• Anonym (Obehag)

    Börjar känna obehag av mannen jag träffar. Han smsar mailar ringer 36 gånger om dagen.

    Hej! Börjar känna ett rejält obehag. Mannen jag träffar ringer mailar smsar nonstop. Har både jobb och barn sedan tidigare. Kan inte svara jämt. Min son kommer alltid först. Sen har han börjar dyka upp på platser där jag träffar mina vänner oanmält. Känns konstigt och jag undrar hur han vet vad jag möter dem. Är ingen otrogen typ. Gillar och möta mina vänner med och utan honom. Sa till att snälla maila inte smsa ring flera gånger om dagen. Får en klump i magen. Vill bryta.

  • Svar på tråden Börjar känna obehag av mannen jag träffar. Han smsar mailar ringer 36 gånger om dagen.
  • Nape

    Jag tycker att du ska lita på din känsla nu. Mitt ex gjorde sådär och det hela slutade inte bra. Det jag tolkade som kärlek (han ringde ofta, ville veta allt jag gjort) var onormal svartsjuka och kontrollbehov.

    Kolla lite på nätet om varningstecken och läs på. Ta hand om dig.

  • Anonym (Lili)

    Som ovanstående talare säger, lyssna på din instinkt! Inget bra kan komma av den här relationen; mannen har ett sjukligt kontrollbehov och det kommer bara att eskalera. Kontrollbehov hänger oftast samman med svartsjuka och andra mindre trevliga egenskaper. Ta dig ur detta INNAN det händer något, om inte annat för ditt barns skull.

  • Sthlmsthlm

    Avsluta direkt. Tveka inte. Det kommer bli det klokaste val du gör.

    Det där är inte kärlek. Det är rent maniskt och onormalt. Vem vet varför han har denna relationsstörning, det kanske går att åtgärda med 20 år i terapi. Men det är INTE ditt ansvar att bära den bördan!

    Det finns gott om enkla snälla killar. Lyssna på magkänslan, gör slut och se aldrig tillbaks. Var stark. Han kommer antagligen bli mer manisk innan han ger upp.

    Lycka till.

  • Har gjort det

    Jag vill bara hålla med föregående talare: gör slut så fort du kan. Han är förmodligen personlighetsstörd och det kommer bara att bli värre. Det finns många tjejer och kvinnor (och för all del män) som fått sina lev förstörda av såna individer.

    Du behöver inte bli en av dom.

  • Gizmo
    Har gjort det skrev 2014-12-22 06:53:04 följande:
    Jag vill bara hålla med föregående talare: gör slut så fort du kan. Han är förmodligen personlighetsstörd och det kommer bara att bli värre. Det finns många tjejer och kvinnor (och för all del män) som fått sina lev förstörda av såna individer.

    Du behöver inte bli en av dom.
  • Nyfiken gul

    jag har varit gift med en sån man, han hade sjukligt kontrollbehov och sjuklig svartsjuka.  Han höll på att slå ihjäl mig.. 

    du har ett ansvar gentemot ditt barn - tänk dig dig noga för

    avsluta detta nu medan du kan . Tänk inte mer på saken och tänk inte ens tanken på att det skulle kunna vara ett vettigt förhållande. För det vet du att det inte är. Finns inga ursäkter för att stanna hos en sån man. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • The Fugly

    Väldigt tydliga varningstecken! Lyssna på din magkänsla, bryt och gå verkligen inte tillbaka.

  • viseversa

    Oj han låter som en stalker och jag hade avslutat detta på en gång om jag var du. Be honom sluta höra av sig och förfölja dig och byt mail adress och nummer. Hans beteende är INTE normalt. Det är sjukt.

  • viseversa

    Oj han låter som en stalker och jag hade avslutat detta på en gång om jag var du. Be honom sluta höra av sig och förfölja dig och byt mail adress och nummer. Hans beteende är INTE normalt. Det är sjukt.

  • viseversa

    Oj byt mao mobilnummer och be honom att aldrig mer höra av sig. Han låter som en stalker och det är INTE normalt beteende.

Svar på tråden Börjar känna obehag av mannen jag träffar. Han smsar mailar ringer 36 gånger om dagen.