskap alls i hur symptomen kan visa sig vis olika typ av sjukdomar, då de ibland kan vara mer påtagligt och synbart, vid visa tidpunkter, och inga symptom alls en annan tidpunkt, eller inte synbar, men kännbar för den som har sjukdomen! Dessa sjuka människor som tigger blir då oskyldigt anklagade pgr deras okunskap, i dessa sjukdomar och skador! Och det är synnerligen allvarligt! Dessa människor lider verkligen! Och inte blir det då bättre av att det ovanpå detta blir misstänkliggjorda! Det finns kanske en del som fejkar, men inget jag själv stött på! Men de finns rötägg även bland svenskar, inte drar man alla svenskar över en kam för det! Och de är ju desperata många ggr,en försvarar inte detta för det! Tänk på hur jobbigt det är, försök åtminstone, för de som är verkligen sjuka bland dessa, att de då är andra som kanske fejkar och då får ta skulden, bär de är oskyldiga och på riktigt är sjuka! - Det är verkligen inte ok! Ni måste börja se människor som unika individer, för de är vi alla, och sluta dra alla över en kam! Om ni tänker efter vilka tror ni är mest desperat? Jo de sjuka! Och vilka alternativ har dom? Nej inga! Och det är en logisk följd att om man lever under så svåra fattiga förhållanden utan tillgång till det basala och ingen vård, då blir ju följden att många fler blir sjuka! Så ni som har svårt att få ihop ekvationen, tänk lite längre!

  • euro2

    Vi skickar inga pengar till Rumänien (från staten). Vi skickar dessa till EU, och Eu skickar dem vidare för att stödja vissa sociala program. Rumänien tar inte emot alla pengar de skulle kunna få av EU, beroende på att mottagarna inte vill underordna sig det systemet, utan hellre vill "tjäna" pengar genom att resa till EU-länder och tigga, vilket är lönsammare och inte beskattat.

  • nihka
    euro2 skrev 2015-07-03 00:55:23 följande:

    Vi skickar inga pengar till Rumänien (från staten). Vi skickar dessa till EU, och Eu skickar dem vidare för att stödja vissa sociala program. Rumänien tar inte emot alla pengar de skulle kunna få av EU, beroende på att mottagarna inte vill underordna sig det systemet, utan hellre vill "tjäna" pengar genom att resa till EU-länder och tigga, vilket är lönsammare och inte beskattat.


    "underordna sig systemet". Du vet inte hur rätt du har kring synen på romer i Rumänien. Man vill gärna att de just underordnar sig.
  • Ego Lovers
    nihka skrev 2015-07-03 01:21:18 följande:
    "underordna sig systemet". Du vet inte hur rätt du har kring synen på romer i Rumänien. Man vill gärna att de just underordnar sig.
    Romer vill inte heller anpassa sig till de länder de bosätter sig i. De lever isolerade i sina klaner i subkulturer bredvid vår värld. De vill inte arbeta, studera eller beblanda sig med andra utan håller sig till andra romer. Allt annat är lögn. Det finns vissa starka romska kvinnor som vill bryta på de romska normer som finns och som försöker bryta de starka klartänk de lever i. Men det är extremt svårt.
  • idiotipunktcom
    nihka skrev 2015-07-03 01:21:18 följande:
    "underordna sig systemet". Du vet inte hur rätt du har kring synen på romer i Rumänien. Man vill gärna att de just underordnar sig.

    Ja, man vill gärna att alla eu medborgare lever som människor på en viss standard med jobb och utbildning.


     

  • euro3
    nihka skrev 2015-07-03 01:21:18 följande:
    "underordna sig systemet". Du vet inte hur rätt du har kring synen på romer i Rumänien. Man vill gärna att de just underordnar sig.
    Billigt trick!!!

    Och du underordnar dig givetvis inte systemet av lagar och förmåner i landet där du bor? Du kanske är anarkist, kul ide. Men jag tror att du egentligen bara letar efter möjligheter att få skriva av dig din uppfattning, och då spelar andemeningen inte så stor roll, eller hur?
  • nihka
    euro3 skrev 2015-07-03 14:55:36 följande:
    Billigt trick!!!

    Och du underordnar dig givetvis inte systemet av lagar och förmåner i landet där du bor? Du kanske är anarkist, kul ide. Men jag tror att du egentligen bara letar efter möjligheter att få skriva av dig din uppfattning, och då spelar andemeningen inte så stor roll, eller hur?
    Nej, man underordnar sig inte, man inordnar sig. Underordna så som somliga anser att romerna ska göra i sina hemländer innebär att underkasta sig i en hierarki. Det är ett rasistiskt tänk att olika grupper av människor har olika värde och är rangordnade i en hierarki.

    Naturligtvis skriver jag om min uppfattning.


  • euro4
    nihka skrev 2015-07-04 00:19:34 följande:
    Nej, man underordnar sig inte, man inordnar sig. Underordna så som somliga anser att romerna ska göra i sina hemländer innebär att underkasta sig i en hierarki. Det är ett rasistiskt tänk att olika grupper av människor har olika värde och är rangordnade i en hierarki.

    Naturligtvis skriver jag om min uppfattning.
    Så då blir alltså slutsatsen att EU borde sluta med sina bidrag till Rumänien för att "integrera" romerna i det rumänska samhället? Eu beter sig alltså rasistiskt i detta fall? Jag, då borde de absolut sluta med den mentaliteten.
  • nihka
    euro4 skrev 2015-07-04 11:04:39 följande:
    Så då blir alltså slutsatsen att EU borde sluta med sina bidrag till Rumänien för att "integrera" romerna i det rumänska samhället? Eu beter sig alltså rasistiskt i detta fall? Jag, då borde de absolut sluta med den mentaliteten.
    Kanske din slutsats med inte min. Jag anser att man kan hjälpa människor utan att se på dem som andra klassens människor i en hierarki.
  • euro4
    nihka skrev 2015-07-04 11:26:35 följande:
    Kanske din slutsats med inte min. Jag anser att man kan hjälpa människor utan att se på dem som andra klassens människor i en hierarki.
    De flesta människor ser nog inte på andra som andra klassens människor. Så där är du inte en bättre person och alla andra andra klassens, för att du försöker smeta över någonting med antydningar.

    Gå ut i solskenet så skall du se att det känns bättre.
  • nihka
    euro4 skrev 2015-07-04 11:34:29 följande:
    De flesta människor ser nog inte på andra som andra klassens människor
    Jag håller med dig om att de flesta människor nog inte ser på andra som andra klassens människor, fast de som vill att romerna ska underordna sig gör förstås det.
Svar på tråden Var tar alla EU pengarna vägen, som vi skickar till Rumänien?