• the rese

    Julafton med pojkväns släkt - vad ska jag ha på mig?

    Jag ska för första gången fira julafton med min pojkväns släkt i år och har helt plötsligt drabbas av akut klädpanik - vad sjutton ska jag ha på mig?!

    Hans familj klär i princip aldrig upp sig vad jag har märkt. Hans mamma har jag aldrig sett i kjol eller klänning och hans pappa har nog aldrig ens haft skjorta på fina tillställningar. Jag är lite orolig för att vara för uppklädd, samtidigt tycker jag att det är tråkigt att inte alls göra mig fin. 

    Absolut ingen aning om "klädkoden" och känner mig superstressad över vad som egentligen är passande på julafton hos någon annans släkt när jag inte alls vet vad de har för klädvanor. Vill inte göra bort mig och vara den som kommer dit i klänning när alla andra har t-shirt liksom.

    Vad tycker ni? Ska jag satsa på något mellanting, typ svarta byxor och en vit spetstopp eller gå all in med röd klänning?

  • Svar på tråden Julafton med pojkväns släkt - vad ska jag ha på mig?
  • Anonym (tomteluva)

    Ta på dig fina bekväma  kläder som du trivs i. Och en tomteluva för att bryta isen...

  • En PantherTant

    Grå stickad klänning fungerar i alla lägen. Svarta stickade strumpbyxor till, och höga klackar som du kvickt tar av dig om du känner dig mer uppklädd än de andra. Tex Calvin Klein eller RL brukar ha snygga stickade klänningar.

  • WinterDawn

    Snyggare vardagskläder? Jeans/svarta byxor och någon finare top?

    Vad ska din pojkvän ha på sig?

  • Anonym (C)

    Hellre överklädd än underklädd :) Ta på dig precis vad du vill. Jag tycker att det hör till att man klär upp sig på julafton och skulle således göra det.

  • Anonym (Fyrvaktaren)
    En PantherTant skrev 2014-12-21 19:23:58 följande:

    Grå stickad klänning fungerar i alla lägen. Svarta stickade strumpbyxor till, och höga klackar som du kvickt tar av dig om du känner dig mer uppklädd än de andra. Tex Calvin Klein eller RL brukar ha snygga stickade klänningar.


    Calvin Klein?! Finns väl mycket roligare märken är Calvin Klein. Varför måste det vara märkeskläder förresten? HM har mycket snyggare grejer än psudodesignern Caaaaalvin Klein. Mitt tips: Ett par svarta brallor och en snygg skjorta och fina, platta skor. 
  • nozpa

    Klä upp dig. Så mycket trevligare. :) Du och pojkvännen klär väl upp er lika mycket antar jag. Så vad tusan. Röd klänning absolut. Du kan ju köra utan klackar och bara ha strumpbyxor inne om du vill känna dig lite mindre uppklädd?

  • Anonym (Fin)

    Klänning och strumpbyxor kan knappast vara fel på julafton.

  • Anonym (Fin)

    Klänning och strumpbyxor kan knappast vara fel på julafton.

  • Anonym (tomteluva)

    Beror lite på hur den röda klänningen ser ut. Är den kortkort och urringad så går den bort. Helt fel tillfälle att klä sig i nattklubbsklänning om man säger så.

  • Anonya

    Hör med pojkvännen vad hans familj brukar ha på sig. Om de inte brukar klä upp sig, gör de det knappast till jul heller, speciellt om det är bara familjen och inte hela släkten. Jag tycker det låter utmärkt med svarta byxorna och toppen. Att klä sig helt annorlunda än andra kan lätt få en att känna sig obekväm. Jag tycker snarare hellre lite underklädd än överklädd, (med undantag av om man kommer i slarviga kläder.) 

  • Anonym (tomteluva)
    Anonya skrev 2014-12-22 13:53:46 följande:

    Hör med pojkvännen vad hans familj brukar ha på sig. Om de inte brukar klä upp sig, gör de det knappast till jul heller, speciellt om det är bara familjen och inte hela släkten. Jag tycker det låter utmärkt med svarta byxorna och toppen. Att klä sig helt annorlunda än andra kan lätt få en att känna sig obekväm. Jag tycker snarare hellre lite underklädd än överklädd, (med undantag av om man kommer i slarviga kläder.) 


    Mycket bra råd. Ts kan även lägga energi på ett fint halsband till. Det är alltid snyggare med det enkla. Tänk också på att ni kommer vara där i många timmar.
  • Aspie

    Jeans eller leggings med en blus och kofta eller en skjorta? Ett fint halsband till kan ju funka med.

Svar på tråden Julafton med pojkväns släkt - vad ska jag ha på mig?