• Svärmorsdrömmen

    Dras ni äldre kvinnor till yngre män?

    Som frågan lyder så undrar jag faktiskt hur kvinnors syn är på det här med att ligga med yngre killar, kan vara att dejta med men överhuvudtaget ha någon form av social kontakt/umgänge.


    Personligen insåg jag nyss att jag bara legat med äldre kvinnor det senaste året.. Och jag älskar det men vad säger ni själva? (jag är 21 och bara träffat massa 30 - 45 åriga kvinnor)

  • Svar på tråden Dras ni äldre kvinnor till yngre män?
  • Anonym (Mmm)

    Jag föredrar killar som är runt 20, dvs 10 år yngre än mig själv. De ska samtidigt se vuxna ut och bete sig vuxet. De flesta av mina vänner dras däremot inte till yngre killar.

  • no more

    Har alltid haft och vill ha män som är något äldre än jag. När jag var ung var det livserfarenheten och nu är det förståelsen för mina rynkor och gråa hår. Har svårt för att tänka mig en mycket yngre man.

  • MammAmma

    Jag dras ofta till yngre män, inte enbart, men finner oftare något yngre killar mer attraktiva. Äldre män tycker jag ser så gubbiga ut, undantag finns förstås! De flesta jag legat med har varit yngre, nuvarande är 10 år yngre och är yngst.

    Gällande socialt umgänge bara kommer jag bra överens med folk i alla åldrar, de flesta jag umgås med oftast är dock jämnåriga eller yngre.

  • K grrl

    20-21 tycker jag är i yngsta laget, men jag har haft sex med män ca tio år yngre än mig sedan jag var 28 för tio år sedan. Nu tenderar det att vara dem jag attraheras av. Men jag är ju gift, så det blir det inte så mycket av.

  • Anonym (Moa)

    Jag gillar bara yngre killar. Är 35 år. Är numera ihop med en 25-åring.

  • Pentra

    Hej!

    Av de personer som jag träffat, och som gjort mig helt knäsvag och vimmelkantig (i positiv bemärkelse), så har den yngste varit runt 20 år och den äldste drygt 80 år.

    Jag är övertygad om att om vi hade levt i 500 år så hade åldersskillnaden i antalet år, på människor som attraherar oss, med största sannolikhet varit ännu större. För personkemi och utstrålning är sååå mycket mer än några siffror...

    Det finns en väldig attraktionskraft i inre utstrålning, vibbar, IQ, EQ och kemi etc. ... Iaf. om jag ser till vad jag själv upplevt....

    Den kraften som får det att fullkomligt "lysa" runt personen, i en svängning som harmonierar med ens egen, bryter alla åldersbarriärer och går långt bortom ett yngre eller ett ev. ärrat och åldrat yttre skal...

    Så, ålder är, iaf för mig, överlag bara en siffra.

    För övrigt så är det faktiskt så, här och nu, att vi åldras men vi hinner aldrig, aldrig någonsin att bli gamla... Carpe diem...

    /Pentra

  • AnnaZL

    Min erfarenhet är att yngre män som dras till äldre kvinnor också är öppnare och mindre normbundna på andra plan, så, ja.

  • Adam018
    AnnaZL skrev 2014-12-27 01:40:03 följande:
    Min erfarenhet är att yngre män som dras till äldre kvinnor också är öppnare och mindre normbundna på andra plan, så, ja.
    vad är yngre då?
Svar på tråden Dras ni äldre kvinnor till yngre män?