• Anonym (Fucked up)

    Kär i två samtidigt?

    (Figurerade namn)

    Jag träffade Martin för över ett år sedan, han väckte mig till liv då jag gått runt i en slummer väldigt länge med bara måsten och annat strunt och levde knappt ett berikat liv, vi var vänner som hade lite sex, gick på krogen och pratade mycket.
    Jag kärade såklart ned mig och han va motvillig och vi sa upp kontakten.

    Jag träffade Rickard, en genomsnäll snubbe som står ut med det mesta kanske lite för mycket ibland och han visste om denna romans och vad jag tyckte om denna kille som jag höll på att lägga bakom mig (vi va ärliga med allt och inget från början). Vi hade det stormigt (mycket hände men det var bra känslor). Jag kände en dag att jag borde skriva till Martin och iallafall säga att jag vill stötta honom om han kommer vidare i sin karriärs dröm (en kreativ inriktning som går att uppleva som utomstående) och bad honom iallafall säga till när han skulle visa upp sin talang.
    Vi började prata och umgås på krogen och prata på sms osv.
    Rickard tog det hela med ro fast jag visste att jag nu va kär och älskade ena personen och var kär i den andra med.

    Nu kom vi till the point of no return och jag fick välja mellan Rickard och Martin (på Rickards begäran utan att han är helt medveten om mina känslor utan bara för att Martin vart för närvarande i våra liv med att vi umgås och går på konserter m.m).
    Jag valde Rickard, jag hoppas vi kan lösa ALLT och kanske flytta ihop igen... MEN jag tänker på Martin konstant - hur ska jag sluta med det, jag kan liksom skjuta bort tanken på honom helt för att sedan kanske salta maten och han översaltar allt så då tänker jag på honom, när jag kör bil så tänker jag på en konversation vi hade över hans bils färg på lacken.. det liksom dyker upp ÖVERALLT..

    Eller har jag valt fel? Jag vill inte tro att jag gjort det för det gör så jävla ont.

  • Svar på tråden Kär i två samtidigt?
  • flickiwheel

    Hade du tänkt lika intensivt på Richard om du fick chansen att vara med Martin?

    Låter som om du är förtjust i Richard för tryggheten och Martin för att du är dödligt kär.

    Men det finns ju tack och lov fler än två pojkar i hela världen att kära ner sig i.

    Ingen av dom där verkar ju som den som är den.

    Jag valde tryggheten och fick lida länge. Sen hittade jag hon som var perfekt, min drömtjej, och insåg att inget förhållande är bra nog om man inte är med den som hjärtat exploderar för, ömsesidigt.

  • Nyfiken gul

    Håller helt med ovanstående! Bra synpunkter att tänka på! 

    Sen undrar jag varför du valde Richard om det egentligen var Martin du ville ha?

    En annan tanke jag får är okså att du egenligen inte ska ha någon av dom.  Du bör hitta en tredje kille som har BÅDAS egenskaper så du både kan känna trygghet och explosiv kärlek.  

    Och just nu när du "har båda" i ditt liv så blir det också en trygghet, för har du inte den ena så finns det andra där och vice versa...    Du behöver helt enkelt inte välja i det läget.  

     


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Signhild)

    jag tänker mer verklighetsförankrat här. 

    Vad tycker Martin om dig? Finns det besvarade känslor där?  Vad anser han om att starta ett förhållande med dig?  Är det något som ens är möjligt?  Om det faktiskt bara är du som har känslor där så känns det läget totalt hopplöst. Du kan ju inte tvinga dig på honom direkt.  
    Är hans karriär något att bygga ett förhållande på?  
    Se det krasst ur verkligheten. Finns det något verklighetsförankrat i den kärleken eller är du kanske bara lite starstrucker?  

    Tänk lite också på dom negativa synvinklarna i det här.   Vad kan Martin INTE ge dig?  Vad vill han INTE ha ?  Och vad får det för konsekvenser för dig och din framtid?  

    Och Richard å andra sidan. Du valde honom men han är inte den du vill ha.  Vad är det han saknar ?  Vilka negativa saker följer med ett förhållande med honom?  Känns det som att du kan finna sakerna du vill ha hos honom eller vet du att det är något du ständigt kommer leta efter hos någon annan?  Finns det risk att du kanske är otrogen i jakten på det du saknar? 

    Rannsaka dig själv helt enkelt och ställ dom tuffa frågorna.   Du måste det.  

    Om båda säger nej till dig , vilket ju är högst troligt. Vad kan du då lära av det?  Kan du se varför det blev ett nej från båda?  Vad skulle du ha gjort annorlunda? 

  • Sephrenia89

    Jadu dilemma, tycker båda ovan mig har väldigt bra frågor och poänger.
    Frågan är ju nästan mer - är du monogam, polymorös eller helt enkelt bara jäkligt osäker på dina känslor?

    Det låter nästan lite om jag får tolka fritt som om hon ovan sa att du är lite starstruck, han kanske hade det bästa sexet ever och är en riktig don juan men är det något som är spännande eller är det verkligen han som person du tänker på, inte mer själva "håll igånget" runt honom när du beskriver din pojkvän som en snäll uthållig kille så får jag en känsla av att den andra killen är hans motsats.

    Jag förutsätter att du älskar och är kär i Rickard och är endast kär i Martin och då får man ju fundera på om förälskelsen för Martin inte är mer en drömbild än det verkliga du har med Rickard?

  • Anonym (Fucked up)
    flickiwheel skrev 2014-12-22 16:27:23 följande:

    Hade du tänkt lika intensivt på Richard om du fick chansen att vara med Martin?

    Låter som om du är förtjust i Richard för tryggheten och Martin för att du är dödligt kär.

    Men det finns ju tack och lov fler än två pojkar i hela världen att kära ner sig i.

    Ingen av dom där verkar ju som den som är den.

    Jag valde tryggheten och fick lida länge. Sen hittade jag hon som var perfekt, min drömtjej, och insåg att inget förhållande är bra nog om man inte är med den som hjärtat exploderar för, ömsesidigt.


    Betänkansvärt! Vet dock ej vad jag ska svara :/
    Nyfiken gul skrev 2014-12-22 16:43:59 följande:

    Håller helt med ovanstående! Bra synpunkter att tänka på! 

    Sen undrar jag varför du valde Richard om det egentligen var Martin du ville ha?

    En annan tanke jag får är okså att du egenligen inte ska ha någon av dom.  Du bör hitta en tredje kille som har BÅDAS egenskaper så du både kan känna trygghet och explosiv kärlek.  

    Och just nu när du "har båda" i ditt liv så blir det också en trygghet, för har du inte den ena så finns det andra där och vice versa...    Du behöver helt enkelt inte välja i det läget.  

     


    För Martin är precis som Seprenia89 skriver kanske bara den där spännande för att han är som han är, Martin är en riktig krogvändare som vill åka till Amsterdam och snurra runt och greja, det händer saker helatiden och det kanske är åtråvärt på ett plan men sen är det väl kanske inte det man vill göra varje dag, dvs att det är en fling eller starstruck skrev någon annan.
    Anonym (Signhild) skrev 2014-12-22 16:51:00 följande:

    jag tänker mer verklighetsförankrat här. 

    Vad tycker Martin om dig? Finns det besvarade känslor där?  Vad anser han om att starta ett förhållande med dig?  Är det något som ens är möjligt?  Om det faktiskt bara är du som har känslor där så känns det läget totalt hopplöst. Du kan ju inte tvinga dig på honom direkt.  
    Är hans karriär något att bygga ett förhållande på?  
    Se det krasst ur verkligheten. Finns det något verklighetsförankrat i den kärleken eller är du kanske bara lite starstrucker?  

    Tänk lite också på dom negativa synvinklarna i det här.   Vad kan Martin INTE ge dig?  Vad vill han INTE ha ?  Och vad får det för konsekvenser för dig och din framtid?  

    Och Richard å andra sidan. Du valde honom men han är inte den du vill ha.  Vad är det han saknar ?  Vilka negativa saker följer med ett förhållande med honom?  Känns det som att du kan finna sakerna du vill ha hos honom eller vet du att det är något du ständigt kommer leta efter hos någon annan?  Finns det risk att du kanske är otrogen i jakten på det du saknar? 

    Rannsaka dig själv helt enkelt och ställ dom tuffa frågorna.   Du måste det.  

    Om båda säger nej till dig , vilket ju är högst troligt. Vad kan du då lära av det?  Kan du se varför det blev ett nej från båda?  Vad skulle du ha gjort annorlunda? 


    Oj som du skriver - behöver rannsaka mig själv här och tänka ut alla detaljer.
    Jag vill ju ha båda, om jag valt Martin så hade jag säkerligen haft samma problem med Rickard :S kan inte svara på majoriteterna av frågorna just nu, får tänka lite.
    Sephrenia89 skrev 2014-12-23 01:33:12 följande:

    Jadu dilemma, tycker båda ovan mig har väldigt bra frågor och poänger.
    Frågan är ju nästan mer - är du monogam, polymorös eller helt enkelt bara jäkligt osäker på dina känslor?

    Det låter nästan lite om jag får tolka fritt som om hon ovan sa att du är lite starstruck, han kanske hade det bästa sexet ever och är en riktig don juan men är det något som är spännande eller är det verkligen han som person du tänker på, inte mer själva "håll igånget" runt honom när du beskriver din pojkvän som en snäll uthållig kille så får jag en känsla av att den andra killen är hans motsats.

    Jag förutsätter att du älskar och är kär i Rickard och är endast kär i Martin och då får man ju fundera på om förälskelsen för Martin inte är mer en drömbild än det verkliga du har med Rickard?


    ... svårt att svara på.. men jag är "rädd" för att detta med Martin är bara en starstruck som du säger då du beskriver honom rätt bra (alltså om man ska bara dra honom över en kant utan detaljer) och det är det som är det spännande så att säga medan det kanske inte är äkta känslor.. jag vet verkligen inte, jag vill ju få detta med Rickard att fungera, har framtidsdrömmar med honom.


  • Sephrenia89

    Jag känner nämligen igen mig lite, finns en som jag idag sagt upp kontakten med för han va en sådan person, en musiker som ville leva "yolo" och vi umgicks rätt tajt inge mer än så men jag drogs till den stilen, min sambo orkade tillslut inte och bad mig välja för att jag hade mer kul med den andra killen trots att det va sambon jag älskade och vill ha ett liv med.

    Det va så jag tänkte på "problemet" att du hamnat i samma fälla som mig på sätt och vis, enda sättet för att sluta tänka på Martin är att säga upp kontakten och se det som att han inte finns där utan vandrat vidare för att ha kul med andra människor och sedan reda ut känslorna för Rickard om det ska fungera eller inte.

Svar på tråden Kär i två samtidigt?