• Anonym (Kaffedraken)

    bakåtvänd stol- långt barn

    Vi har idag en Axkid minikid och är väldigt nöjd med den, men vårat andra barn ska snart ha stolen och jag söker en lång bakåtvänd stol till långa barn. Han blir 2 i februari och är runt 94 cm nu. 
    Säkerheten går först, alltså rekommendera inte stolar som inte har fått bra på test. Vi har en V70, så jag antar att dom flesta stolarna får plats. 

    Några tips?

  • Svar på tråden bakåtvänd stol- långt barn
  • Anonym (Kaffedraken)

    Titta på Acta Graco Belogic. Den är plusgodkänd till 25 kg och ska ha relativt lång rygg.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Minikid är ju en av de med längst användningstid. Annars BeLogic men den hittar du nog bara begagnad. Jag skulle köpa en besafe Izi plus till minsta barnet istället och ha stora barnet kvar i minikiden.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Sisisisi skrev 2014-12-22 16:53:46 följande:

    Minikid är ju en av de med längst användningstid. Annars BeLogic men den hittar du nog bara begagnad. Jag skulle köpa en besafe Izi plus till minsta barnet istället och ha stora barnet kvar i minikiden.


    De hade jag faktiskt ingen aning om trotts att jag har en själv:) Men vad jag just hört om Besafe stolar är att många växer ur dom, eller är de så att besafe har kommit med en ny stol, längre variant?

    Vi hade besafe babyskydd och är nöjd med själva märket på den stolen. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Maddi skrev 2014-12-22 17:39:27 följande:

    De hade jag faktiskt ingen aning om trotts att jag har en själv:) Men vad jag just hört om Besafe stolar är att många växer ur dom, eller är de så att besafe har kommit med en ny stol, längre variant?

    Vi hade besafe babyskydd och är nöjd med själva märket på den stolen. 


    Ja, precis. Tidigare så hade de bara stolar som var godkänd till 18 kg och funkade till ca 105 cm. Den nya Izi plus är godkänd till 25 kg och funkar till ca 115 cm. Nästan lika länge som minikid.
    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Sisisisi skrev 2014-12-22 17:55:05 följande:
    Ja, precis. Tidigare så hade de bara stolar som var godkänd till 18 kg och funkade till ca 105 cm. Den nya Izi plus är godkänd till 25 kg och funkar till ca 115 cm. Nästan lika länge som minikid.
    Tack för informationen, kollar närmare på den med:)
Svar på tråden bakåtvänd stol- långt barn