• Anonym (Allt för barnbarnet)

    Vad tycker du?

    Jag brukar inte träffa mitt barnbarn till julafton eller när hon fyller år. Hon bor långt bort. Detta betyder att hon inte kan få några presenter av mig. Jag planerar att spara pengar till henne istället som hon kan ta ut när hon fyller 18 år. Vad tycker ni om mitt förslag??? Kanske kan hon använda pengarna till körkort.

  • Svar på tråden Vad tycker du?
  • Drottningen70

    Hon kan inte få en present för att hon bor långt bort?? Idiot!

  • LaLola
    Tines skrev 2014-12-21 20:01:36 följande:

    Fungerar inte posten där du bor?


    Min systerson befinner sig just nu i en del av Saharas öken och tom dit kunde vi skicka julklappar......

    Jag undrar om Ts möjligen "glömt" att berätta något för oss....
  • nathalie78

    Jag tycker det låter som en bra ide under förutsättning att hon får andra julklappar så klart. När barnen är små läggs ofta för mycket pengar på rent skräp tycker jag.

  • Frontline

    Hur svårt kan det vara?

    Mina barns morfar och mormor bor långt bort och träffar inte barnen speciellt ofta heller men dom har upptäckt att det går och skicka julklappar och födelsedagspaket med posten.


    Är det så dom inte har haft möjlighet att skicka har dom fört över pengar till vårat konto så har vi köpt nåt till barnen från dom..

    Trots detta har dom även öppnat upp ett sparande som barnen får senare i livet..


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Allt för barnbarnet)

    Ah då vet  jag. Ni tycker att det är ett dåligt förlag på att öppna ett sparkonto. Ville veta vad föräldrar tycker.

  • Anonym (e)

    Motivationen att det är för att barnbarnet bor långt borta låter väldigt märkligt. Men iden är bra. Jag vet inte hur gammalt barnbarnet är men om/när hon är gammal nog att ta emot sina presenter själv tycker jag du kan ge henne någon liten symbolisk present också. Det är tråkigt att få pengar för framtiden när man är barn även om man kommer bli mycket glad när man väl blivit 18.

  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Allt för barnbarnet) skrev 2014-12-22 09:45:29 följande:

    Ah då vet  jag. Ni tycker att det är ett dåligt förlag på att öppna ett sparkonto. Ville veta vad föräldrar tycker.


    Förslaget i sig är inte dåligt, det som är dåligt är att du säger dig inte kunna ge barnbarnet några presenter nu för att "hon bor långt bort". Det är helt enkelt en jättepatetisk ursäkt.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • LaLola
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-12-22 09:51:31 följande:
    Förslaget i sig är inte dåligt, det som är dåligt är att du säger dig inte kunna ge barnbarnet några presenter nu för att "hon bor långt bort". Det är helt enkelt en jättepatetisk ursäkt.
    Precis.
  • Anonym (Allt för barnbarnet)

    Hon är tre år. Hon kommer även att få presenter. Tack för att ni tipsade mig. Att få paket tycker ju barn är roligt också. Ibland tänker man inte.

  • Anonym (Allt för barnbarnet)

    Skickar till henne på posten

Svar på tråden Vad tycker du?