• Anonym (Ekonomi2015)

    Nån mer som vill börja följa en budget 2015?

    Hej. Jag tänkte bli lite bättre på att hålla i mina pengar och har därför bestämt mig för att börja göra, och följa en budget. Jag har en helt ok ekonomi, och går runt utan problem, men jag märker att det rinner ett antal kronor mellan fingrarna i onödan ändå, pengar som jag kunde göra nåt mkt bättre för troligen.
    Nån annan som vill vara med och dela tankar under året, isåfall kan vi starta en pepp-tråd för det.
    Själv tänkte jag budgetera enligt YNAB-metoden  www.youneedabudget.com/ som verkar väldigt hyllad, men  det kvittar om du följer den eller använder dig av excel eller bara håller budgeten i huvudet, alla som vill är välkomna.
    Nån som är med?

  • Svar på tråden Nån mer som vill börja följa en budget 2015?
  • Anonym (*)

    Prova efter nyår istället, att börja tänka på budget och ansvarsfull ekonomi några dagar innan julafton, är samma sak som att börja banta några dagar innan jul.

    När ångesten kommer efter nyår, när man inser att pengarna inte räcker till januarilönen, så är man nog mer motiverad att göra något åt det.

  • Anonym (Ekonomi2015)
    Anonym (*) skrev 2014-12-21 17:59:08 följande:

    Prova efter nyår istället, att börja tänka på budget och ansvarsfull ekonomi några dagar innan julafton, är samma sak som att börja banta några dagar innan jul.

    När ångesten kommer efter nyår, när man inser att pengarna inte räcker till januarilönen, så är man nog mer motiverad att göra något åt det.


    Smart!
Svar på tråden Nån mer som vill börja följa en budget 2015?