• Anonym (åäö)

    Han vill komma tillbaka och ha det som förut

    Jag träffade en kille i somras och vi klickade riktigt bra vi var alltså på G. Efter ett tag blev allt verkligen trubbel och han bestämde sig för att bli tillsammans med sitt ex. Jag blev verkligen jätte sårad men kom över han tillslut med lite hjälp av en annan killkompis. 

    Nu är vi i kontakt igen och han vill börja om precis som vi hade det innan, alltså mysa, äta gott tillsammans, kolla på film och allt som vi gjorde förut. 

    Visst vill jag det egentligen men samtidigt så vill jag inte bli sårad igen, för han vill inte ha ett förhållande men ändå vill ha ha sex, gosa, äta mat, umgås med mig osv osv. Jag har sagt att det inte kommer funka med att han tror det kommer göra det om vi båda är öppna hela vägen vad vi vill. Men är så jävla rädd att falla för han igen och stå där ensam kvar igen vilket jag inte orkar. 

    Vad ska jag göra? Någon med lite kloka råd och förslag?

  • Svar på tråden Han vill komma tillbaka och ha det som förut
  • Anonym (C)

    Så han vill ha allt som ingår i ett förhållande, men inte kalla det förhållande? Mitt råd; säg nej. Jag tycker det bara låter som om han vill ha lite trevligt tills något annat dyker upp. Då kan han dra med gott samvete eftersom han aldrig lovat dig något...

  • Anonym (Amanda)

    Känns som en snubbe som jgag umgåtts med, har svårt att släppa honom fortfarande tyvärr för jag blev "hooked".
    Vet inte vad du ska göra men har du kommit över honom så gå snabbt åt andra hållet.

  • Anonym (kör om...)

    Alla är värda en andra chans. Men ge honom bara den om han vill satsa på ER som ett par. Jag har varit i "förhållande" men ändå inte kallat det förhållande med en man under tre år (vi VAR ihop på riktigt under två år före dessa tre år). Tills han blev ihop med min kompis lillasyster. Det gör jag aldrig om.

  • Anonym (Nina)

    Jag får en känsla av att han vill ha allt i ett förhållande men klassas som ett par. Han vill ha det lite mysigt innan någon annan dyker upp. Om han inte vill satsa på er hade jag inte gett han någon andra chans.

  • Anonym (Typiskt män)

    Tycker att det är så typiskt män att vilja ha sådana "back-up-brudar".
    Varför skall han binda sig när han kan få allt ändå?
    Fattar inte vad som är skillnaden för honom?
    Du borde fråga honom.
    Tycker att det bara existerar kk, back-up, speed-dating, otrohetssajter, och lösa förbindelser idag.

    Du kan ju också komma med konstiga eller orealistiska krav.
    Du vill bara ligga om det leder till en avkomma, du vill bara hålla handen och vara ömsint eller du vill ha ett kärleksförhållande utan sex....

    Att bara plocka russinen ur kakan är omoget tycker jag.

  • Anonym (Mia)

    Men det är ju rätt enkelt: "Du grabben, du har trasslat förut och tro inte jag bara faller för dig för att du nu vill igen. Du kan absolut prova uppvakta mig, bjuda på middag och bio. Men sex kommer vi inte att ha förrän vi har ett riktigt förhållande och du är officiell med att jag är din flickvän. Om jag nu vill denna gång, jag har verkligen velat glömma dig så jag är extremt tveksam till att ha med dig att göra igen."

  • Anonym (Typiskt män)
    Anonym (Mia) skrev 2014-12-23 10:29:01 följande:

    Men det är ju rätt enkelt: "Du grabben, du har trasslat förut och tro inte jag bara faller för dig för att du nu vill igen. Du kan absolut prova uppvakta mig, bjuda på middag och bio. Men sex kommer vi inte att ha förrän vi har ett riktigt förhållande och du är officiell med att jag är din flickvän. Om jag nu vill denna gång, jag har verkligen velat glömma dig så jag är extremt tveksam till att ha med dig att göra igen."


    Bra skrivet!
    Men jag vill bara ändra på den sista meningen.
    Tycker att det skall stå att ts redan HAR glömt honom.
  • Anonym (Åsikt)

    Släpp honom, detta blir inte bra. Det finns andra killar och för honom andra tjejer.

  • Ramborg

    Jag förstår mig inte på det här. Antingen är man kompisar, och då umgås man ungefär som bror och syster. Eller så är man ihop, och då knullar man också, när andan faller på.

    Vilket ska ni vara?


    42.
  • Anonym (Asimovaren)

    Han har absolut inga allvarliga ambitioner att ni ska ha ett förhållande.

    I klartext, han är ute för att få knulla o eventuellt göra sitt ex svartsjuk.

    Ingenting att satsa på.

    Ha en God Jul

  • Anonym (Hmm)

    Haha bor ni i Västmanland tro?

    Låter exakt som mitt ex beteende (jag har då rollen "ex flickvännen han gick tillbaka till").

    Skit i honom. Varför nöjer du dig med någon som uppenbarligen bara använder dig i väntan på nån ny?

    Du har en jättechans nu att välja bort en destruktiv relation och istället fokusera på varför du ens överväger att vara med en människa som inte värdesätter dig nå vidare :)

Svar på tråden Han vill komma tillbaka och ha det som förut