• Anonym (Rådvill)

    Relationsexperter, snälla se hit!!

    Lägger lite förtvivlat ut tråden...

    Att man är olika o har olika behov är ju något som alla vet (?) , ändå verkar det som att det är det som min partner har väldigt svårt att förstå.
    Han vill ha sex närhelst på dygnet medan jag i princip skulle kunna gå flera dagar utan. Sex har aldrig varit ett stort behov hos mig och jag har dessutom aldrig haft en helt sund relation till det. I yngre år har det handlat om det klassiska "ge sex för att få kärlek", men givetvis blivit utan kärlek i de flesta fall ändå...

    Jag älskar min partner o har definitivt ansträngt mig för att "vidga mina vyer" och tänka utanför min egna box för att på något vis jämka så båda ska vara nöjda. Sex är känsligt för mig eftersom jag genom åren fått förstå att jag tydligen är udda som har så begränsad sexdrift. (för mig är det inte alls konstigt utifrån hur jag använt sex på ett destruktivt sätt förut)
    Med min partner har jag känt att jag vill o är beredd att lära om eftersom sex "tydligen" kan stärka kärleken o relationen.
    För att jag inte ska känna mig pressad o stressad bestämde vi för ca en vecka sen att vi ska ha sex en gång per dygn o att det är JAG som ska ta initiativet. Då ska han inte tjura, pika mig eller annat. Sex en gång per dygn är ett supersteg framåt för min del men jag har ändå känt att då hinner min hjärna affirmera sig och jag har till o med känt lust och sett fram mot sexet (!) Han har "skött" sin del bra o det har känts som ett riktigt bra upplägg.

    Nu i fredags hade vi jättefin o bra sex på dagen o vi träffade vänner till rätt sent på kvällen. När de gått skulle vi se en film som vi båda velat se i flera dagar. Båda var rätt trötta o jag tyckte det var så mysigt att bara få koppla av o se filmen tillsammans med honom för att sen somna ihop.
    Han förstår att jag är småseg redan när vi sätter igång filmen o börjar snart tjura. Sen säger han att han inte vill se filmen. Jag fattar ingenting.
    Får då förklaringen att han fattar redan nu att jag inte kommer vilja ha sex innan vi somnar och då tappar han lusten att se filmen för att han blir besviken. Enligt honom har allt varit så bra denna dag och då finns det väl ingen bättre avslutning än att ha sex o somna ihop. Han tänker gå o lägga sig men jag kan ju se filmen om jag vill...
    Jag blir först besviken men sen blir jag riktigt jävla arg!
    Vad är detta för martyr liksom?! Och vi har ju haft sex - han har inte alls blivit utan!

    Mellan bara honom o mig hade dagen varit bra som sagt men han hade personligen en dipp som gjorde honom nedstämd. Då tycker han att han behöver extra sex för att han mår dåligt. Att jag bara finns där o tröstar, peppar, håller om, passar upp etc räcker inte!! Det är sex och inget annat som gäller o om jag älskar honom borde jag ge honom det.
    Vi somnar som ovänner och under hela gårdagen fortsätter han tjura o i mitt tycke bete sig väldigt barnsligt. Jag kan inte känna minsta lust att ens tänka på sex trots det "avtal" vi har vilket jag också talar om för honom. Det är inte rimligt att vi ska ha sex när han beter sig så illa. Han ska inte ens äta fast jag ändå gör en bricka o kommer in till soffan. Jag förstår att han är nedstämd o har inga problem att stötta i det och jag sätter mig över hans tjurighet när det kommer till den biten.
    Men att han ska se sex som den ENDA väg ut ur nedstämdheten tycker jag är snudd på missbruk. Kan nämna att det inte enbart är rent samlag som han vill ha utan det kan räcka med att jag runkar eller suger av honom. 
    Jag förstår inte!! Och det är ju fel att göra en sån sak rent mekaniskt utan minsta lust från min sida! Han vill likställa det med att ge massage typ. Men jag ska VILJA göra det säger han vilket jag inte kan forcera fram. Om jag går på MIN vilja så hade jag hållt honom intill mig, smekt hans hår etc - inte gjort nåt sexuellt!

    När vi ska lägga oss har vi inte haft sex på hela dagen. Inte konstigt enligt mig då han betett sig som han gjort. Då spelar det väl ingen roll vad vi "avtalat".
    Tänker ändå att jag ska ge det en chans varför jag gör mig beredd att runka av honom. "nej, du VILL ju inte" säger han.
    "Nej, jag hade föredragit att bara hållt om dig nu när du mår dåligt eftersom JAG inte tycker du ska använda sex som avledning från det du mår dåligt av. Men om det är det enda som kan göra att du slutar tjura o sprida dålig energi så gör jag det för dig eftersom jag vill både dig o mig väl" 
    Han fortsätter tjafsa om att jag inte alls VILL på det sätt han tycker jag ska vilja o att jag snackar massa skit.
    Jag tröttnar, blir arg o vänder mig om för att sova. Efter ett tags tystnad säger han; "jag behöver dig nu".
    Jag lägger åter min irritation åt sidan för att hålla om honom. Det dröjer inte många sekunder förrän han idiotförklarar mig för att jag inte fattar vad det är han behöver o vill ha, - att jag ger honom nån form av sex! Jag kan enligt honom inte plantera det frö som jag nyss gjorde då jag erbjöd att runka av honom utan att fullfölja det.
    Nu är mitt tålamod slut och jag blir riktigt förbannad. Tar min kudde o går o lägger mig på övervåningen. 
    Han kommer efter och jag ber honom vänligt att respektera att mitt tålamod är slut och att jag inte vill prata mer med honom. Då kommer det;
    "Om du älskar mig så kommer du ner igen"
    Jag tänker absolut inte acceptera nåt så barnsligt ultimatum utan ligger kvar.
    Han upprepar det han sa flertalet gånger vilket inte biter det minsta på mig.

    Han kommer o väcker mig på förmiddagen idag genom att slita av mig täcket. Han konstaterar att jag alltså inte älskar honom eftersom jag inte kom ner igårkväll. Han vill veta varför jag inte gjorde det.
    Ska jag ens behöva förklara det?!
    För att han betedde sig så otroligt illa, barnsligt och oresonligt från fredagkvällen fram till det att vi lade oss igår. Han vill inte ens höra det utan fortsätter mässa att det är tydligt att jag inte älskar honom o att han trodde han kunde lita på mig.

    Nu har han åkt härifrån och jag vet inte vad jag ska tänka.
    Om man bortser från hans sexuella krav och även svartsjuka så har han allt det jag vill ha.

    Jag vill höra andras tankar om detta. Snälla. Tar så tacksamt emot all input jag kan få!

  • Svar på tråden Relationsexperter, snälla se hit!!
  • Anonym (gumman00)

    Han tycks tro att det enda sättet att visa kärlek är via sex. Han har enligt mig ett stort bekräftelse behov. Jag hade aldrig gått med på vilkor som jag inte själv vill. Att ha sex så ofta och på "bestämd"tid kan inte vara bra i längden. Man ska ha sex när båda känner för det. Berätta för han att - det är avtändande att ha på tvingat sex, han måste sluta tjata och sluta bli sur när du nekar. Säg till han att ta en hand tralla om det nu är så viktigt. Han måste respektera dig!

  • SupersurasunkSara

    En gång per dygn? Och du tycker det är att gå halva vägen var? Hade min man föreslagit att vi skulle bestämma att ha sex en gång per dygn för att han inte ska tjata om mer hade jag gett honom en väska att packa sina grejor i och sedan visat honom dörren.

    En gång i v hade jag mer kunnat förstå. Det låter som att din sambo har ett sexmissbruk eller något annat som är galet eftersom han beter sig som han gör.

    Vill du verkligen leva så här? Troligen behöver ni gå i terapi tillsammans för att reda ut detta, det är inte fel att vilja ha sex ofta men att bete sig som han gör när han inte får sex, det är fel.

  • Anonym (nä)

    vad pressad jag skulle känna mig av en sån där man, fy. O du går han till mötes men inte tvärtom. Eran relation låter inte sund ärligt talat, o väcker dig genom att slita av dig täcket? Och svartsjuk (hur mycket då?).

    Själv skulle jag inte stanna kvar i det där.

  • Anonym (N)

    Är det alltså han som har fått dig att tro att du är onormal som inte vill ha sex mer än en gång per dygn? Helt befängt. De flesta människor utan sexmissbruk har perioder då man inte alls är sugen på sex. Det kan gå flera månader utan sex för mig och min sambo när någon av oss inte känner för det. Sedan kommer det en period då vi har mycket mer sex.

    Acceptera inte det där. Om du anpassar dig efter honom ska väl han kunna anpassa sig efter dig också och förstå din ståndpunkt. Det han håller på med är ju inget annat än psykologisk utpressning för att få som han vill.

Svar på tråden Relationsexperter, snälla se hit!!