• Katlan

    Nagelblogg med kladdiga naglar! Hur tänker man då?

    Satt och kollade runt lite bland bloggar och kommentarer och länkade mig vidare till en följare till vår stora feministbloggerskor.

    En nagelblogg, fine.
    Men sedan när man ser alla bilder... övermålade nagelband. Kladd bredvid naglarna blandat med tips om lacker och annat från en som inte klarar att måla utan kladd. Som dessutom skryter med sitt "hantverk"... hade en snickare varit lika usel på sitt jobb hade han inte haft mycket att göra. Eller en kirurg, bevare mig!

    Hallå, människan klarar inte ens att måla sina egna naglar och driver en NAGELBLOGG!

    Varför tror man sig vara duktigare än man är?
    Hon är ju uppenbart usel på det hon tror sig vara expert på.

  • Svar på tråden Nagelblogg med kladdiga naglar! Hur tänker man då?
  • Koppkaka

    Och det här stör dig för att...? Folk folk väl blogga om vad sjutton dom vill. Man måste inte vara expert för att få blogga om något man tycker är roligt.

  • Katlan
    Koppkaka skrev 2014-12-21 20:00:56 följande:

    Och det här stör dig för att...? Folk folk väl blogga om vad sjutton dom vill. Man måste inte vara expert för att få blogga om något man tycker är roligt.


    För att hon inte kan måla snygga naglar.
    Därför.
  • Grappa

    Men hon är antagligen nöjd själv. Är inte det härligt, hon är inte alls lika duktigt som proffsen men hon är både nöjd och stolt, och skäms inte för det heller. Eftersträvansvärt tycker jag.
    Jag skulle gärna ha kladdigt målade naglar och en god portion självkänsla. Hellre än perfekta naglar och pissig självkänsla.

    Pillutta dig TS.

  • Katlan
    Grappa skrev 2014-12-21 20:06:20 följande:

    Men hon är antagligen nöjd själv. Är inte det härligt, hon är inte alls lika duktigt som proffsen men hon är både nöjd och stolt, och skäms inte för det heller. Eftersträvansvärt tycker jag.
    Jag skulle gärna ha kladdigt målade naglar och en god portion självkänsla. Hellre än perfekta naglar och pissig självkänsla.

    Pillutta dig TS.


    Jag håller inte med men ok då. 
    Fast snyggt är det inte.
    Koppkaka skrev 2014-12-21 20:06:55 följande:

    Då har jag ett skitbra tips, sluta läs bloggen och fokusera din energi på något annat.



    Är ju inte så att jag läser eller följer den, skrev jag det?
    Isåfall skrev jag fel.
    (Fast det gjorde jag ju inte. *s*)

    Jag länkade som sagt. 
  • Katlan
    Koppkaka skrev 2014-12-21 20:30:02 följande:

    Du har inte länkat någonting.


    Nej, det har du rätt i. Ibland skriver fingrarna fortare än tanken.

    Korrigerar mig själv!

    Jag skrev att jag följde en länk, alltså "länkade mig vidare".

    Sorry för missförståndet.
  • Katlan
    LillaJag06 skrev 2014-12-21 21:21:05 följande:

    Haha jag vet ts! Förstår inte heller riktigt varför :)


    Kanske hon tror att hon är duktig?

    Och ärligt talat ser det bra ut, om det inte vore för allt kladd utanför!
  • warrior33
    Katlan skrev 2014-12-21 19:42:23 följande:

    Satt och kollade runt lite bland bloggar och kommentarer och länkade mig vidare till en följare till vår stora feministbloggerskor.

    En nagelblogg, fine.
    Men sedan när man ser alla bilder... övermålade nagelband. Kladd bredvid naglarna blandat med tips om lacker och annat från en som inte klarar att måla utan kladd. Som dessutom skryter med sitt "hantverk"... hade en snickare varit lika usel på sitt jobb hade han inte haft mycket att göra. Eller en kirurg, bevare mig!

    Hallå, människan klarar inte ens att måla sina egna naglar och driver en NAGELBLOGG!

    Varför tror man sig vara duktigare än man är?
    Hon är ju uppenbart usel på det hon tror sig vara expert på.


    Kan vara brist på självinsikt?
  • Katlan
    warrior33 skrev 2014-12-21 22:08:50 följande:
    Kan vara brist på självinsikt?
    Ja så kan det vara.
    Känns lite pinsamt att lägga ut sig själv med foto och allt och sedan visa upp nagelkladdet och tro att det är snyggt. 
  • Grappa
    Katlan skrev 2014-12-21 22:40:46 följande:
    Ja så kan det vara.
    Känns lite pinsamt att lägga ut sig själv med foto och allt och sedan visa upp nagelkladdet och tro att det är snyggt. 
    Äsch, hon kanske tycker att det är snyggt. Jag tycker det är lite härligt att man kan vara nöjd utan att det är perfekt, och att kunna skita i om andra tycker att det inte är gott nog. Det är gott nog åt henne. Gläds med henne istället. Vore inte livet mycket härligare om alla chillade lite?
Svar på tråden Nagelblogg med kladdiga naglar! Hur tänker man då?