• Anonym (va?!)
    Äldre 22 Dec 06:20
    308 visningar
    3 svar
    3
    308

    kan det komma fostervatten i v 10?!

    Gravid i v 10, har sparsamma flytningar, knappt något, i natt vaknade jag av att det blev blött i trosorna, kom ca 2 dl klar hal vätska, luktade precis som fostervatten! Följ av blod, trodde direkt det var missfall, men nu har jag åter igen mina vanliga sparsamma flytningar, gula och vita. Jag kissade efteråt. Min man var livrädd när han fick se och han tyckte med det var precis som när jag födde våra andra barn. Ska ringa akut gyn idag och hoppas på tid så vi får veta om den lever. Men vill inte göra bort mig heller med en sån fråga. Vet någon?

  • Svar på tråden kan det komma fostervatten i v 10?!
  • Äldre 22 Dec 07:32
    #1

    Fast fostervatten är ju inte hal vätska - tvärtom. Det är ju det som är typiskt för flytningar. Förstår att du är orolig med tanke på blodet, men det låter inte som fostervatten. Hal vätska hade jag själv varit säker på hade varit flytningar. Har fött tre barn varav de första två startade med vattenavgång.

  • Anonym (va?!) Trådstartaren
    Äldre 22 Dec 07:39
    #2

    Men varför luktade det som fostervatten och rann på samma sätt  om det nu skulle vara så? Var precis som jag lagt fingrarna under vatten. Som mensblod fast klart. Har inga flytningar eller någonting idag. Vet inte alls vad jag ska säga till gyn

  • Äldre 22 Dec 07:54
    #3
    Anonym (va?!) skrev 2014-12-22 07:39:26 följande:

    Men varför luktade det som fostervatten och rann på samma sätt  om det nu skulle vara så? Var precis som jag lagt fingrarna under vatten. Som mensblod fast klart. Har inga flytningar eller någonting idag. Vet inte alls vad jag ska säga till gyn


    Nej, jag kan givetvis inte veta men fostervatten är inte halt på något vis - inte halt eller glatt, det är flytningars tydliga kännetecken. Som gravid kan man ha rikliga vattenrika flytningar. Och inget man måste ha hela tiden eller så utan kan komma plötsligt. Till gyn säger du ju precis som du gjort här. Håller tummarna för er.
Svar på tråden kan det komma fostervatten i v 10?!