• nodica

    Tickande hjärta v. 11, hur stor är risken för mf?

    Såg en livlig bebis i v. 11. Efter v. 12 minskar ju risken för mf med 65%. Är risken lika stor trots att man sett att hjärtat kommit igång tro? ?

  • Svar på tråden Tickande hjärta v. 11, hur stor är risken för mf?
  • Rosen

    Befinner mig också i v 11 och är fortfarande orolig för missfall eller att fostret inte lever längre... :( Gjorde ett VUL i v 10 och då levde fostret och allt såg normalt ut. Min BM sa att jag inte behöver oroa mig för missfall efter att vi har sett ett tickande hjärta, då ska risken sjunka tydligen.

  • Anna198407

    Jag väntar mitt första barn och är beräknad imorgon .

    Jag tyckte första delen var jätte jobbig för jag oroade mig så för att få missfall , jag tittade i trosorna varje ggn jag gick på toaletten, jag googlade angående allt vad gällde missfall . Jag fokuserade mer på det negativa att något skulle hända istället för att fokusera på glädjen att jag faktiskt är gravid.

    Så ett tips ifrån mig är att hur svårt det än är så strunta i allt vad missfall är och försök vara glad istället .

    Jag kom på mig själv till sist med att nej! Nu måste jag sluta tänka på och "nästan vänta " på ett missfall . Jag tänkte att om jag följer alla råd och rekommendationer om hur och vad jag ska äta och vad jag inte ska äta eller dricka , jag äter min folsyra varje dag , tar mina vitaminer och ser till att bli lite ego för att inte stressa på jobb eller i vardagen , göt jag allt detta så har jag iallafall gjort allt vad jag har kunnat . Skulle det ändå bli missfall eller att mitt barn dör i magen av någon anledning då är det helt enkelt inte meningen , då är det något som är fel hos barnet , det kanske inte utvecklats som det ska ? Och då stöter kroppen bort det.

    Så jag vet att det är jobbigt , men försök att tänka positivt! :) lycka till

  • Rosen

    Just nu känner jag mig knappt gravid. Är i mitten på vecka 11 nu och allt känns nästan som vanligt.. Har inte ens spytt idag!

Svar på tråden Tickande hjärta v. 11, hur stor är risken för mf?