• Anonym (Tjej)

    Vad har hänt med min kille?

    Hej!

    Åh blir så jävla trött på min kille. Han har påriktigt blivit helt dum i huvudet och jag vet inte vad jag ska göra! Jag älskar honom så jävla mycket, det gör jag verkligen. Det är därför jag verkligen vill lösa detta...

    Nu kommer ni tro att jag har gjort något som får honom att tvivla på mig, men det har jag inte! Jag har aldrig varit otrogen eller ens i närheten av det. Skulle aldrig heller vara det. 

    Vi har varit tillsammans i 2 år nu. I början var allt jättebra. Men efter lite mer än ett år har han blivit svartsjuk och misstänksam mot typ allt! Det började med mina kläder. Jag har alltid varit intresserad av kläder och smink, jag älskar att klä upp mig och vara fin. Han har alltid sagt att han gillar det och han är glad för att han har en så fin tjej men så ändrade han sig helt. Han frågade varför jag alltid måste klä upp mig och om det är för att vissa upp mig för andra killar. Jag förklarade att det verkligen inte är så och han verkade förstå det tillslut. Är vi ute på krogen och han märker att någon kille kollar på mig så kan han bli arg. Det blev han aldrig innan, han sa tillochmed att han blir glad då han vet att jag ser bra ut och han får vara med mig men nej, nu kan han bli förbannad och har tillochmed gått fram till killarna och bett dom sluta kolla. Är vi ute och går eller så så kan andra killar kolla på mig. Killar kommer ofta fram till mig och ber om nummer osv när inte min kille är med. Jag ignorerar dom bara. När min kille är med och han märker om någon kollar kan han bli vansinnig och hota dom. Pratar jag med en kille, någon från skolan tex. Då blir han direkt misstänksam orolig. En gång så satt jag och väntade på min kille på en rast och då kommer en kille från skolan och sätter sig bredvid mig och vi pratar om allt och inget typ. Inget konstigt eller så. När min kille kommer hälsar dom och vi säger hejdå. Efter en stund börjar han fråga massa frågor om honom och om jag vill knulla med honom osv osv. Vem gör sånt? 

    Seriöst... Vad har hänt med honom? Han blev såhär från ingenstans. Vad ska jag göra? Jag har förklarat flera 100 gånger att jag inte är intresserad av någon annan. När jag säger det så håller han med mig och säger att han inte vill hålla på så men att han inte kan kontrollera sig när han ser att andra killar glor för han vet vad dom tänker. Vad spelar det för roll vad dom tänker? Jag skiter i om någon tjej skulle kolla på honom! Det handlar ju om vad han gör. När vi har pratat är allt lugnt men sen börjar det igen. 

    Jag älskar honom jättemycket men jag blir så trött på detta! Vad ska vi göra? Varför blev han såhär helt plötsligt?

  • Svar på tråden Vad har hänt med min kille?
  • Anonym (Tjejen)

    Jag gissar att han mår dåligt över något annat som han kanske inte kan kontrollera och som sänker hans självkänsla, kanske något med jobbet eller att han blir äldre och tycker att han blir oattraktivare eller vad som helst, och så har han fått för sig att det är killarna som är efter dig som är problemet för att han inte kan klarar av att erkänna för sig själv vad som är det riktiga problemet...
    Förmodligen skulle han må bättre av terapi men jag får känslan av att han är en sån som kanske inte skulle vilja gå...

  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Tjejen) skrev 2014-12-22 13:21:03 följande:

    Jag gissar att han mår dåligt över något annat som han kanske inte kan kontrollera och som sänker hans självkänsla, kanske något med jobbet eller att han blir äldre och tycker att han blir oattraktivare eller vad som helst, och så har han fått för sig att det är killarna som är efter dig som är problemet för att han inte kan klarar av att erkänna för sig själv vad som är det riktiga problemet...
    Förmodligen skulle han må bättre av terapi men jag får känslan av att han är en sån som kanske inte skulle vilja gå...


    Jo det kanske kan stämma. Han kan ju inte svara riktigt på vad problemet är. Jag ska ta upp terapi, jag vet faktiskt inte vad han skulle tycka om det men han blir nog inte så jätteförtjust. Men jag orkar inte ha det såhär för jag tror knappast att det bara försvinner. Det blir nog lättare om man hittar orsaken till varför. Jag ska föreslå att vi ska gå och prata med någon, jag hoppas han går med på det. 
  • Anonym (Sofie)

    Jag tror att HAN varit otrogen.

    Då blir man ofta själv "paranoid" och håller koll på sin partner.

    Säger nu inte att det är så till 100% men det va min första instinkt.

  • Anonym (kille)

    "Min kille, min kille, en kille". Efter för många upprepningar brukar man glömma bort vad ordet egentligen betyder. Så nu har jag ingen aning om vad du snackar om. :)

  • Frida1992

    Må så vara att du älskade honom. Men älskar du den han bkivit? Mitt råd är att lämna han. Jag var i precis din sits. Vi hade också varit tsm ca 2år. Men vi valde att skaffa barn och då blev han som förbytt.... Hoppas du hittar styrkan i dig själv att lämna honom. De är inte hälsosamt att leva med en sån svartsjuk människa. Lycka till!

Svar på tråden Vad har hänt med min kille?