• daddyDJ

    Julklapp till chefen

    Hej
    Har ett litet dilemma jag skulle vilja ha lite synpunkter på.
    Jag har en chef som är en kvinna 30+ (gift med barn)  som alltid knatar runt i klänning/kjol och beroende på säsong skor eller stövlar.
    Hon är en mycket duktig chef men hon har för årstiden för tunna strumpor.

    Nu tycker jag som sagt att hon har aldeles för tunna strumpor på såhär på vintern och jag tänkte köpa henne ett par tjockare strumpor (något stickat kanske) men det kanske blir helt fel (jag e separerad så jag vill ju inte att det skall se ut som att jag försöer "ragga" om ni fattar)

    Blir det konstigt och/eller fel att köpa ett par tjockare strumbyxor till min chef?

  • Svar på tråden Julklapp till chefen
  • Annelie 76

    Jag tror hon är stor nog att välja kläder själv, utan din hjälp. Hon har dessutom pengar nog att köpa nya om hon behöver.

  • daddyDJ

    Gjorde samma tråd i Samhälle-Arbete.. ny på siten så jag valde fel kategori, sorry, kanske mod kan hjälpa stänga denna..

  • daddyDJ
    Annelie 76 skrev 2014-12-21 15:07:03 följande:

    Jag tror hon är stor nog att välja kläder själv, utan din hjälp. Hon har dessutom pengar nog att köpa nya om hon behöver.


    Visst är hon det, en kvinna med skinn på näsan och bättre betalt än jag..
    Min fråga är inte om hon har råd eller kan utan om det uppfattas fel om jag lägger en julklapp med ull-strumpor på hennes skrivbord?
  • Annelie 76
    daddyDJ skrev 2014-12-21 15:13:55 följande:
    Visst är hon det, en kvinna med skinn på näsan och bättre betalt än jag..
    Min fråga är inte om hon har råd eller kan utan om det uppfattas fel om jag lägger en julklapp med ull-strumpor på hennes skrivbord?
    Jag tror du uppfattas som en idiot. Jag hade iaf tyckt att du var en mycket konstig individ, hade aldrig tagit det som raggning.
  • Grande Rock

    Som chef vill jag inte få julklappar av enskilda individer bland mina medarbetare. Varesig det är ullstrumpor eller något annat.


    Assumption is the mother of all Fuck-ups
  • Ramborg

    Ja, det blir både konstigt och fel.

    Vill du tvunget köpa en julklapp, köp något normalt. En ask choklad eller nåt. Inget creepy som strumpbyxor.


    42.
  • daddyDJ

    Köpte iaf ett par strumpbyxor från Falke i ull (med bommulblandning) till henne med ett kort på paketen om att inte bli kall om benen typ!
    Fick nog inte sparken :)
    Lämnade paketet på hennes skrivbord i våra gråa standardkuvert en 22:a och fick idag ett sms med "-8 ute nu.. tack" och en smiley

    Jag tror hon blev glad!!

Svar på tråden Julklapp till chefen