• Anonym (agnes)

    exet skämtar om stryk till nya sambon också

    Jag var tillsammans med en man som utsatte mig för psykisk misshandel. Allt började i så små steg. Han skojade om att ge mig stryk (kul.... inte). Sen blev det värre och värre och jag var ju ingenting värd och han hotade mig ofta både till döden och att bara ge mig stryk. Vi fick ett barn ihop innan jag med mina två systrars hjälp lyckades ta mig ur det. Han sökte hjälp för det och låg inne och gick på mediciner lääääänge. Idag har han en ny sambo och en liten bebis, han har vårt barn varannan helg och det funkar hyfsat. Han har mått dåligt i perioder, men då har han inte haft vårt barn. Sen han blev sambo verkar han må bra. Men så hämtade jag vårt barn efter en helg. Hans sambo satt vid bordet och åt och han gick förbi med bebisen i famnen. Plötsligt stannade han till och tog bebisens ena fot och liksom låtsades sparka sambon i ansiktet med bebisens fot samtidigt som han gjorde effektljud. Alltså skämt om stryk. Jag blev helt iskall. Sambon verkade ta det med ro. Jag ville så gärna prata med henne, men vågar inte. Är rädd att hon då (såklart) pratar med honom om det, och så blir det bråk. Vill bara hålla läget lugnt för vårt barns skull. Jag känner dock att jag kommer hålla ögonen på henne och se om hon verkar må bra. Vårt barn verkar precis som vanligt, och det känns skönt i alla fall. Finns det något annat jag kan göra utan att ställa till med bråk?

  • Svar på tråden exet skämtar om stryk till nya sambon också
  • Anonym (N)

    Just det där med bebisens fot behöver inte betyda något. Så gör jag och sambon med vår bebis, som var så livlig i magen att vi skojade om att hon kommer bli kickboxare, också. Men ingen av oss har förstås en historia av våldsamhet gentemot den andre. Jag förstår din oro. Du kan kanske försöka prata med nya sambon om hur mycket hon vet om din och exets historia och passa på att diskret fråga om allt funkar bra mellan dem två.

  • cirpen

    Jag tycker du ska berätta hur han betedde sig mot dig.
    Ja han utövar samma misshandel mot henne, men börjar i liten skala så det normaliseras till slut för henne.

Svar på tråden exet skämtar om stryk till nya sambon också