• GrönTröja

    Behöver råd och tips! Gravid trots pco.

    För att göra en lång historia kort så har jag pco. Blev gravid på naturlig väg! Jag är nu i vecka 15 :)

    Men.. Jag har haft en del "problem" under min graviditet. Med små blödningar samt blodblandade flytningar som varade i flera veckor. Var på mitt första UL i vecka 6 pga blödningarna. Allt såg bra ut då.

    Sen i vecka 12 var det dags att åka in igen. Åkte då in akut pga smärta långt ner i buken. Fick göra ett UL då och allt såg bra ut även där. Och läkaren förstod inte varför jag hade så ont. Han tyckte nog mest att jag överdrev och var känslig. Vilket inte var fallet. Jag fick iaf åka hem igen.

    Igår var det tydligen dags igen att få så ont. Det känns som en extrem mensvärk. Som strålar ifrån äggstockarna inåt mot livmodern. Känslan blir så smärtsam så jag blir illamående samt vill gråta. Smärtan håller i sig i några timmar. Denna gången åkte jag inte in, då det tar ca 1,5 timme för oss att åka dit och jag kände inte att jag orkade helt enkelt. Men jag blir ju ändå såklart orolig att det inte är som det ska.

    En bekant sa till mig att jag kommer att känna av mig graviditet mer än vad "vanliga" människor kommer att göra. Då cystorna på äggstockarna kommer att läka/försvinna nu under graviditeten.

    Är det därför jag får så ont? För att det drar i fästerna när det växer? Någon som varit med om samma eller liknande sits? Hur var det för er?

Svar på tråden Behöver råd och tips! Gravid trots pco.