• Amandaaa88

    Hur säker kan man va på kön? v19+4

    Jag var på ultraljud idag (är i vecka 19+4) och frågade om jag ville veta könet, vilket jag ville. Hon kollade och bebisen la bra för att kunna se könet, hon sa bestämt att det var en flicka.

    Hur mycket kan man lita på det? Finns det nån vecka där man kan se alldeles säkert eller mer säkert om det är en flicka?

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Hur säker kan man va på kön? v19+4
  • 880215

    Sa hon att det säkert är en flicka, så är det med största sannolikhet det.

    Du har ingen bild? - Det räcker om du lägger upp en bild i profil, som visar barnets huvud. Många här i forumet är duktiga på att tyda kön ned hjälp av skallteorin.

  • Kiiwii

    100% säker kan man aldrig vara, däremot om den som utförde ultraljudet kände sig väldigt säker så kan du nog lita på det. Dem är ju duktiga på att se och känner de sig osäkra så brukar de säga att de är lite osäkra. Till oss sa de också att det mest sannolikt var en flicka, det stämde :)

  • 880215
    Sara1983 skrev 2014-12-21 20:26:25 följande:

    kan man verkligen se det av huvudet bara elr jag som missförstod saken


    Ja, det stämmer. Det kallas för "skallteorin". Det är bl a skallteorin man använder sig av för att avgöra om ett gammalt skelett man funnit, tillhörde en man eller en kvinna.
  • Sara1983

    jag har ett bild på min bebis fast de e bara 11+4 dagar gammal ska jag ladda upp den så kan du se den o säg vad du tycker

  • 880215
    Sara1983 skrev 2014-12-21 20:43:52 följande:

    jag har ett bild på min bebis fast de e bara 11+4 dagar gammal ska jag ladda upp den så kan du se den o säg vad du tycker


    Kanske. Jag är inte så jättebra på det dock. Men som sagt så finns här väldigt många andra som är mer eller mindre experter inom området. Finns trådar i ämnet.
  • VB52015

    Läkare och jag (som gravid och ej utbildad inom fosterdiagnostik) har haft rätt ang. Kön båda gångerna, man ser könet väldigt tydligt vid Rul.

  • Sara1983
    880215 skrev 2014-12-21 21:20:27 följande:

    Kanske. Jag är inte så jättebra på det dock. Men som sagt så finns här väldigt många andra som är mer eller mindre experter inom området. Finns trådar i ämnet.


    här är bilden

Svar på tråden Hur säker kan man va på kön? v19+4